kachelunit XM type 1 vervangen $&^%$$
Citroage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

Gepost: 13 mei 2009 05:59 PM

Van alles geprobeerd. Vandaag op de sloop een andere kachelunit (de drie draaiknoppen) uit een xm gesloopt.
Hoe doe je dit zonder de plastic klemmen af te breken.
Front eraf en dan zie je 4 torx, als je deze losdraait gebeurt er verder niets de kachelunit blijft op zijn plek. Hoe haal je deze er nu uit zonder alles af te breken. O ja was ook geweldig karwei om de kabels achter los te krijgen.
Wie heeft er een manier om dit te doen??? (de kabel van de ventilatie mogelijkheden is los gaan zitten en de wind staat (gelukkig)nu alleen op de vooruit)

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 13 mei 2009 06:23 PM
  [ # 1 ]

Heb je de 2 printjes er dan nu uit ?

Profiel  

Citroage
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 mei 2009 07:07 PM
  [ # 2 ]

Welke printjes?

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 13 mei 2009 11:43 PM
  [ # 3 ]

1. Je haalt de drie draaiknoppen eraf (rechtstandig met bv een stukje   rubber in de bek van de tang om ze niet te beschadigen)

2. dan 3 schroeven, voila zwarte paneel eraf

3. nu zie je de printjes

4. 4 schroeven los draaien

5. de kunstof afstandbussen een kwartslag draaien dan kun je heel voorzichtig de printjes voorover kantelen.

6. kabels losnemen (ja dit gaat moeilijk door de korte eindjes)

7. nu de printjes weg zijn moet je de rest kunnen zien.

nog vragen ?

Profiel  

Citroage
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 mei 2009 03:02 PM
  [ # 4 ]

Hallo mark, tot zover bedankt voor je reactie.
Ik kan geen kunststof afstandbussen ontdekken, de regelunit, (draaiknoppen en schuiven aan de zijkanten), zit als je het frontje er af haalt vast met 4 torxen dmv van vaste klemmen die aan het (vaste) kunstof deel van het dashboard zitten. Ik zal even een foto maken maar ik weet niet hoe ik deze op het forum kan plaatsen (al eens eerder geprobeerd maar is mij nooit gelukt)
De enige manier die ik op de sloop kon ontdekken is door de klemmen waarmee de regelunit vast zit geschroefd met de 4 torxen af te breken, maar dat schiet niet op natuurlijk.
Je kunt de regelunit niet naar binnen laten zakken want daar is geen ruimte voor. Het is een xm break D 1993 zonder airco

Profiel  

MartijnBurmeijer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

- C5 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 18 mei 2009 04:07 PM
  [ # 5 ]
Citroage schreef:

Hallo mark, tot zover bedankt voor je reactie.
Ik kan geen kunststof afstandbussen ontdekken, de regelunit, (draaiknoppen en schuiven aan de zijkanten), zit als je het frontje er af haalt vast met 4 torxen dmv van vaste klemmen die aan het (vaste) kunstof deel van het dashboard zitten. Ik zal even een foto maken maar ik weet niet hoe ik deze op het forum kan plaatsen (al eens eerder geprobeerd maar is mij nooit gelukt)
De enige manier die ik op de sloop kon ontdekken is door de klemmen waarmee de regelunit vast zit geschroefd met de 4 torxen af te breken, maar dat schiet niet op natuurlijk.
Je kunt de regelunit niet naar binnen laten zakken want daar is geen ruimte voor. Het is een xm break D 1993 zonder airco

Beste,

Ik ben zelf ook mijn kachelunit aan het herstellen. Maar om uiteindelijk de unit er uit te schuiven moet er nog een deel van het dashbord verwijderd worden. Afdekking cockpit 2x torx, hierna kan je nog 2 x torx loshalen tbv afdekking dashbord (als je van buiten uit door het voorraam kijkt zie je ze zo zitten, nu nog een aantal torxen en je hebt het dashbord deel in je handen. Nu heb je beweging in je unit.

MVG Martijn

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook