6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
EB6V (episode 34972349792740)
Arpic
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 07-09-2008

Gepost: 09 januari 2010 08:07 PM
  [ # 76 ]

Na alle perikelen van de afgelopen maanden, leek het me beter niets te typen…

Mijn versnellingsproblemen lopen nu al ruim 30.000 km….
Dan gaat het weer twee dagen goed, dan weer helemaal niet.
Ondertussen er zo ziek van geworden, dat ik prive een andere auto gekocht heb en de leasewagen alleen nog voor m’n werk gebruik. M’n vrouw durfde er al niet eens meer mee te rijden.
De koppeling slipt nog steeds en soms (maar wel bij zeer lage toerentallen) lijkt het of hij niet op toeren komt.

Na zo’n 30 resets, drukgroepen, (ont)koppel-kracht waarden en weet ik veel wat allemaal nog meer, weet Citroen NL het schijnbaar ook niet meer. Binnenkort gaat hij weer een dagje aan het meetapparaat, komt er gezellig iemand bij kijken.

De lol is er ondertussen wel vanaf, klein voordeel;
in het weekend kan ik tenminste wel in een fijn schakelende auto rijden… diepe zucht…

GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 09 januari 2010 08:32 PM
  [ # 77 ]
Bimbam2 schreef:

Ik heb in november een C4GP gekocht (2,5 jaar oud) en wij hebben bewust voor een handgeschakelde bak gekozen.
Mijn vrouw wilde persé geen automaat, dan kon volgens haar nog wel als we bejaard zijn en je weet het de vrouw is de baas in huis.
Ik heb natuurlijk verder gekeken en heb veel problemen met de automaat en de EB6V gelezen, vooral in combinatie met het trekken van een caravan.

Dus bewust een handgeschakelde, het liefst hadden we er één op diesel gehad. Maar dat kon niet, want die zijn er niet.


Ik ben juist heel goed te spreken over de combinatie van EB6V met caravan. Wij rijden met 7 personen, dakkoffer en zware caravan zonder problemen naar Zuid-Frankrijk. De EB6V geeft geen krimp. Ik vindt het juist ideaal. Cruise-control op 110 en laat die bak z’n werk maar doen. Alleen het eerste stukje moet je ‘m even “inleren”. Dat gebeurt in de praktijk dan halverwege België als er een paar van die lekker lange hellingen zijn. Even een paar keer flipperen (terugschakelen), en de bak weet het weer.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 09 januari 2010 11:06 PM
  [ # 78 ]

Jij stond vorig jaar toch niet op Eurosol in St Girons Plage?

Toen wij er waren stond er een vergelijkbare auto als op de foto’s met een dikke caravan erbij.
Wij waren ons toen aan het oriënteren en ik wilde bij die mensen vragen hoe dat beviel caravan in combinatie met EB6V.
Dat is er toen niet van gekomen.

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 11 januari 2010 10:01 AM
  [ # 79 ]
Bimbam2 schreef:

Jij stond vorig jaar toch niet op Eurosol in St Girons Plage?

Toen wij er waren stond er een vergelijkbare auto als op de foto’s met een dikke caravan erbij.
Wij waren ons toen aan het oriënteren en ik wilde bij die mensen vragen hoe dat beviel caravan in combinatie met EB6V.
Dat is er toen niet van gekomen.

Nee dat kunnen wij niet geweest zijn. Afgelopen jaar zijn we nl. naar Oostenrijk geweest, de twee jaren daarvoor naar Zuid-Frankrijk, resp. Anduze en Grimaud.
Komende zomer gaan we maar weer eens naar Frankrijk, dit keer niet zo ver, proberen hoe de Vendeé bevalt.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Arpic
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 07-09-2008

Gepost: 17 januari 2010 08:00 PM
  [ # 80 ]

Na 2,5 dag bij de dealer gelogeerd te hebben, mocht ik m’n wagen weer ophalen.
Deze keer wederom de druklagers, maar ook de hele koppeling en het vliegwiel vervangen.
De eerste 4 km naar huis gingen goed, morgen de echte test, dan gaan we er weer mee naar het werk…

GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)

Profiel  
 
Arpic
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 07-09-2008

Gepost: 23 januari 2010 12:05 AM
  [ # 81 ]
Arpic schreef:

Na 2,5 dag bij de dealer gelogeerd te hebben, mocht ik m’n wagen weer ophalen.
Deze keer wederom de druklagers, maar ook de hele koppeling en het vliegwiel vervangen.
De eerste 4 km naar huis gingen goed, morgen de echte test, dan gaan we er weer mee naar het werk…

Een weekje (en 1000+ km verder), ongeloofelijk maar waar, nog geen slippende koppeling gevoeld.
Welliswaar schakeld ze nog niet helemaal soepel, maar dat kan er met een updatje vast wel weer uitgehaald worden…
Nog even en ik ga weer plezier hebben van de voiture!

GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 30 januari 2010 11:12 PM
  [ # 82 ]

Gisteren de auto weer terug gekregen van de dealer, de auto stond daar wegens bokken en schokken…...........er was absoluut niet meer te rijden met de auto.

Wat bleek,het druklager was defect….......waardoor de koppeling niet meer voldoende vrij kwam tijdens het schakelen.

De reactie van de garage was zo iets van “goh en dat pas na 110000km”.............Citroen gaat vooruit Shocked

Ik moet wel zeggen, zij rijd weer als nieuw….....het schakelen verloopt weer soepel, en de medewerking van de dealer was weer TOP.

Ik blijf wel schrikken iedere keer van de bedenkelijk kwaliteit van deze auto ohh

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 01 februari 2010 07:23 PM
  [ # 83 ]

Bedenkelijke kwaliteit, goh ja. Vooral die robotbak is rommel. Als je al die problemen hier ziet, dan is het toch wel duidelijk dat het niet om een alleenstaand geval gaat.

Met de rest van de wagen is er eigenlijk niet zoveel mis.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 01 februari 2010 07:32 PM
  [ # 84 ]
picassoke schreef:

Met de rest van de wagen is er eigenlijk niet zoveel mis.


Nou daar gaan we,

Wegligging (dramatisch) bij een beetje wind, of als je harder rijd dan 120
lak van de auto (nou ja lak het lijkt wel stoepkrijt)
Materiaal plastic dashboard (mijn auto ziet er uit van binnen of er holbewoners in wonen)
Vreemde piepjes en krakjes
Bandenslijtage (achter)
Kromme velgen ( commentaar monteur dealer deze velgen zijn niet gemaakt van gewoon metaal maar van pisbakken staal)
Robotbak.
hoedenplank
deuropener van de achterklep ( 3 maal vervangen)

enz enz enz.

Over 1 ding blijf ik meer dan positief….............zo lang je niet harder rijd dan 120 is het comfoor van deze auto van zeer hoog niveau.
En ik ben verliefd op de krachtbron, een hele fijne en soepele motor kiss

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 01 februari 2010 07:38 PM
  [ # 85 ]

Na 55000 km herken ik eigenlijk alleen die rammeltjes en kraakjes. Al zijn er vele te danken aan het geknoei van die verdomde ex-dealer.

Maar op slechte weg is er veel te horen vanbinnen. Een mpv zal nooit de koetswerkstijfheid hebben van een berline, ik ben overlaatst met een touran meegereden, die kan toch nog gerust mee de concurrentie aan op vlak van rammeltjes hoor.

Ik weet niet of het door die luchtvering achter komt, maar die zijwindgevoeligheid e.d. daar heb ik eigenlijk niet zoveel last van. Interieur en exterieur zien er ook nog als nieuw uit bij mij. Op het stuurwiel na dat wat blinkt, en wat steenslag voor.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Arpic
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 07-09-2008

Gepost: 02 februari 2010 11:17 PM
  [ # 86 ]

Ik sluit me aan bij picassoke, naast het ge!@#$%^ met de versnellingsbak, heb ik verder weinig te klagen.
Inderdaad ook 1x de achterklep-sluiting en een lek rubber ringetje.

De binnenkant (bij mij tweekleurig) ziet er nog steeds even strak uit. Dat vind ik eigenlijk het raarste punt, dat had hansdj voor de koop toch ook al kunnen zien?
Hoewel onze Exclusive uitvoeringen wat luxer zijn, kan ik me niet voorstellen dat de afwerking van een Ambiance op een lager niveau is dan de onze.
Als de bak het goed doet (en het begint er zowaar op te lijken dat de laatste actie zijn vruchten begint af te werpen), is het een geweldig fijne wagen. Bij mij nog strak in de lak, geen piepjes/kraakjes, wegliging is natuurlijk geen strakke sedan of station, maar vergeleken met soortgelijk concullega’s, doet hij het echt niet slecht.

Als de bak het nu goed blijft doen, rij ik hem met veel plezier nog een aantal jaren door.

GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 03 februari 2010 08:16 PM
  [ # 87 ]
Arpic schreef:

.

De binnenkant (bij mij tweekleurig) ziet er nog steeds even strak uit. Dat vind ik eigenlijk het raarste punt, dat had hansdj voor de koop toch ook al kunnen zien?

Uhhh…. leg uit, dit begrijp ik niet….....wat had ik kunnen zien…..............dat de materiaal-keuze (kras en kleur vast) door Citroen van een soort 2e keus plastic is ?

Ik heb als service technicus best wel kwaliteiten, maar materiaal leer zit daar niet bij cry

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 03 februari 2010 09:18 PM
  [ # 88 ]

Ik heb helemaal nergens geen last meer van, ik heb hem na 63.000 km weer weg gedaan.
Overmatige achterbanden slijtage,tanklepje een ramp,waterpomp piep en getande riem vervangen, uiteraard de frictie en druklager vervangen, achterveren vervangen door komst reservewiel.Bij hoge snelheid leek het wel oorlog wat een kabaal.Wel is alles onder garantie gemaakt.
Het was een 2 l 16V EBS6V. Als particulier waren dat hele dure Citroen maanden.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 04 februari 2010 10:59 AM
  [ # 89 ]

Ook wij zijn al goed (nu ja goed?) bedeeld geweest. tot nu toe alles in garantie wel, maar die is verlopen.
Alle lagers in de versnellingsbak vervangen (volgens de garage die het uitvoerde, de andere zegt dat het iets anders zal geweest zijn question question )
tankklepje, 2 keer gerepareerd, nog niet verholpen, broze lak (verschilt naargelang de plaats),
verf/sticker die zichzelf op blaast van knopje vergrendeling,
parkeersensor niet in orde, distributieriem en bepaalde distributiedelen vervangen op 37k km (omdat aanpassing bij eerste onderhoud door de erkende garagist had moeten gebeuren, niet gebeurt, gevolg: distributiesysteem gecorodeerd en riem abnormale slijtage), een klacht die we hebben van een erkende citroengaragist die ver ondermaats was(dus service-klacht) maar nooit officieel klacht ingediend (we vergeten het voorval liever).

Verder lees ik op de site van citroen, bij het configureren van een auto, dat bij een eb6v/egmv versnellingsbak, met welke motor dan ook, het koppel is teruggebracht naar 200nm, dus wat ik daaruit afleid is dat de bak niet aankan wat zelfs een 1.6hdi levert aan kracht, nu hoop ik dat er een update is geweest, die we hopelijk ook hebben, die bij ons ook het koppel heeft teruggebracht naar 200nm, ipv 240-260nm.
Het is ook nog steeds zo (al 25k km, dus ook tijdens garantie, niks aan gedaan door garagist), dat meestal wanneer mijn vrouw heeft gereden in de auto, de versnellingsbak hort (daveren) als ik dan vertrek, niet enkel met weinig gas, maar ook met veel gas. Het lijkt alsof de koppeling er soms wat te snel opgaat, maar toerental op meter ontkracht dat echter. Zijzelf heeft dat naar eigen zeggen niet. Mij lijkt het toch niet logisch dat het lerend vermogen zo ver gaat, dat wanneer persoon 1 heeft gereden, persoon 2 niet meer kan vertrekken zonder de eerste 1 a 2 km af te leggen met een hortende auto bij elk stoplicht of kruispunt, het is vooral in 1e versnelling. Als de auto niet helemaal stilstaat (14km/u bijvoorbeeld)valt het af en toe ook in 2e voor, wanneer de auto niet terugschakelt. Het vind ook enkel plaats als de auto langere tijd heeft stilgestaan nadat mijn vrouw reed (meer dan een uur minimum), als bijvoorbeeld mijn vrouw hier thuis aankomt en de auto aanlaat en ik plaatsneem en vertrek valt het nooit voor. Voor alle duidelijkheid: het horten is niet 1 maal per seconde zodat de auto lijkt te dansen Wink , maar pakweg 5 á 10 keer per seconde, dus het is eerder daveren dan horten.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook