1 van de 2
 1 2 Volgende > 

CV werkt niet meer bij de achterklep Break
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 juni 2009 01:45 AM

Vanaf vanmiddag reageert mijn achterklep niet meer op de centrale vergrendeling. Ik heb niet met mijn sleutel aan het slot gezeten dus daar ligt het niet aan. Sterker nog, ik krijg mijn sleutel niet eens rondgedraaid in het slot. Alsof slot en sleutel niet bij elkaar horen.

Binnenbekleding van de klep heb ik er af gehaald, en ik meet wel even een beetje spanning op de stkker in het motortje als ik de CV bedien. Het ligt dus waarschijnlijk aan het motortje (dat ding dat dat steeltje in en uit laat schuiven)
Gaan deze dingen vaker stuk? Of is er iets anders aan de hand?

Ik heb ook de tip van Wes in de tiplijst gelezen, maar bij welke symptomen moet je die toepassen?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 juni 2009 03:59 AM
  [ # 1 ]

Die tip van mij, slaat alleen op een loszittend sluitmeganisme.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 05 juni 2009 10:43 AM
  [ # 2 ]

Een defecte slotmotor merk je weinig aan maar willen inderdaad nogal eens sneuvelen. Als je bij de dealer bent kun je natuurlijk zo even met een nieuwe proberen of dat het euvel was. Als je nog spanning meet. lijkt het me niet dat er iets met je bekabeling aan de hand is.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 juni 2009 11:24 AM
  [ # 3 ]
GW-tje schreef:

Een defecte slotmotor merk je weinig aan maar willen inderdaad nogal eens sneuvelen. Als je bij de dealer bent kun je natuurlijk zo even met een nieuwe proberen of dat het euvel was. Als je nog spanning meet. lijkt het me niet dat er iets met je bekabeling aan de hand is.

Wat bedoel je met ...merk je weinig aan…
Ik merk heel duidelijk dat de klep niet meer op slot gaat

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 juni 2009 11:32 AM
  [ # 4 ]
Brian schreef:
GW-tje schreef:

Zit het sluitmeganisme ook een beetje los? Het zou er iets mee te maken kunnen hebben.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 05 juni 2009 11:46 AM
  [ # 5 ]

nee als ik met de hand het stangetje in of uit trek gaat het goed, maar er wordt niet gereageerd op de CV

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 05 juni 2009 11:53 AM
  [ # 6 ]
Brian schreef:
GW-tje schreef:

Hij bedoeld dat je het niet merkt aan het motortje zelf als je er aan gaat lopen sjorren. Goedemorgen Cool

Ouwe mopperkont

Profiel  

Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 02:34 PM
  [ # 7 ]

Nieuw (of 2e hands) slotmotortje monteren, dan is het probleem wel opgelost denk ik.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 12 juni 2009 02:45 PM
  [ # 8 ]
Paul Cornelisse schreef:

Nieuw (of 2e hands) slotmotortje monteren, dan is het probleem wel opgelost denk ik.

Was ik ook van plan, maar toen ik het motortje er uit had en heel eventjes een paar volt op de pootjes zette gebeurde er wel wat.
Misschien toch ergens een draadbreuk. Hopelijk niet in de harmonica tussen dak en klep, want die heb ik al eens open gehad en gerepareerd. Ik zal er nog eens naar kijken.

Prio ligt nu alleen even bij het monteren van een andere remservo. zie ander draadje

Profiel  

Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 359

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 15 juni 2009 04:51 PM
  [ # 9 ]
Brian schreef:
Paul Cornelisse schreef:

Was ik ook van plan, maar toen ik het motortje er uit had en heel eventjes een paar volt op de pootjes zette gebeurde er wel wat.
Misschien toch ergens een draadbreuk. Hopelijk niet in de harmonica tussen dak en klep, want die heb ik al eens open gehad en gerepareerd. Ik zal er nog eens naar kijken.

Prio ligt nu alleen even bij het monteren van een andere remservo. zie ander draadje

Heb hierzo hetzelfde probleem,spannong getest met voltmeterr op de bruine stekker,die je ff moet losmaken,en kijk of spanning meet bij het activeren van je AB:je3 moet +/- 10V meten en de polariteit veranderd als je de AB 1-2 x indrukt.Is dit juist koppel dan de servo aan en leg letterlijk je oor te luister als je met je AB je auto op slot doet of opend,hoor je niets in de servo:servo vervangen.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.

v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 15 juni 2009 05:42 PM
  [ # 10 ]
Regino schreef:
Brian schreef:
Paul Cornelisse schreef:

Heb hierzo hetzelfde probleem,spannong getest met voltmeterr op de bruine stekker,die je ff moet losmaken,en kijk of spanning meet bij het activeren van je AB:je3 moet +/- 10V meten en de polariteit veranderd als je de AB 1-2 x indrukt.Is dit juist koppel dan de servo aan en leg letterlijk je oor te luister als je met je AB je auto op slot doet of opend,hoor je niets in de servo:servo vervangen.

Spanning heb ik getest op de pootjes en er gebeurt wel iets, maar de 10V haal ik niet. Ik denk alleen dat de puls zo kort duurt dat dat niet goed te meten is, in ieder geval niet met een digitale meter.

Profiel  

Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 359

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 19 juni 2009 07:20 PM
  [ # 11 ]
Brian schreef:
Regino schreef:
Brian schreef:
Paul Cornelisse schreef:

Uiteindelijk heb ik een servo-motor genomen van een Xantia achterklep°nagenoeg zelfde motor en stekker,gaten komen ook overeen.Als je bij de sloop staat kan je hem ff ansluiten en kijken of deze werkt met A.B.!Koste mij €5.succ6.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.

v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 19 juni 2009 07:38 PM
  [ # 12 ]
Regino schreef:
Brian schreef:
Regino schreef:
Brian schreef:
Paul Cornelisse schreef:

Uiteindelijk heb ik een servo-motor genomen van een Xantia achterklep°nagenoeg zelfde motor en stekker,gaten komen ook overeen.Als je bij de sloop staat kan je hem ff ansluiten en kijken of deze werkt met A.B.!Koste mij €5.succ6.

bedankt voor de tip. Xantia break of voldoet een berline ook.
Zelfde vraag trouwens voor de XM zit hetzelfde motortje in de Break als in de Berline?

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 19 juni 2009 07:40 PM
  [ # 13 ]
Brian schreef:
Regino schreef:
Brian schreef:
Regino schreef:
Brian schreef:
Paul Cornelisse schreef:

bedankt voor de tip. Xantia break of voldoet een berline ook.
Zelfde vraag trouwens voor de XM zit hetzelfde motortje in de Break als in de Berline?

Lijkt mij wel, dat ding hoeft toch niet zoveel te doen. Maarja Citroen hé, en helaas kan ik het niet voor je nazien, mijn WPH boeken gaan alleen over Berlinelimousines Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 19 juni 2009 08:10 PM
  [ # 14 ]

Ik ga wel even op service.citroen snuffelen

motortje op een berline t/m orga 6896 = alle breaks

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260