8 van de 50
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Versnellingspook schiet uit z’n achteruit
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 oktober 2009 10:47 PM
  [ # 106 ]

Smclub de france ook??
Daar ben nog niet zo zeker van.
ik heb dit onlangs nog gevraagd,en toen waren ze nog bezig aan het zoeken
naar een fabrikant,welke het wilden doen.
Bij de duitse club heeft er zich iemand mee bezig gehouden,weet ik. Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25396
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 oktober 2009 10:53 AM
  [ # 107 ]

En ik inmiddels ook.

De dash verlichting heb ik ook verLED. werkt perfect!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 oktober 2009 05:16 PM
  [ # 108 ]

Maar weer eens een vraagje: als “zij” tzt eens op een (werkplaats)brug (bijv. APK) moet en deze deze garage heeft alleen een 2 kolloms brug waar moeten dan precies die 4 (zwenk)armen onder de wagen komen ??? daar mijn bodem nog helemaal strak/recht is wil ik dit graag zo houden. Alle !!! Sm’s die ik heb bekeken voor de definitieve aanschaf hadden meerdere deuken in de bodem en zo te zien kwam dit
dan van een brug. Sad  Zitten deze “punten” op dezelfde plaats als bij een Ds ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 oktober 2009 05:18 PM
  [ # 109 ]

Gewoon de armen plaatsen net als bij een DS en alles gaat goed.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 oktober 2009 08:57 PM
  [ # 110 ]

M’n verwarming doet het niet Grrrr . Ik zal morgen eens kijken of de kachelradiateur niet overbrugt is. Zo ja, moet ik dan het dashboard verwijderen om de kachelradiateur te vervangen. ????
Kan ik teminste gelijk de verlichting van dat bedieningspaneeltje link repareren.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 16 oktober 2009 09:36 PM
  [ # 111 ]

Voel eerst eens, met een hete motor en de verwarming open, of de rubber darm die achter je motor door het schutbord naar binnen loopt, warm is thv het schutbord. Zoniet dan is waarschijnlijk het ‘kraantje’ defect, nr. 2 op je tekening.
Als je dit wilt verwijderen, moet je eerst (na eerst de bestuurdersstoel er uit te nemen), het bestuurderschutbord afnemen van de middenconsole. Daartoe 2 vijzen en één moer (onder de 3 midden wijzerplaatjes: olie/water temp, benzine). Verder zit het gewoon geschoven in de richel van de inox versierlijst van de middenkonsole, alsook met een tweetal beugels. Uitheffen dus gewoon.
Dan zie je het ding.
Kabeltje van de bediening losmaken. Alle boutjes en de rubberslangklemmen losmaken, behalve de 2 van het kraantje zelf. Zet er wel een emmer en dweil onder, voor de koelvloeistof. Kurken in de openingen van de koeldarmen.  Dan kraantje mét radiator samen, naar buiten trekken. De radiator ligt los. Vanuit het kraantje loopt een Bourbon koperen buisje over de radiator, zorg dat dit niet afbreekt.
Dan kan je het kraantje testen, zonodig openmaken.Hiertoe ondermeer de metalen ronde beugel openplooien.

Repareren is een hele andere zaak. Ik ben er niet in geslaagd Sad
Ik ben dan ook al een eeuwigheid op zoek naar een vervangstuk.
Iemand een idee over ersatz, reparatie of heeft nog een vervangstuk????

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 oktober 2009 09:37 PM
  [ # 112 ]

Projectje voor morgen. Zal mij benieuwen of de ramen dan wat sneller op en neer gaan. think

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 oktober 2009 12:37 PM
  [ # 113 ]

Gewoon 2 relais per kant in de middenconsole ploffen en de schakelaars heraansluiten,en dat werkt zeker. Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 oktober 2009 10:25 PM
  [ # 114 ]

Relais moet je niet in de console stoppen. ten eerste worden ze daar veel te heet, ten tweede moet je de relais zo dicht mogelijk bij het raam-motortje plaatsen. Dat wel in het sm geval zeggen: monteer ze in de voorschermen, vlak bij de A-stijl. Zo zitten ze heel dicht bij de raammotoren, kom je mooi uit met de brading ( want de stekkers tussen draadboom en deur zitten daar ook en je kunt er mooi een verse plus van accu naar toe trekken) en je houd de bedrading lekker kort, want er geldt immers: draad vanaf de accu tot de raammotor korthouden scheelt veel verlies.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 oktober 2009 10:31 PM
  [ # 115 ]

very good

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 20 oktober 2009 12:13 AM
  [ # 116 ]
waterman schreef:

Relais moet je ...zo dicht mogelijk bij het raam-motortje plaatsen…

Waarom is dat? big surprise

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
Gepost: 20 oktober 2009 09:50 AM
  [ # 117 ]

Dat staat er toch, om zo weinig mogelijk verlies te hebben. Komt bij dat plaatsen in de middenconsole wel logisch lijkt, omdat daar de schakelaar zit, maar dan leidt je dus de grote stroom helemaal om door de middenconsole, terwijl je daar eigenlijk alleen het schakeldraadje van doen hebt. De relais zo dicht mogelijk bij het motortje of de accu en de draad van het een naar het ander zo kort als mogelijk.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25396
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 oktober 2009 11:50 AM
  [ # 118 ]

klopt helemaal! De grote stroom voerende draad altijd kort houden. In het CX deel staat dat een draad van 1 mm dik ( en die heb je veel binnen de sm) een verlies geeft van 0.3 volt per meter!!! Dus 5 meter draad = 1,5 volt minder om je motortje te laten draaien… Daardoor stijgt de stroom enz enz…

Hiervoor kan ik je ook wel een setje leveren. Interesse?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 oktober 2009 05:07 PM
  [ # 119 ]

Setje .... huh Bedoel je 4 relais en een (bijpassend)kabelboompje ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9910
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 oktober 2009 06:11 PM
  [ # 120 ]
bogaard77 schreef:

klopt helemaal! De grote stroom voerende draad altijd kort houden. In het CX deel staat dat een draad van 1 mm dik ( en die heb je veel binnen de sm) een verlies geeft van 0.3 volt per meter!!! Dus 5 meter draad = 1,5 volt minder om je motortje te laten draaien… Daardoor stijgt de stroom enz enz…

Hiervoor kan ik je ook wel een setje leveren. Interesse?

De stroomsterkte daalt! omdat de totale weerstand groter wordt. (I=V/R)Het werkt dus dubbel, stroomsterkte wordt minder en vanwege het spanningsverlies in de draden blijft er ook nog eens minder spanning over voor het motortje.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
8 van de 50
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook