1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
airco demontage
jozef37
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 22-04-2008

Gepost: 06 juni 2009 09:46 PM

hoe kan ik het product vrylaten van een airco om hem te demonteren.
zonder gevaar

break 2100 turbo diesel van 1994 volledige reviesie gehad motor versnellings bak volledige ophanging vernieuwd

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 07 juni 2009 02:42 AM
  [ # 1 ]

Dit kun je NIET zelf doen, tenzij je lak hebt aan het milieu.

Laat dit doen door een gartage met airco service, zij kunnen je systeem op een verantwoorde manier aftappen.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 07 juni 2009 02:48 AM
  [ # 2 ]

Je airco leeg laten lopen is net zo erg als je auto een paar jaar gebruiken. Of juist laten staan. Dan is die namelijk ook leeg. Maar idd, het beste is het bij de airco boer te regelen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juni 2009 02:51 AM
  [ # 3 ]

Koop een NIEUWE binnenband. Met ventiel Slang er aan maken, die op stand-by houden. Airco nippel open draaien, heel snel de binnenband er op aan sluiten en klaar. Gas opgevangen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 07 juni 2009 02:57 AM
  [ # 4 ]
waterman771 schreef:

Koop een NIEUWE binnenband. Met ventiel Slang er aan maken, die op stand-by houden. Airco nippel open draaien, heel snel de binnenband er op aan sluiten en klaar. Gas opgevangen.

en waar laat je dan dat gas?


je weet dat R134A CA 1000x!schadelijker voor het mileu is dan 10Km rijden op benzine !

en voor R12 2500X! schadelijker voorhet mileu

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juni 2009 03:03 AM
  [ # 5 ]

Doe jij effe rustig ja? Confused

Ja ik weet dat het schadelijk is. Ik heb een STEK diploma én erkenning namelijk….

Dat gas stop je gewoon weer terug. Dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jozef37
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 22-04-2008

Gepost: 07 juni 2009 12:20 PM
  [ # 6 ]

airco

oke bedankt zal het voor de veiligheid maar in en airco senter laten doen ook voor myn eigen gezondheid desondanks toch bedankt voor de geboden hulp
groeten jozef

break 2100 turbo diesel van 1994 volledige reviesie gehad motor versnellings bak volledige ophanging vernieuwd

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 07 juni 2009 12:32 PM
  [ # 7 ]
waterman771 schreef:

Doe jij effe rustig ja? Confused

Ja ik weet dat het schadelijk is. Ik heb een STEK diploma én erkenning namelijk….

Dat gas stop je gewoon weer terug. Dus.


ok, maar ik vindt het een beste beunhazen praktijk ...

en als je STEK hebt weet als als geen ander wat voor bende het is Surprisedops:, plus het feit dat de airco dan niet gevacumeerd wordt ... wat ook moet Wink

(no offence btw)

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 juni 2009 12:56 PM
  [ # 8 ]

Vacumeren,is enkel van toepassing bij opnieuw vullen en doet er helemaal niks aan ,bij het aftappen van de installatie. Confused

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juni 2009 12:57 PM
  [ # 9 ]

Het mag dan beunhazerij zijn volgens jouw, monteurtje, maar mijn oplossing zorgt er in ieder geval wél voor dat dat spul niet zomaar het milieu in komt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 juni 2009 01:04 PM
  [ # 10 ]
Blooper1963 schreef:

Vacumeren,is enkel van toepassing bij opnieuw vullen en doet er helemaal niks aan ,bij het aftappen van de installatie. Confused

Bij vacumeren wordt het gas er uit getrokken, en opgevangen om weer te hergebruiken bij het vullen. Dus dan is het systeem wel veilig leeg.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 juni 2009 01:09 PM
  [ # 11 ]

Luister!Ik doe dit wekelijks,en met vacumeren haal je er geen gas uit tenzij het vervliegt langs de pomp.
Om gas op te vangen,bestaat een speciale procedure EN een speciaal toestel wat dient om gas op te vangen.
Dat gebeurd NIET met een vacuumpomp maar met een recupereer cilinder.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 juni 2009 07:33 PM
  [ # 12 ]

Waarom gaf het apparaat dan aan dat er 500 gram koudemiddel opgevangen was bij het vacumeren?

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 07 juni 2009 08:20 PM
  [ # 13 ]

Vacumeren doen we na het afpersen en het verhelpen van eventuele lekken. Het doel van vacumeren is het verwijderen van de ‘niet condenseerbare’* gassen, zoals stikstof en lucht (met waterdamp). 


Duidelijk ?

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 juni 2009 11:24 PM
  [ # 14 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Vacumeren doen we na het afpersen en het verhelpen van eventuele lekken. Het doel van vacumeren is het verwijderen van de ‘niet condenseerbare’* gassen, zoals stikstof en lucht (met waterdamp). 


Duidelijk ?

Ja, maar hoe word het systeem dan leeg gehaald?


Bij mij was eerst een apparaat een kwartier bezig om het leeg te halen, daarna het nieuwe filter/droger er op,  daarna afgeperst met stikstof om te kijken of de druk er op bleef staan.
Daarna vacumeren en vullen.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 08 juni 2009 01:01 AM
  [ # 15 ]

 

Zoals jullie zien , niet zelf klooien boys Very Happy

Groet,
Dirk

 

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook