Ik zal mee eerst voorstellen. Mijn naam is Dirk en zins 2 jaar in het bezit van een Xsara break.
Ik heb het volgende probleem al zolang ik in het bezit ben van mijn Xsara 1.6 van 1999.
- Om de paar honderd km en dan vooral als hij na warm te zijn geweest een paar uur stil heeft gestaan en ik vervolgens weer gaat rijden. Dan houd hij rond de 3000 toeren in eens in en dan zo erg dat het lijkt of hij er mee wil stoppen. Na een korte tijd gaat ook vaak het autodiagnose lampje branden. Na een paar keer weer gerede te hebben zonder problemen gaat het lampje weer uit.
- Diverse malen bij de garage uit laten lezen. Dan geeft hij iedere keer aan dat er een storing is in de derde cilinder.
- Hiervan is inmiddels vervangen, bougie, injector, kabelboom naar de injector en ook een tijd Shell V-Power getankt, dit alles mocht niet baten.
- Brandstof meter werkt ook niet optimaal. Die staat zelfs wel eens op 0 en dan brand het lampje. Meestal net na dat de tank is vol gegooid. Ik weet niet of dit verband heeft met het eerste probleem.
Heeft er iemand nog een suggestie wat het kan zijn. ( bobine, motor sturingscomputer )
Bij de dealer roept men een massa probleem. Echter heb ik alle kabels die maar te maken hebben met massa los gemaakt, schoongemaakt en weer gemonteerd. Ook dit mocht niet baten.
:
:
:
:
:

Totaal aantal Berichten: 5514
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vuiligheid in de brandstoffilter?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:Vuiligheid in de brandstoffilter?
Volgens mij moet hij het dan constant doen. En deze is een half jaar geleden vervangen bij de grote beurt. Maar kan altijd even kijken.