Dit lijkt me interessant, iemand ervaring mee?
http://www.zinga.be/nl/home
Ook te krijgen in de buurt van Gent (staat niet op de site)
Zingametall bvba - Zinga®
INDUSTRIEPARK VENECO - Rozenstraat 4
9810 Eke (Nazareth)
Verder nog gevonden :
http://www.rustanode.com/nl/nl.html
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb ze een mailtje gestuurd. Er moet van de zomer toch wat gelast worden en dus lijkt me dat ik in plaats van het ‘gewone’ goedje om over pas gelast materiaal te smeren (soort Dinitrol ofzo) even goed dit kan gebruiken/proberen (hangt wel beetje van de prijs af ops: ).
Ik zal in elk geval mijn ervaringen hier posten.
BunnY schreef:
Ik zal in elk geval mijn ervaringen hier posten.
Dat zou heel fijn zijn, ik ben ten vroegste begin volgend jaar klaar om het te gebruiken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Electrox van Bilthamber doet volgens mij hetzelfde. De verkoper in NL, ‘t ouwe ijzer , heeft deze nog niet op de site staan. Is waarschijnlijk redelijk nieuw.
Volgens mij kunnen al deze producten niet tegen de hitte die het lassen onvermijdelijk inbrengt. Als je bijv. een koker herstelt, zou het mooi zijn om voor het dichtlassen de koker in te smeren/spuiten met een roest beschermer. Het enige wat ik daarvoor ken is een lasprimer. Zoals bijv deze bij rustbuster. Er staat op de site van rustbuster dat je hier op zou kunnen lassen, maar dat werkt toch niet echt geweldig. Misschien gaat puntlassen beter.
Misschien zou je dan de koker kunnen insmeren met zo’n koudverzinker, de naden die je punt- / proplast met zo’n lasprimer insmeren.
Weet ik wel zeker dat het niet tegen de hitte van lassen kan, een warm gegalvaniseerd stuk kan dat ook niet.
Zink en lassen gaan trouwens niet samen, krijg je een sleche las en de damp is heel giftig.
Denk trouwens dat je best een masker draagt bij het verwerken van dit soort zink, zoals bij een andere spuitbus ook al aangeraden is.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik moet nog eens goed kijken hoe dat stuk waar aan gelast moet worden er nu weer uit ziet.
Als ik er langs de achterkant bij kan ga ik hem ‘vanbinnen’ en vanbuiten insmeren/schilderen met dat spul. Indien niet dan (na hier wat meer informatie te vragen zodat ik weet of ik niets verkeerd doe) ga ik erover denken om een gaatje te boren en het vol te spuiten met iets Dinitrol-achtig.
klein gaatje boren om achteraf anti-roest aan te brengen is een normale methode. Er bestaan zelfs schema,s van waar te boren bij het dinitrollen bij oude auto,s. Vroeger moest je dat er bij kopen als je een nieuwe auto kocht
Waar de 26e de auto wordt gelast die heeft Zinga staan. Hij werkt er ook al langer mee dus ga hem eens om zijn ervaringen vragen.
Zal ze hier ook posten in elk geval .
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
BunnY schreef:Waar de 26e de auto wordt gelast die heeft Zinga staan. Hij werkt er ook al langer mee dus ga hem eens om zijn ervaringen vragen.
Zal ze hier ook posten in elk geval .
Graag ik ben erg benieuwd.
Ik las op een brits lasforum nog dat Electrox niet aangeraden wordt op schoon roestvrij metaal, wel belangenrijk als je een nieuw stuk inlast. (zie hier onderaan ) Ik vraag me af of hetzelfde geldt voor Zinga. Het zou minder goed hechten.
Mag volgens de brochure meteen op proper metaal, en als er al sprake is van roest, is de methode volgens de dame van Zinga:
Indien er sprake is van vliegroest, m.a.w. oppervlakkige roestvorming kan u ZINGA aanbrengen na decontaminatie.
In dit geval raden wij aan te hogedrukreinigen met warm water en eventueel met een staalborstel lichtjes de losse deeltjes te verwijderen, af te stoffen en daarna 2 lagen ZINGA aan te brengen.
Dus moet de Zinga op proper metaal.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vandaag is er gelast en er is meteen een laagje Zinga over gekomen. Kwam uit een spuitbus.
Dus ik zal 1 van de dagen eens zelf wat Zinga gaan kopen en er een 2de + 3de laag opzetten
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Al meer nieuws?
Heb gewoon zinc in een pot ook staan, werkt toch net effe iets makkelijker dan Zinga…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ah… het is nog steeds roestvrij . Heb er bij Hegru even onder kunnen kijken en het zag nog gewoon zinga-kleur en dus niet bruin .
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ja, liefst
Maar ik bedoel van die langere ervaring waar je eens voor ging horen?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ah… mijn lasser gebruikt het al jaren en die is er zeer over te spreken in elk geval .
Hij gebruikt het op zijn VW T2’tje