Aankoop C3
pilow
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 29-05-2009

Gepost: 29 mei 2009 11:07 PM

Beste forummers,

Ik sta op het punt om binnen nu en paar weken een nieuw (tweedehands) auto te kopen, keuze is uit eindelijk een C3 geworden. Het wordt hoogstwaarschijnlijk een C3 XTR. Op internet heb ik het een en ander gevonden wat betreft mankementen van een C3, deze zijn

- aan/uit knop cruisecontrol wat wel eens kapot gaat
- Veren voor ophanging kunnen breken(?) van een bepaalde serie (maar welke serie is de vraag en geldt dit ook voor de xtr?)
- schuifdak kan problemen geven wat kan resulteren in een dure reperatie (2300 euro??? Shocked )

Dit zijn, naar wat ik kon vinden, de meest voorkomende problemen bij een C3.
Wat mij ook opgevallen is dat er haast geen problemen met een sensodrive zijn, dus ik kan concluderen dat de sensodrive een goede automaat is die afgezien van de standaard onderhoud geen problemen zal geven.

Op internet ben ik ook een aantal C3 tegen gekomen die geen affabriek radio hadden, betekend dit ook dat er geen boxen in de deuren zitten?

Ik heb zelf een beetje verstand van autos dus kan zelf gelukkig een oordeel vellen als ik er in heb gereden, toch wil ik hier aan jullie advies vragen zodat ik niks oversla.

Dus mochten jullie nog advies hebben hoor ik dit graag.

Alvast bedankt

Banzaaaiiii

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 29 mei 2009 11:59 PM
  [ # 1 ]

veren die breken zijn voor de C3 vooral van toepassing van 2002 2003, alle modelen C3

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juni 2009 12:55 AM
  [ # 2 ]

De SensoDrive is meer een soort halfautomaat. Helemaal automatisch bereden voel je de schakelmomenten wel. Zelf tijdens een proefrit proberen of je je daar aan stoort.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juni 2009 12:55 AM
  [ # 3 ]

De SensoDrive is meer een soort halfautomaat. Helemaal automatisch bereden voel je de schakelmomenten wel. Zelf tijdens een proefrit proberen of je je daar aan stoort.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 05 juni 2009 01:53 AM
  [ # 4 ]

ìk heb van 2004 (nieuw gekocht) tot en met 2008 met veel plezier in een 1.6i-16V X-TR gereden, en bijna alle problemen meegemaakt die je opsomt…

dus:
1x nieuw panoramadak
1x door de voorvering gezakt (mijn auto was van april 2004)
1x bobine stuk
1x injector stuk
3x een storing in de sensodrive

maar desondanks 60.000 km genoten van sportief rijplezier; afhankelijk van m’n bui reed ik de auto volautomatisch of met de flippers

wel moet je erg wennen aan de sensodrive als je bijvoorbeeld een drempel neemt of een kruispunt wilt oversteken, soms reageert de bak net even wat trager dan je zou willen.

het is gelukkig niet zo erg als in een Smart   Wink

ik had trouwens 16” banden onder de X-TR ipv de standaard 15”’ ; staat nog wat stoerder en het rijdt wat dynamischer   Very Happy

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Toolman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 07-11-2005

Gepost: 24 juli 2009 06:53 PM
  [ # 5 ]

Wat gaat er kapot aan het schuifdak van zo’n XTR?

Ben namelijk ook van plan om zo’n uitvoering aan te schaffen.

Zijn er punten bij het panoramadak waar ik op moet letten?

Groet, Tim

Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm

Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

Profiel  
 
cedrie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-08-2007

Gepost: 27 juli 2009 01:42 PM
  [ # 6 ]

CC knoppen zijn bij mij ook stuk geweest. Nieuwe knoppen erop, kosten iets van 85 euro en nooit geen problemen meer gehad. Inmiddels iets van 92.000 km en buiten gewoon onderhoud alleen de accu een keer vernieuwd. Mijn auto is van 2003, bij de laatste beurt een aanpassing bij de veren gehad, om grote schade bij het breken te voorkomen.

Profiel  
 
kenny
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 28-02-2007

Gepost: 28 juli 2009 11:47 PM
  [ # 7 ]

Ik denk dat bij een Citroen C3 wel alles is stuk gaat, Kortom bij ons onze slechtste wagen ooit Crying or Very sad

Hier enkele opsommingen:

-Lek in de carter (onder garantie verholpen)
-2x dichting ring van motor vervangen (rook en diesel geur in de auto)
-Inspuitingen vervangen
-Luchtmassa meter
-Cruise control die het steeds laat afweten.
-Lampen die om de haverklap stuk gaan.
-Plastieken bescherming in kofferruimte rammelt en valt er af.
-Handrem springt nu en dan eens af
-Servo stuur die bij het parkeren soms een blokkeert, het piept en kraakt
-Cd speler die niet meer werkt
-Linker spiegel klapt niet meer in bij het afsluiten

- Laatste punt en vind ik heel jammer: wagen heeft totaal geen trek kracht meer en verbruikt zomaar liefst tussen de 7 a 8 liter/100km wat ik voor zo’n kleine wagen veel vindt, om u een idee te geven wij rijden (normaal rijgedrag) met een volle tank maar slechts 500 & 540 KM Shocked
Volgens Citroen (Dealer) is er niks aan de hand, gewoon eens computer resetten en meer doen ze er niet aan, wij zijn al naar een andere garage geweest en die vindt het ook niet normaal vooral omdat hij geen trekkracht meer heeft en verbruik alles behalve is, heeft de lucht massa meter ook al eens vervangen maar zonder resultaat, en die man vertelde mij dat hij wel elke week een Citroen met problemen over de vloer krijgt ik heb dit trouwens ook al eens hier op dit forum aangehaald…

Hoe dan ook wagen staat meer in de garage dan we ermee rijden, we hebben hem al eens willen verkopen maar de rest waarde is ook niet vet
Het gaat hier over een C3 van 2006, 14HDI Exclusive met 76 000 km op de teller, geïnteresseerde mogen steeds een mailtje schrijven Laughing

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 31 juli 2009 04:40 PM
  [ # 8 ]

Vrienden van mij hebben zeven jaar lang een C3 gehad. Problemen: nul! Ze hebben nu een C3P.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 31 juli 2009 04:43 PM
  [ # 9 ]

Lek in de carter (onder garantie verholpen)
-2x dichting ring van motor vervangen (rook en diesel geur in de auto)
-Inspuitingen vervangen
-Luchtmassa meter
-Cruise control die het steeds laat afweten.
-Lampen die om de haverklap stuk gaan.
-Plastieken bescherming in kofferruimte rammelt en valt er af.
-Handrem springt nu en dan eens af
-Servo stuur die bij het parkeren soms een blokkeert, het piept en kraakt
-Cd speler die niet meer werkt
-Linker spiegel klapt niet meer in bij het afsluiten


Lampen, hoe vaak gaan die stuk ? (welk tijd bestek? ). Heb je de lampen aan voor dat je de motor start, of er na? vervang je zelf de lampen of laat je het door de garage doen ?

-Cruise control die het steeds laat afweten.

Wijst meestal op een koppeling pedaal schakelaar Of rempedaal schakelaar

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 31 juli 2009 05:11 PM
  [ # 10 ]
kenny schreef:

...en die man vertelde mij dat hij wel elke week een Citroen met problemen over de vloer krijgt…

Ik ken toevallig meerdere mannen die met regelmaat auto’s met problemen over de vloer krijgen. Velen zijn garagist en krijgen zelden auto’s binnen waar niets aan hoeft te gebeuren.

Kortom, dit is een nietszeggende populistische blaat-praat.

De C3 is een bewezen goede wagen, wat niet uitsluit dat er slechte exemplaren tussen kunnen zitten.
Heb je de wagen nieuw gekocht?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 31 juli 2009 05:24 PM
  [ # 11 ]

Idd, kenny heeft blijkbaar een maandagochtend versie, met motorische problemen. Het probleem is altijd hetzelfde, en dat is de fout zoeken. Eens gevonden is het vaak snel op te lossen. Er worden enorme aantallen C3’tjes gemaakt, en ook erg veel 1.4HDI’s. Erg veel zijn probleemloos, maar daarom zijn ze het niet allemaal.
Hetzelfde met men picasso, hoeveel 2.0HDI’s zijn er al niet gemaakt (citroen, peugeot, ford, volvo,....) vele zullen geen enkel probleem hebben, ik heb toch problemen. Is het daarom een slechte motor? Nee, ik denk dat het veruit een van de beste motoren uit zijn klasse is.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook