Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik ga binnenkort van m’n Saxo diesel de cilinderkoppakking vervangen omdat ie olie lekt vanuit de bekende hoek. Nou ben ik in principe niet van plan om de kop te laten vlakken omdat ie niet heet is geweest. Beredeneer ik dit goed of zou ik ‘m zowiezo wel moeten laten vlakken?
Alvast bedankt voor de antwoorden…
Diesel kop altijd laten vlakken, komt teveel druk op zitten.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Totaal aantal Berichten: 43607
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Niet mee eens! Vlakken alléén doen als de motor heet gelopen is, of er bv een koelvloeistof lekkage van de koppakking geweest is. Bij enkel vervangen van de pakking ivm olielek is vlakken écht niet zonder meer nodig.
Gewoon er voor zorgen dat het blok écht koud is voor je gaat sleutelen en de juiste volgorde van loshalen aanhouden.
Ik heb veel van die koppakkingkjes vervangen ivm olielekken, o.a. van m’n eigen ax 1500 diesel en nog nooit een garantieklus hoeven doen vanwege het niet vlakken. ![]()
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ben nooit te oud om te leren, het is nieuw voor me maar ik wil je best geloven.
Scheelt weer 50€
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Oké, mooi bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal nog wel een verslagje maken van m’n operatie. Koppakking, distributieriem, koppeling & andere versnellingsbak. De motor gaat er dus helemaal uit zodat ik het “op de werkbank” kan doen.

