2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Olielampje licht op bij (af)remmen van de auto
beringer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-06-2009

Gepost: 17 juni 2009 07:31 PM
  [ # 16 ]

Ik heb geen idee, ik ben een leek die voor reparaties aan z’n auto dat helemaal uit handen geeft aan de garage.

Wat ze gedaan hebben of allemaal vervangen beats me.

Gr,

Marcel

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 17 juni 2009 10:43 PM
  [ # 17 ]

staat toch op de factuur wat er is vervangen ?

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2008

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 17 juni 2009 10:57 PM
  [ # 18 ]

Ja maar op de factuur staat waarschijnlijk niet of ze de druk hebben gemeten. Kan me haast niet voorstellen dat ze dat niet doen vóór het vervangen van de sensor (anders verdienen ze een trap voor de billetjes), maar je weet het nooit. Die druk moet bovendien in dit geval dynamisch worden gemeten omdat deze storing zich niet continue voordoet. Daarom denk ik ook aan een scheurtje in de pakking van de aanzuigleiding van de pomp.

Sinds wanneer heb je dit probleem? Toevallig vlak na een beurt of kwam het ineens opzetten?

Klopt het dat je ook bij de C3 1.6 16v vrij makkelijk bij de pomp komt citroenmonteurtje?

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 18 juni 2009 01:09 AM
  [ # 19 ]

Voor vervangen :staat 2 uur en een kwartier voor…


Als je het carter demonteert, zie je hem zitten maar daar is alles meegezegt…, pomp wordt aangedreven door een ketting.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2008

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 18 juni 2009 01:14 AM
  [ # 20 ]

OK, maar je kan wel bij het aanzuigpijpje en zeefje toch…

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 18 juni 2009 01:31 AM
  [ # 21 ]

Aanzuig pijpje zit achter de zeef.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
beringer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-06-2009

Gepost: 18 juni 2009 12:02 PM
  [ # 22 ]
ikdiederik schreef:

Sinds wanneer heb je dit probleem? Toevallig vlak na een beurt of kwam het ineens opzetten?

Ik heb het sinds april of zo, ik heb inderdaad in januari een APK keuring gehad.

Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben dan?

Gr,

Marcel

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2009 01:12 PM
  [ # 23 ]

Alleen als er bij die apk ook olie ververst is. Ik denk dat er bedoeld wordt dat er hierdoor teveel vuil in het zeefje gekomen zou kunnen zijn, wat een verstopping veroorzaakt…

Profiel  
 
beringer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-06-2009

Gepost: 23 juni 2009 11:58 AM
  [ # 24 ]

Inmiddels weer 180 EURO lichter aan onderhoud en manuren, uiteraard brand het lampje nog steeds.

Heb het helemaal gehad met Citroën, ben nu totaal een slordige 800 EURO lichter alleen maar om de oorzaak te achterhalen waarom mijn olielampje soms knippert bij lage toeren, maar helaas zonder succes.

Mijn eerste en 100% zeker weten laatste Citroën, volgende keer weer fijn een Duitser.

Gr,

Marcel

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 23 juni 2009 12:49 PM
  [ # 25 ]

Met een duitser heb je dat allemaal nooit! Tuurlijk, het blijft een auto, en die gaan kapot!
En vergeet de kosten van een niergordel niet. Die dingen zijn ook best duur.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 23 juni 2009 01:03 PM
  [ # 26 ]

Zit er niet gewoon verkeerde olie in? (staat vast wel op de factuur)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 23 juni 2009 01:20 PM
  [ # 27 ]
beringer schreef:

Inmiddels weer 180 EURO lichter aan onderhoud en manuren, uiteraard brand het lampje nog steeds.

Heb het helemaal gehad met Citroën, ben nu totaal een slordige 800 EURO lichter alleen maar om de oorzaak te achterhalen waarom mijn olielampje soms knippert bij lage toeren, maar helaas zonder succes.

Mijn eerste en 100% zeker weten laatste Citroën, volgende keer weer fijn een Duitser.

Gr,

Marcel

Ik begrijp je reactie, maar ze is totaal verkeerd.
Er is idd iets mis met je wagen, maar waarschijnlijk een klein probleem waardoor je lampje gaat branden. (zeefje, verkeerde olie, sensor, pomp,...) het grote probleem is dat je citroen dealer er niet in slaagt om het op te lossen. Had hij het de eerste keer gezien dan was je wagen direct weer helemaal in orde geweest, en kon je er nu weer ten volle van genieten. Dus wat ik zou doen is gewoon eens langsgaan bij een andere dealer, en die een second opinion laten uitvoeren, en verder zou ik gewoon niet betalen tot het probleem in orde is. Want blijkbaar laten ze je altijd betalen voor dingen die niet stuk zijn, en lossen ze het probleem niet op.

En met je duitse auto zal je dat probleem mss niet hebben, mss wel, mss zal je een ander probleem het of misschien ook niet. Wie zal het zeggen, ik ken genoeg mensen die veel problemen hebben met hun duitse wagens, en genoeg die er helemaal geen problemen mee hebben. Er kan altijd iets stuk gaan, en dat is bij jou ook het geval, een kleinigheid waarschijnlijk, maar men kan ze niet vinden. Dan ben je natuurlijk erg ver van huis, dus eigenlijk ligt het probleem niet bij citroen maar eerder bij de dealer die het niet kan oplossen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
beringer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-06-2009

Gepost: 23 juni 2009 01:27 PM
  [ # 28 ]

Ik ben nu bij 2 verschillende Citroën dealers geweest, eerst in Ede en verleden week in Gouda. Het uitlezen van de computer gaf bij beide dealers 0 fouten aan.

Ik gooi de handdoek in de ring, ik ben bijzonder blij met alle reakties op dit forum maar deze zijn niet concreet. Het probleem wat ik beschijf heeft niemand blijkbaar van gehoord, want alle oplossing beginnen met “het is wellicht” en “misschien moet je naar X kijken”.

Geen concrete antwoorden helaas, maar nogmaals toch ernorm bedankt ervoor.

Gr,

Marcel

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 23 juni 2009 01:48 PM
  [ # 29 ]
beringer schreef:

Ik ben nu bij 2 verschillende Citroën dealers geweest, eerst in Ede en verleden week in Gouda. Het uitlezen van de computer gaf bij beide dealers 0 fouten aan.

Ik gooi de handdoek in de ring, ik ben bijzonder blij met alle reakties op dit forum maar deze zijn niet concreet. Het probleem wat ik beschijf heeft niemand blijkbaar van gehoord, want alle oplossing beginnen met “het is wellicht” en “misschien moet je naar X kijken”.

Geen concrete antwoorden helaas, maar nogmaals toch ernorm bedankt ervoor.

Gr,

Marcel

Nu reageer je toch een beetje zuur t.o.v. alle goede bedoelde reacties.
Het is juist die garage die je 600 euro lichter maakte die werkte volgens de principes: “het is wellicht”.. en “mischien moeten we hier eens naar kijken”..... Afgezien van je olieprobleem, kun je hier geen werk van maken ? Ze hebben prutswerk geleverd zonder het probleem op te lossen.

Even heel simpel gedacht: Ik heb divers BX’en gehad waarbij ook het waarschuwingslampje en STOP lampje ging branden bij scherpe bochten en remmerij. Dit was altijd te verhelpen door wat olie bij te vullen wegens laag peil…..
En in mijn XM heb ik een oliepeilstok waar ik echt geen knap olie-nivo aan af kan lezen..
WELLICHT…....probeer eens een half litertje bij te vullen…....

Profiel  
 
ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2008

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 23 juni 2009 02:08 PM
  [ # 30 ]

Probleem tegenwoordig met met name dealers is dat er niet meer wordt nagedacht in de werkplaats. Het uitlezen van een auto is heilig en ouderwets storing zoeken met logisch nadenken en dingen nameten zijn helaas een verloren kunst.
Die rekeningen vind ik ook bizar, ik zie mezelf al staan bij de bakker. Goedemorgen bakker, mag ik 3 krentenbollen? Helaas die heb ik niet meneer, ik heb wel appeltaart, dat is dan 10 euro alstublieft.

Ik begrijp je reactie heel goed, ik zou er ook goed ziek van zijn. Met duits of frans zijn heeft dit niks te maken, was het maar zo makkelijk. Ga voortaan lekker naar een garage waar ze geen uitlees apparatuur hebben. Dat ze niks vinden met uitlezen verbaasd mij trouwens helemaal niets. Tijdens het starten worden sensoren ‘getest’ en als dit een aantal drive cyclussen als uitkomst ‘ready’ heeft wordt de DTC gewist.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook