Tijd om ons eens voor te stellen
Suusje's Berlingo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 21 mei 2009 08:16 PM

Na anderhalfjaar Berlingo bezit is het eens tijd dat ik ons even voorstel.

Wij zijn Patrick (‘77) en Suzanne (‘79) uit het pittoreske dorp Aalst Gld… voor de Belgische meelezers: Aalst in Nederland huh
Tevens wordt de achterbank bezet door de kleine Luuk (‘08 )

Suusje heeft jaren ‘s lands heren wegen onvelig gemaakt met haar kart met kenteken totdat deze letterlijk onder haar kont wegroestte, typische Mini kwaal. Daarna volgde een Japans koekblik uit de Nissan fabriek, luisterend naar de naam Micra.
Helemaal happy met dit oerdegelijk wanprodukt totdat er eindelijk iemand was met de mening dat deze auto te groot was en de achterkant ettelijke centimeters korter drukte.Tegelijkertijd de voorzijde, van de inmiddels Micro, achterin de voorligger proberen te stouwen.Dit resulteerde tot mijn vreugde in een total-loss Japanees bravo

Omdat Suusje op dat moment zwanger was moest er dus vlot een andere auto komen. Na wat pushen van mijn kant (“Nee Suus, in een andere Micra past geen kinderwagen + MaxiCosy incl baby + weekboodschappen + Patje tegelijkertijd”) heb ik haar richting de Berlingo gestuurd. Dit omdat mijn favo merk (de Italiaan uit Milaan) geen familie-pakezels levert. Suusje heeft dankzij haar vader al in vele Citroentjes gezeten, van Eend…o sorry, 2CV to Xsara en bijna alles daartussenin, dus de Berlingo kreeg haar goedkeuring.

In januari 2008 via Marktplaats onze Berlingo 1.8i Multispace bj.2001 in de uiterst zeldzame haha blauwe kleur gekocht, met 75dkm ervaring.
Al anderhalf jaar rijden we redelijk probleemloos met deze familiebak en hebben eigenlijk enkel de remmerij aan de voorzijde en de distributie vervangen.
Wel moeten de deurrubbers aan de bijrijderkant en de voorruit vervangen worden, want tijdens het auto wassen komt het water daar langzaam door naar binnen.Maar ja, dat doet het al zolang we de Berlingo hebben…volgens mij ooit eens schade gehad want het ruist en tocht thv de B-stijl.

Via BIG Charlie hebben we een maand of wat geleden een bagagenet gevonden, handig om vol te stapelen als we op vakanie gaan naar het wonderschone Italie (of is dit vloeken in de kerk)
Dezelfde BIG Charlie (ik snap nu waaom zijn nick BIG Charlie is) heeft ons vandaag voorzien van Privacy Shades, oftewel zonneschermen op maat.
Staat echt super en werkt nog beter!


Suzanne en Patrick
————
Suusje’s Berlingo

Citroen Berlingo 1.8i Multispace ‘01
Alfa Romeo 155 2.5 V6 ‘95

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 21 mei 2009 09:43 PM
  [ # 1 ]

Wees welkom en leuke Berlingo! Enneuh, die blauwe kleur zie ik tegenwoordig steeds minder vaak….. Is aan het uitsterven ofzoiets denk ik Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 22 mei 2009 02:56 AM
  [ # 2 ]

Welkom, leuk verhaal!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Suusje's Berlingo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 01 oktober 2009 10:20 PM
  [ # 3 ]

We zijn net terug met onze pak-ezel uit het zonnige land van de pizza bakkers en overspelige presidenten.
Lekker het ding volgemietert met bagage en andere nutteloze rommel en toch een respectabele 1 op 12,5 weten te scoren tijdens de gehele vakantie, dat zou in mijn (lees: Patje’s) Alfa V6je niet passen en die verbruikt de helft meer! Blijkbaar kunnen de Fransen toch een betrouwbaar produkt leveren; de Berlingo heeft geen druppel olie en koelvloeistof verbruikt.

Note to myself:  Volgende auto MOET airco aan boord hebben!! stupid

Suzanne en Patrick
————
Suusje’s Berlingo

Citroen Berlingo 1.8i Multispace ‘01
Alfa Romeo 155 2.5 V6 ‘95

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook