3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Net een DSuper5 gekocht en heb wat vragen
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 17 mei 2009 02:39 AM
  [ # 36 ]

Ik herken in de foto’s twee dingen :
1) losse kabels onder de motorkap
2) Verfwerk wordt meestal aan de vrouwen uitbesteed (geldt in ieder geval ook bij ons thuis)  Laughing

Groetjes en succes met de roestoratie.

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 17 mei 2009 01:48 PM
  [ # 37 ]

Ik neem aan dat je nu tijdelijk aan het verven bent (die rode anti-roestverf?) om de roest een beetje af te remmen? Want dit moet natuurlijk gelast worden!
Enne..

bartjes schreef:

....succes met de roestoratie.

!!

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 17 mei 2009 04:30 PM
  [ # 38 ]
Frank Selen schreef:

Ik neem aan dat je nu tijdelijk aan het verven bent (die rode anti-roestverf?) om de roest een beetje af te remmen? Want dit moet natuurlijk gelast worden!
Enne..

bartjes schreef:

....succes met de roestoratie.

!!

Uiteraard!

Dit was alleen maar om te peilen in hoeverre de deuren verrot waren en welke delen ik er opnieuw in moet gaan lassen (dat ga ik dus zelf doen). Ik had bij franzose.de heel veel stukken gezien, iemand ervaring daarmee?

Concoursestaat zit er voorlopig nog niet in Wink ik ben en blijf een student zonder geld, maar het doel voorlopig is om haar roest-vrij te krijgen en technisch sterk genoeg om gewoon te kunnen gebruiken. Uiterlijk komt later nog wel (misschien wel zelf spuiten in een doe-het-zelf spuiterij..)

De losse kabels onder de motorkap zijn het gevolg van een recente dynamo wissel. De originele extern geregelde dynamo (of de regelaar) deed helemaal geen klap meer. En in plaats van veel geld neer te leggen voor originele maar ook onbetrouwbaardere onderdelen, zit er nu een ford sierra dynamo in Laughing

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 17 mei 2009 04:40 PM
  [ # 39 ]

deur is denk wel een probleem, zou een donor moeten gaan worden (bovenkant roest), deze heb je in diverse stadiums Smile Bij intresse heb ik ook wel een nummer van iemand die DS onderdelen verkoop als Hobby in Amsterdam, en moet zeggen deze heeft veel voor een goede prijs !

Jeetje jij boft met zo’n vriendin, ik had steeds ruzie haha !

En inderdaad goed bezig !

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 mei 2009 08:32 PM
  [ # 40 ]

Reparatiestukken voor je deuren en spatborden kan je bijvoorbeeld bij het clubmagazijn kopen.
Lijmen van plaatwerkdelen kan een heel goed alternatief zijn voor lassen.

Citroen!

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 17 mei 2009 11:26 PM
  [ # 41 ]
DriverD schreef:

Reparatiestukken voor je deuren en spatborden kan je bijvoorbeeld bij het clubmagazijn kopen.
Lijmen van plaatwerkdelen kan een heel goed alternatief zijn voor lassen.

ook waarvan hij de foto liet zien ? Dat wist ik niet, weer wat geleerd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 mei 2009 12:53 AM
  [ # 42 ]

Nee, dat stuk aan de bovenkant binnen ken ik ook niet als reparatiedeel.

Citroen!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 19 mei 2009 04:59 PM
  [ # 43 ]
DriverD schreef:

Nee, dat stuk aan de bovenkant binnen ken ik ook niet als reparatiedeel.

Heeft iemand misschien ervaring met het repareren van die plek? Opzich ben ik wel handig, maar zo’n dubbele hoek lijkt me toch vrij lastig om na te maken…

Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen Wink

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 19 mei 2009 05:26 PM
  [ # 44 ]

Hoihoi

Doe ook even een slangetje over de uitloop van je radiator. Lang genoeg tot voorbij de remklauw, als ze dan nog eens piest loopt het niet op je rem.
Na het bijvullen zal het teveel aan water via de ontluchting aan de dop er langs het kraantje beneden uitkomen. Enkel bij warme motor kan dit voorvallen.

succes!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 mei 2009 06:58 PM
  [ # 45 ]
JoostDSuper5 schreef:

Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen Wink

Hele vliegtuigen worden tegenwoordig gelijmd. Dan is het ook wel definitief genoeg voor een auto.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 19 mei 2009 08:37 PM
  [ # 46 ]
Brian schreef:
JoostDSuper5 schreef:

Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen Wink

Hele vliegtuigen worden tegenwoordig gelijmd. Dan is het ook wel definitief genoeg voor een auto.

Ja dat is ook wel zo, lotus frames worden tenslotte ook al jaren gelijmd, maar ik ben toch van mening dat als je kunt lassen, dat dat beter is dan lijmen met commercieel verkrijgbare lijmen. Maar meningen mogen verschillen Wink

Nu wat slechter nieuws, ik heb meer roest gevonden, op een vervelende plek. De bovenrand tussen raam en dak, onder het rubber Sad Volgens mij moet de voorruit eruit en het dak eraf voordat ik daar bij kan en kan lassen. Is dit een beetje te doen? Is het niet misschien makkelijker om van een donor snoek die hele bovenste rand over te zetten?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 mei 2009 10:29 PM
  [ # 47 ]
JoostDSuper5 schreef:

Nu wat slechter nieuws, ik heb meer roest gevonden, op een vervelende plek. De bovenrand tussen raam en dak, onder het rubber Sad Volgens mij moet de voorruit eruit en het dak eraf voordat ik daar bij kan en kan lassen. Is dit een beetje te doen? Is het niet misschien makkelijker om van een donor snoek die hele bovenste rand over te zetten?

Dat komt bij wel meer DS-en voor. Schijnt niet zo’n probleem te zijn. Er zijn nieuwe dakranden te krijgen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 mei 2009 10:39 AM
  [ # 48 ]
JoostDSuper5 schreef:
DriverD schreef:

Nee, dat stuk aan de bovenkant binnen ken ik ook niet als reparatiedeel.

Heeft iemand misschien ervaring met het repareren van die plek? Opzich ben ik wel handig, maar zo’n dubbele hoek lijkt me toch vrij lastig om na te maken…

Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen Wink

Jij moet duidelijk nog veel leren…. (Onder andere luisteren naar goede adviezen en pas oordelen als je meer kennis hebt). Wink

Citroen!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 20 mei 2009 01:08 PM
  [ # 49 ]
DriverD schreef:
JoostDSuper5 schreef:
DriverD schreef:

Nee, dat stuk aan de bovenkant binnen ken ik ook niet als reparatiedeel.

Heeft iemand misschien ervaring met het repareren van die plek? Opzich ben ik wel handig, maar zo’n dubbele hoek lijkt me toch vrij lastig om na te maken…

Carosseriedelen lijmen begin ik niet aan, m.i. zal dat nooit zo netjes en definitief zijn als lassen. Zeker aangezien ik een lasapparaat heb en kan lassen Wink

Jij moet duidelijk nog veel leren…. (Onder andere luisteren naar goede adviezen en pas oordelen als je meer kennis hebt). Wink

Op het gebeid van Citroens moet ik zeker nog meer leren, ik ben alleen Japans gewend Wink

Wat betreft dat lijmen spreek ik slechts mijn persoonlijke voorkeur uit voor lassen, aangezien ik kan lassen, een MIG lasapparaat heb en slechte ervaringen heb lijmen.

Ik wil(de) zeker niet arrogant of overmoedig overkomen! Sorry als ik iemand heb beledigd, ik probeer altijd te luisteren naar adviezen van mensen die er duidelijk meer vanaf weten Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 mei 2009 01:12 PM
  [ # 50 ]

Ok, geen probleem.

Een aantal weken geleden was er een regio-avond in de regio Arnhem over plaatwerk lassen vs. lijmen. Conclusie daar was: Lijmen (met de juiste lijm natuurlijk) wordt zeer strak, sterk en je brengt er geen warmte of potentiele roestbronnen mee in je plaatwerk.

Citroen!

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook