puntjes voor het onderhoud
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 14 mei 2009 06:59 PM

Er zijn weeral een paar garantiepuntjes bijgekomen voor bij het onderhoud te vermelden voor de auto uit garantie is, heb ze even opgespaard, vandaar paar tegelijk,...
1. krakende spiegels bij warm weer, 1 keer zelfs de spiegel terug moeten inklappen en uitklappen omdat deze niet volledig uitklapte, het lijken me rubbers te zijn, want het lijkt geen lakschade te veroorzaken,
2. knopje voor centale vergrendeling van auto vanbinnen heeft blaasjes, het lijkt of het sleuteltje een soort stickertje is over heel de knop en op het zwarte gedeelte van de knop blaasjes onstaan zijn,
3. Het chrome-stripje dat aan de passagierskant stuk en gebarsten was (wat de garagist nog niet had meegemaakt), blijkt nu ook aan de bestuurderskant, met enig verschil dat het nog niet zo ver is dat het los zit, maar ook gebarsten, vermits het langs beide kanten is, lijkt het me toch sterk dat het een ‘toevalligheid’is, dus misschien andere forumleden even nakijken of hier nog iemand last van heeft die er nog niet heeft op gelet? het valt niet echt op, je kijkt niet veel op die plaats (onder het voorste zijruitje). De rubber mag niet open staan, anders heb je het ook voor.
De garantiepuntjes hebben de kaap van 10 al overschreden nu, al zijn het gelukkig bij ons niet zo’n problemen als bij Caske of Picassoke, ik bedoel daarmee dat we er niet mee stil staan, al vind ik het toch erg veel op 1,5 jaar tijd.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 14 mei 2009 11:29 PM
  [ # 1 ]

Het stopt blijkbaar ook niet bij jou, allemaal kleinigheden.
Maar toch, als je hiervoor altijd naar de dealer mag lopen, er kruipt erg veel tijd in.
Morgen mag ik weeral eens langsgaan voor de karakende buitenspiegels, en de temperatuursensor van de airco die niet meer werkt.
Weer een voormiddag opofferen. Weer lessen die ik mis, en dus mag inhalen. Maar het moet ooit eens gemaakt worden.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 mei 2009 11:54 PM
  [ # 2 ]

ach dat zijn te verwaarlozen puntjes… Laughing

ik had eens een ander merk, waar men altijd vol van is

buiten een hoop ander klachten vond ik het ergste wel

de spontaan afgebroken demper van de uitlaat,
de gesprongen distributieriem bij 28000 km

en nog zo van die zaken..

Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 15 mei 2009 12:13 AM
  [ # 3 ]

Ik begrijp je punt wel hoor ronama, je moet gewoon geluk hebben met een wagen.
Een citroen kan probleemlozer zijn als een toyota van de oude generatie als je maar geluk hebt.
Maar ik wil gewoon maar even zeggen dat ik naar mijn idee net iets teveel keren al een (halve) dag heb moeten opofferen voor de een of andere herstelling.
Nu die buitenspiegels enzo dat zijn kleine zaken, net als een lampje dat stuk gaat of een paar andere prullen.
Maar ik heb al met veel ergere dingen bij de dealer gestaan, (versnellingsbak, motor, ophanging,...)
En dat is toch net iets minder voor een auto van zo jong, ik zal dus waarschijnlijk geen geluk hebben.
Morgen dus terug naar de dealer, al gaat men vader mee. Eens kijken wat een C6 kost Laughing

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 mei 2009 12:18 AM
  [ # 4 ]

ik had het eigenlijk tegen Gunther… Laughing

jouw problemen lezen we wel in elk draadje… Wink

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 15 mei 2009 02:17 PM
  [ # 5 ]
ronama schreef:

ik had het eigenlijk tegen Gunther… Laughing

jouw problemen lezen we wel in elk draadje… Wink

Ik weet wel dat het relatieve kleinigheden zijn, en de tijd is wel lastig, maar niet onoverkomelijk, maar ik vind het toch vervelend elke keer de garage te moeten lastig vallen voor weeral een probleem, vandaar dat ik ze ook opspaar voorlopig, zolang de werking van de auto er niet door wordt aangetast.
Ik vergelijk ook met mijn vorige auto, en denk ook aan de toekomst, wat gaat dat binnen een half jaar zijn als de garantie afloopt? Wat als de auto pakweg 8 jaar is? Er op beteren gaat het volgens mij niet door ouderdom, integendeel is mijn ervaring. De bedoeling is onze auto te houden voor toch minstens 10 jaar, en we zwemmen niet in het geld (anders had ik zeker een ford s-max of galaxie gehad, al zijn die niet per se beter). Als je in een jaar meer dan 7 keer naar de garage moet, werkuren en stel nog klein onderdeel moet betalen, loopt de kost toch al snel op tot 50(werkuren)+50(nonderdeel)*7 = 700 euro extra kost (die een probleemloze auto niet kost).

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 mei 2009 03:36 PM
  [ # 6 ]

dat zal allemaal best meevallen..

mijn vorige C5 had ook zijn tegenpuntjes met name het roetfilter gebeuren
maar voor de rest ben ik niet tot rare extra’s gekomen…

en geloof me ik ken mensen met een smax en galaxi (niet moeilijk als je in de buurt van de fabriek woont..) en die hebben ergere dingen met hun wagen dan jij….

Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 15 mei 2009 09:02 PM
  [ # 7 ]

Alle auto’s zijn ongeveer even erg tegenwoordig.
Er zit zodanig veel op dat er gewoon veel meer stuk kan gaan.

Desondanks zijn er toch bepaalde merken die er in slagen om dit tot een minimum te beperken.
Komt er nog eens bij dat ik er zeker van ben dat een heel deel van de probleempjes die jij hebt gehad en hebt ook al niet meer aanwezig zullen zijn bij een recentere versie van de C4P. Gewoon een beetje de kinderziektes die eruit zijn.
Persoonlijk zou ik hoe dan ook opteren voor de verlengde garantie, is niet zo erg duur bij citroen, en je kan op je 2 oren slapen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 17 mei 2009 05:59 PM
  [ # 8 ]

ach ik heb een galaxy gehad en ben blij dattie weg is. er ging zo veel stuk dat je niet snapt die ie het nog doet. en geen kinderachtige dingen hoor. bv een distributieriem bij 80.000.
maar ook bij ons heel veel kleine dingetjes met de C4. hhet ergert me wel eens ja, en het is vooral vervelend voor de garagist. volgens hem krijgt hij van Citroen NL een te laag tarief voor de garantieklussen. dus iedere garantiereparatie kost hem ook.
en toch heb ik nog nooit zo’n plezier met een auto gehad als met onze dame!

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 09:24 PM
  [ # 9 ]
Taco schreef:

ach ik heb een galaxy gehad en ben blij dattie weg is. er ging zo veel stuk dat je niet snapt die ie het nog doet. en geen kinderachtige dingen hoor. bv een distributieriem bij 80.000.
maar ook bij ons heel veel kleine dingetjes met de C4. hhet ergert me wel eens ja, en het is vooral vervelend voor de garagist. volgens hem krijgt hij van Citroen NL een te laag tarief voor de garantieklussen. dus iedere garantiereparatie kost hem ook.
en toch heb ik nog nooit zo’n plezier met een auto gehad als met onze dame!

Ook wij beleven er plezier aan, zeker wel, maar zoals je zegt, het is vervelend voor de garagist, vandaar dat ik het ook vervelend vind om elke keer terug te moeten naar hem, voor iets wat hem hoogstwaarschijnlijk niks oplevert, of zelfs nog geld kost. Dat ik de auto niet bij hem gekocht heb (ik wist op dat moment niet dat hij ook verkocht, vermits op citroen.be hij enkel staat als reparateur, terwijl anderen ook als verkoper staan), maakt het des te vervelender om steeds terug te gaan. (wij gaan nu bij hem omwille van betere service, waar we de auto zelf kochten zijn we niet tevreden over de service).

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 18 mei 2009 12:50 AM
  [ # 10 ]

We hebben het hier toch over de meest betrouwbare SUV van dit moment ?

Volgens mij moeten we elkaar de kop niet gek maken, heb veel auto’s gehad en rijd veel kilometers maar heb ook altijd diverse problemen met de auto’s gehad. 407 had altijd last van de koppeling (hadden ze nog nooit meegemaakt), mijn 406 had altijd veel problemen met remmen die krom trokken (U bent de eerste met dit probleem), mijn C5 had overal last van maar met name de electronica was één grote ellende (meneer Beck, u bent de eerste die dit meldt) mijn Laguna had ook alles wat je je kon bedenken maar die ellende heb ik uit mijn systeem gehaald, Xantia was eigenlijk een probleemloze auto. Zafira (tussen auto dus had ik zelf niet gekozen) electronica en met name het alarm die vaak aansloeg als het niet nodig was.

Wil je nog meer horen ? Nee vast niet, de kwaliteit van auto’s hangt vaak samen met de hele auto indrustrie, alles moet goedkoper gemaat worden, sneller op de markt zijn en bovendien concurerend aangeboden worden.

Het schijnt erbij te horen en een ieder krijgt zijn portie

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 18 mei 2009 09:21 AM
  [ # 11 ]
Gunther schreef:

. Dat ik de auto niet bij hem gekocht heb (ik wist op dat moment niet dat hij ook verkocht, vermits op citroen.be hij enkel staat als reparateur, terwijl anderen ook als verkoper staan), maakt het des te vervelender om steeds terug te gaan. (wij gaan nu bij hem omwille van betere service, waar we de auto zelf kochten zijn we niet tevreden over de service).

zo ben ik ook bij een betere terrecht gekomen…
staat ook als reparateur op de site, maar ondertussen heb ik de C1 en de recente C5 daar gekocht en mijn schoonouders hebben de C3 bij hem gekocht..
onderhoud doet hij ook volledig…


dus het levert hem ook wel wat op Wink

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 19 mei 2009 10:50 PM
  [ # 12 ]

mmm nog iemand met krakende spiegels. wordt weer zon bekent gevaletje waar niks aan te doen is…


ik doe er altijd wat siliconen spray tussen (en ja kun je ook voor andere dingen gebruiken Laughing  )

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 20 mei 2009 02:23 AM
  [ # 13 ]
The $oprano schreef:
citroënmonteurtje schreef:

mmm nog iemand met krakende spiegels. wordt weer zon bekent gevaletje waar niks aan te doen is…


ik doe er altijd wat siliconen spray tussen (en ja kun je ook voor andere dingen gebruiken Laughing  )

Yep vandaag voor het eerst gehoord… Auto is nog maar 3 maanden oud. Eigenlijk stoort het me weinig. Word het erg dan heb ik nog siliconenspray voorhanden Wink

Op zich stoort het me ook niet, zolang er geen schade door voortkomt, 1 keer is de rechterspiegel niet volledig uitgeklapt door blijkbaar teveel weerstand bij het ‘kraken’. Als de dealer het niet opgelost krijgt, had ik ook al gedacht aan wat siliconenspray, of vet als dat er tussen te krijgen is.
Wel vind ik dat zoiets niet hoort voor te vallen bij een auto van paar maanden oud, of toch allicht in de garantieperiode, je mag immers niet er zelf aan prutsen, dat is al duidelijk uit een ander draadje waarvan de eigenaar aansprakelijk wordt gesteld voor een schade, dus ik ga voorlopig niet knutselen met silliconenspray.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 20 mei 2009 02:26 AM
  [ # 14 ]

ja ik had ze ook, krakende spiegels. siliconenspray krijg je er wel tussen (er zit zelfs aan de onderkant een speciaal openingetje, hiervoor bedoeld???) en na een paar uur loopt er allemaal overtollige spray over je portier. Evil or Very Mad maar het kraken was na een paar dagen wel minder maar niet helemaal weg.

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook