

Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Ik wil al een tijdje de stekker van de bedrading die in de deur van mijn XM zit losdraaien.
Echter ik krijg hem niet los.
Ik durf niet echt kracht te zetten, want het lijkt dat hij geborgd is.
Maar volgens de Haynes staat gewoon dat ik tegen de klok in moet draaien om hem los te draaien.
Heeft iemand ervaring met het los draaien van deze stekker ?
Zit hij echt niet geborgd?
Groet Jan van Houtum.
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hij zit niet echt geborgd, maar er is wel een soort nokje (“klikje”) waar hij overheen moet. Tegen de klok in is okay volgens mij. Ik zou toch nog iets meer kracht zetten Zonder te overdrijven natuurlijk…











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Of voorzichtig met een waterpomptang. Ik kreeg hem laatst ook niet met de hand los.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.




Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
boukewerff schreef:Of voorzichtig met een waterpomptang. Ik kreeg hem laatst ook niet met de hand los.
Doe een klein doekje o.i.d over de grote moer en dan de waterpomptang zodat hij hde plastic ribbels niet beschadigd en NIET te hard knijpen=maar plastic!succes.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens


Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Ik heb de moer los, en de stekker ook eruit. Ik zag dat er vet in zat, en op een contactpunt echt een klodder. Die klodder heb ik verwijderd.
Vervolgens contactpray over in de stekker gespoten en ook in de contactdoos. Daarna weer gemonteerd.
Het is een soort baillonette-sluiting die moer op de stekker.
Als de stekker er weer inzit dan hoef je maar een paar cm te draaien met de klok mee en hij zit weer vast.
MAAR nu doet het mijn centrale vergrendeling, want dat was het doel, wel weer goed. Want deze deed het wel maar niet met de afstandsbediening, omdat de bestuurders-deur dan niet mee deed, klikten de andere 3 deuren meteen weer open, of ontsloten de deuren wel maar alleen de bestuurdersdeur niet. Soms deed ie het wel en meestal deed ie het niet.
MAAR NU : tot nu toe ALTIJD wel !!! Kijken hoelang het goed gaat, ik hoop voor lang !!!
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive