Rubberhouders kofferbak
matombo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123

Gepost: 05 mei 2009 11:01 PM

Bij de restauratie van mijn DS zijn er o.a. nieuwe rubberhouders aan de zijkanten van de kofferbak gelast. Deze heb ik bij Chyparse gekocht. Nu zijn deze van dikker metaal dan de originele en moeilijker om te buigen om de rubbers te klemmen. Ik heb dit dus nog niet gedaan, omdat ik bang ben dat het te dik is. Een andere optie is om de rubbers vast te lijmen aan de rubberhouders en dus niet ombuigen. Wie heeft ervaring met de rubberhouders van Chyparse aan de zijkant van de kofferbak en hoe heb je de rubbers vastgemaakt? Ik ben benieuwd.

Profiel  

Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520

Gepost: 06 mei 2009 02:31 AM
  [ # 1 ]

Ik heb ze gewoon gebogen met een waterpomptang waarvab ik de bekjes glad heb gemaakt (tegen beschadiging van de rubberhouder), ging prima. Ook heb ik de rubberhouders niet gelast maar gekit (sikaflex) in combi met 3 bouten. Dit om toekomstige roestproblemen zoveel mogelijk te beperken.

Die van mij waren ook van Chyparse.

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 06 mei 2009 02:00 PM
  [ # 2 ]

ik heb ze er ook net inzitten, die dikke. Dat wordt inderdaad en uitdaging. goede vraag dus!

.komma

Profiel  

Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 07 mei 2009 12:52 AM
  [ # 3 ]

Je kan hem in het begin even voorbuigen , door met een kunstof hamertje de rand beetje om te slaan zodat je hem goed met de waterpomptang kan vastpakken, en dan verder dichtknijpen (evt. met een doekje o.i.d. er tussen)

Profiel  

matombo
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 07 mei 2009 01:04 AM
  [ # 4 ]

Ik heb het gevoel dat door de dikte van het materiaal om slaan met een hamertje niet te doen is zonder de rest te vernaggelen. Of valt dat mee?

Profiel  

JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 07 mei 2009 02:22 AM
  [ # 5 ]

Dit bericht komt mooi op tijd !!
Ik heb vorige week bij Chyparse een nieuw watergootje rechts gekocht, incl. de rubberhouder én een nieuwe schelp. Eén van de sleutelvrienden die kan lassen, heeft gisteren het e.e.a. aan en op elkaar gelast, morgen gaat het in z’n geheel tegen de kofferbak aan. De rand van de kofferbak was trouwens aan de onderkant op enkele plekken in twijfelachtige staat, dus wij maken een 3-tal extra “verbindingen” van onderuit (plaatje in onderkant holte lassen op het goede gedeelte, buigen, en vervolgens aan gootje/schelp lassen Idea ). Ik zal de rubberhouder dus vooraf even buigen, omdat die handeling blijkbaar wat lastiger is als-ie er al op zit Wink .

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)

(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7354

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 mei 2009 11:49 AM
  [ # 6 ]

Ik heb ze gewoon gebogen met een waterpomptang maar dan in 3 stapjes zodat niet het hele (gouden) profiel verboog. Dus eerst een klein beetje aangeknepen van voor naar achteren dan nog een keer en tenslotte met het rubber ertussen .Die van mij waren ook van Chyparse.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520

Gepost: 08 mei 2009 12:15 AM
  [ # 7 ]
citroen23 schreef:

Ik heb ze gewoon gebogen met een waterpomptang maar dan in 3 stapjes zodat niet het hele (gouden) profiel verboog. Dus eerst een klein beetje aangeknepen van voor naar achteren dan nog een keer en tenslotte met het rubber ertussen .Die van mij waren ook van Chyparse.

Precies, heb ik ook gedaan!

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

matombo
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 mei 2009 12:34 AM
  [ # 8 ]

Ik heb vandaag de rubbers bevestigd m.b.v. de waterpomptang. Verf op rubberhouders natuurlijk heel erg beschadigd, maar dat doe ik dan wel opnieuw. Bedankt voor alle reacties

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook