Hallo allemaal
Ik ga komende week mijn DS 23 Pallas van 1973 weer ophalen
Na 8 jaar stalling.
Vandaar dat ik dit weekend op het forum terecht gekomen ben.
Ik moet zeggen dat hier echt een schat van informatie staat, en de
Mensen met veel goede raad en daad bijgestaan worden..
Ik hoop er niet direct gebruik van te hoeven maken, maar ik heb
Zo’n donkerbruin vermoeden dat ik hier nog de nodige uurtjes aan het lezen en leren zal zijn.
De Ds was bij mijn weten technisch redelijk goed ik orde toen ik haar
Weggezet heb, maar 8 jaar is wel een behoorlijk lange tijd om stil te staan natuurlijk.
En na een weekendje lezen, begrijp ik dat ik er goed aan doe om
haar eerst maar eens helemaal na te lopen, en niet meteen met 150km/h naar huis te gaan scheuren..
Er is in 1993 al behoorlijk wat werk aan gedaan, maar ik hou toch mijn hart vast wat er de komende tijd nog op me af gaat komen.
Wie weet is ze zo blij dat ze weer naar buiten mag, dat ze mild gestemd is wat het flauwe grapjes gehalte betreft…help me hopen.
Want mooi is ze altijd geweest…maar nukkig ook…what else is new..
Groetjes,
NoGood















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Welkom op het forum !
Eerste brandende vraag van iedereen is natuurlijk, waarom 8 jaar stilstand ?
Er zijn in ieder geval voldoende tips te vinden over het aan de gang krijgen van een auto die lang heeft stilgestaan, van olie in de verbrandingskamer laten lopen, tot aanduwen zodat de smering op gang kan komen tot afgevlakte banden.
Advies is inderdaad om alles grondig na te lopen alvorens te starten en te gaan rijden.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Veel succes.
Wat een schitterende dame!
groet
C5, voorheen XM 2000, XM 1991, CX 1978
bartjes schreef:Welkom op het forum !
Eerste brandende vraag van iedereen is natuurlijk, waarom 8 jaar stilstand ?
Er zijn in ieder geval voldoende tips te vinden over het aan de gang krijgen van een auto die lang heeft stilgestaan, van olie in de verbrandingskamer laten lopen, tot aanduwen zodat de smering op gang kan komen tot afgevlakte banden.
Advies is inderdaad om alles grondig na te lopen alvorens te starten en te gaan rijden.Succes !
Dank je…8 jaar was helemaal de bedoeling niet toen ik hem wegbracht
maar Dat is dus gewoon zo gelopen.
Als hij van huis staat begin je aan nieuwe projecten, en voor dat je het
weet zijn er bijna 10 jaar voorbij.. blijkbaar.
En omdat ik aan huis eigenlijk geen goede plek heb om hem neer
te zetten helpt ook niet echt mee..op de stalling stond hij tenminste
warm en droog…laten we hopen dat niet letterlijk alles droog is
geworden.. want tegenwoordig heb ik ook niet het budget wat ik
had voordat hij weg ging..
eerst maar eens alle vloeistoffen vervangen, en dan voorzichtig tot
leven brengen…spannend word het wel..
Groetjes





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bougies eruit en ruim voor je de motor gaat starten (kruip)olie op de zuigers lijkt me een goed idee. (Kruip)olie een tijd in laten werken, dan tornen met de slinger lijkt me ook niet slecht…
Citroen!
DriverD schreef:Bougies eruit en ruim voor je de motor gaat starten (kruip)olie op de zuigers lijkt me een goed idee. (Kruip)olie een tijd in laten werken, dan tornen met de slinger lijkt me ook niet slecht…
Goed idee ja…ga ik ook zo doen…en dan net voor het starten nog wat
gewone motorolie door de bougies naar binnen…dan loopt hij als het goed
is in ieder geval geen moment droog.
potdomme man,
die is mooi
Schitterende wagen om te zien hopenlijk heeft ze niet te veel geleden er mee rijden is toch mooier dan stil laten staan
. Ofschoon kijken alleen al een belevenis is
HOUDT ZE RIJDEND
Hydraulisch rijd beter





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Natuurlijk even LHM controleren en evt. vervangen, maar het is ook wel een goed idee om de ontlastschroef op de HD-regelaar even een slag los te draaien voor de eerste start zodat de pomp makkelijk eventuele lucht kan wegwerken.
gompy58 schreef:potdomme man,
die is mooi
Thx! Ja mooi is ze zeker…maar ook verwend, nukkig, en soms ronduit
irritant…net als vaker met bloedmooie echte vrouwen
Ik heb haar sinds eind 1992 maar als ik er 1000km in totaal
mee gereden heb is het veel…dus ik hoop dat het me nu wat beter
gaat bevallen…ben zelf ondertussen ook wat ouder en rustiger geworden
zullen we maar zeggen.
.
Mooie auto!!
Succes met de eerste rit!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Wat een schoonheid! En die laat je dan acht jaar gewoon staan, rijden met die hap, maar alleen als het mooi weer is, dan houd je haar nog jaren net zo mooi als ze nu is.
No Good wat een plaatje! Ik heb het zusje, DS 23 pallas carburatie Borg Warner uit 1973. Heb het ook wel grondig aangapakt, kijk voor de foto’s maar eens hier http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=V8K6Q4BY
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Motor olie eruit en verse erin. Deze oude heeft te lang gestaan en is nu verzuurd,
LHM idemdito. KVS checken.
Op de slinger rond tornen. Als dat gaat op de startmotor tot er olie druk is en dan pas contact aan en starten.
Mooie Dame!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>