Lang leve de ANWB !!
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 03 oktober 2004 11:46 PM

Vandaag maar eens onderdelen wezen halen voor mijn bx sport !!! Vlakbij Heerenveen, heen weg helemaal niks aan de hand.
Bij aankomst heb ik eindelijk een nieuw stuur in de auto gezet en extra onderdelen meegenomen voor mijn sportje Cool
Alles ingeladen en terug naar huis want we wouden ook nog effe bij mijn ouders op de koffie..

Net bij Heerenveen aangekomen stond er een file ( voetbal ) direkt na nog geen kilometer in de file te hebben gestaan beginnen de stoplampen te branden en kwamen er rookpluimen onder de kap vandaan Shocked

Dus heb ik de auto aan de kant gezet !!! in eerste instantie dacht ik dat het de koeling was omdat ie nog niet helemaal in orde was ( thermocontact die ik nu meegenomen heb !! )

Na een half uur was eindelijk de anwb er bij gekomen en heeft de vin constant laten draaien ( probleem opgelost !! dachten we… Sad  )
Na het starten van de motor bleek de hoofdleiding van mijn hydrauliek gesprongen te zijn !!
dus hadden we besloten om eerst de auto even naar een rustigere plek te slepen ,zonder remmen…
Nadat we aangekomen waren besloot de anwb man ( ook een ex-sporter ! ) de leiding te solderen, na een half uurtje wachten was ook dit gefixt !! twee flessen lhm erin en eindelijk gaan met die banaan !!!

Net voorbij Heerenveen ,om precies te zijn 1200 meter ( hectometer paaltjes.. ) sprong alweer de leiding!! Crying or Very sad mijn hele auto zat eronder !!!
,weer de anwb gebeld ! en die besloot ons maar weg te laten halen en ons een leenauto te geven ( vw polo :kots )

Nadat alles weer geregeld was weer een half uur gewacht op de bergingsauto..
na aankomst bx erop ( deed me wel pijn Crying or Very sad )
en konden we daarna eindelijk verder op weg naar huis…
al met al hebben we over de terugweg naar huis vanaf heerenveen 5 uur gedaan !!

Mijn sportje staat nu nog in heerenveen Crying or Very sad  en word maandag naar oudenhaske gebracht..

Dit was mijn Zondag..

Groet Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 04 oktober 2004 12:01 AM
  [ # 1 ]

Er zijn betere zondagen. Succes met het vervolg.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 04 oktober 2004 12:09 AM
  [ # 2 ]
Bassman schreef:

Er zijn betere zondagen. Succes met het vervolg.

Dank je.. ( en ze rijdt pas 2 dagen.. Crying or Very sad )

Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 04 oktober 2004 01:25 AM
  [ # 3 ]

sterkte met die Polo Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 25-09-2004

Gepost: 04 oktober 2004 01:31 AM
  [ # 4 ]

Ja, i.d.d. sterkte.  Wink

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 oktober 2004 01:50 AM
  [ # 5 ]

Tsja….dit zeer verdrietige verhaal van Roy….was dus mede de reden dat ik maar afscheid heb genomen van m’n BX’je. Crying or Very sad

Vrijwel onafgebroken heb ik vanaf 1991 met HP-geveerde auto’s gereden (9 van de 10 was het BX en 1x een Xantia)....maar nu is het echt over voor mij.

Voor Roy hoop ik dat het nog enigzins binnen het budget blijft, de reparatie… :susp

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 04 oktober 2004 02:52 AM
  [ # 6 ]

Tja, hydrauliek leidingen kunnen een keer sneuvelen. Een hydraulisch geveerde Citroën heeft er enkele meer dan een ‘gewone’ auto, want ook remleidingen, stuurbekrachtigingsleidingen zijn hydraulische leidingen die stuk kunnen.
Overigens had je een wegenwachter te pakken die verstand van zaken had, want solderen is de enige manier waarmee je zo’n leiding nog zou kunnen maken zonder hem te vervangen. Ik heb het meegemaakt dat de wegenwachter dit met een rubber slangetje deed, die natuurlijk meteen kapot sprong terwijl de wegenwachter zeer verbaasd achterbleef.

Profiel  
 
bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 18-01-2004

Gepost: 04 oktober 2004 03:11 AM
  [ # 7 ]

Hoi Roy,

Helaas maken alle BX-rijders dit wel eens mee. Maar bekijk het zo: alles komt weer goed, en een BX Sport is meer dan welke andere BX het repareren waard!

Succes met de reparatie, en hopelijk tot ziens op 30 oktober op de meeting bij Motel de Witte Bergen Very Happy

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 04 oktober 2004 10:02 AM
  [ # 8 ]
Eric Vertogen schreef:

Tja, hydrauliek leidingen kunnen een keer sneuvelen. Een hydraulisch geveerde Citroën heeft er enkele meer dan een ‘gewone’ auto, want ook remleidingen, stuurbekrachtigingsleidingen zijn hydraulische leidingen die stuk kunnen.
Overigens had je een wegenwachter te pakken die verstand van zaken had, want solderen is de enige manier waarmee je zo’n leiding nog zou kunnen maken zonder hem te vervangen. Ik heb het meegemaakt dat de wegenwachter dit met een rubber slangetje deed, die natuurlijk meteen kapot sprong terwijl de wegenwachter zeer verbaasd achterbleef.

De wegenwachter had zelf ook een sport gehad NN-04-?? dus neem an dat wel wist wat ie deed, kreeg trouwens wel van beide wegenwachters complimenten over mijn auto Cool

Groet Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 04 oktober 2004 10:05 AM
  [ # 9 ]

Jongens, bedankt voor jullie medeleven ! ( ik baal dan ook behoorlijk ) het waren dan ook allemaal nieuwe leidingen maar het bleek dat deze niet goed vastzaten en dat dit door speling is gebroken..

Zal de fototoestel niet vergeten als ik hem weer ophaal..

Groet Roy :cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 04 oktober 2004 03:49 PM
  [ # 10 ]
xm'metje schreef:

Jongens, bedankt voor jullie medeleven ! ( ik baal dan ook behoorlijk ) het waren dan ook allemaal nieuwe leidingen maar het bleek dat deze niet goed vastzaten en dat dit door speling is gebroken..

Zal de fototoestel niet vergeten als ik hem weer ophaal..

Groet Roy :cevr

Ja, het vastzetten van hydrauliek leidingen komt zeer precies. Gebruik de bevestigingspunten die Citroën gemaakt heeft, draai de wartels niet te vast en dan blijven de hydrauliek leidingen heel lang heel.

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 04 oktober 2004 03:56 PM
  [ # 11 ]

tja

Dat heb ik ook meegemaakt en tegenwoordig zijn ze erop voorbereid…

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 oktober 2004 06:04 PM
  [ # 12 ]

Re: tja

Jf schreef:

Dat heb ik ook meegemaakt en tegenwoordig zijn ze erop voorbereid…

Wie ? De wegenwacht ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook