

































Totaal aantal Berichten: 15744
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar als je dus een draadje aan de plus van je accu maakt, hier zo’n zwevende zekering van bv 10A in maakt (zoals op de foto van Timo) en je leidt deze naar je radio, dan ben je er ook.
Is er geen zekeringskastje waarvandaan je een constante afgezekerde plus kunt vinden?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


































Totaal aantal Berichten: 15744
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vast wel, die van de verlichting bv.
De kluwer zegt:
Blauw, remlichten, richtingaanwijzers, alarmknipperlichten, interieurverlichting, radio en klok.
De witte is toch de constante plus in dit geval? Dus dan moet ik de radio daaraanhangen?
De radio heeft 2 12 volt aansluitingen, 1 voor de constante (zodat de zenders opgeslagen blijven) en een schakeldraad. Zodat de radio uit gaat als jij je contact uit zet.
De schakeldraad kan je ook aan de constante voeding knopen, maar dan gaat deze dus niet vanzelf uit.


































Totaal aantal Berichten: 15744
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die geschakelde draad heeft ie al aan zijn radio zitten Maarten, hij zoekt er een om zijn zenders vast te houden
Erg irritant, want ook geluidsinstellingen zijn steeds weer verrot.
Ik ga hem afleiden van de blauwe, ik denk dat de radio daar niet eens opzit. Want die is van de klok en krijgt altijd stroom


































Totaal aantal Berichten: 15744
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heel goed Bart, heel goed. Ook goed gezien dat jouw radio daar nu dus niet op zit.
De constante draad zal wel het meeste stroom trekken, dus als dat draadje van dat klokje erg dun is…...........


































Totaal aantal Berichten: 15744
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
MaartenH schreef:De constante draad zal wel het meeste stroom trekken, dus als dat draadje van dat klokje erg dun is…...........
Hoezo trekt die het meeste stroom, die moet alleen het geheugen maar van spanning voorzien, volgens mij haal je een en ander door elkaar Maarten…
Volgens mij is mijn brandstof meter dood, en kwam er rook onder de dynamo vandaan. Dit was wel nadat ik hem bijna had verzopen. En een paar keer goed gasgeven.
Oh god, ik ben echt heel slecht met auto’s
graddus schreef:MaartenH schreef:De constante draad zal wel het meeste stroom trekken, dus als dat draadje van dat klokje erg dun is…...........
Hoezo trekt die het meeste stroom, die moet alleen het geheugen maar van spanning voorzien, volgens mij haal je een en ander door elkaar Maarten…
De schakeldraad wordt niet belast, deze kan je ook prima bij de dashboard verlichting ofzo wegpakken, zelfs met het dimmer weerstandje er nog tussen( bij een bx dan, geen idee hoe het bij een visa zit.)
De echte stroom wordt getrokken door de constante draad. Zodat je deze bijvoorbeeld rechtstreeks aan de accu kan leggen(met natuurlijk altijd een zekering zo dicht mogelijk bij de accu).
De zwarte op de 2e foto is van de radio. Die moet dus ergens anders aan..
Zoals je zelf al zei, aan Blauw.
Maar welke zekering zit daar in? (welke waarde volgens het boek?)
10A, maar waar komt die draad vandaan, en hoe krijg ik die eraan?
En waarom doet mijn brandstofmeter het niet meer, en waarom doet de ruitenwisser het op stand 2 niet?
Wat een ellende.