Die gsa komt uit gramsbergen vandaan bij pasman.
heb deze via inruil verkregen..
Die gsa komt bij mij vandaan en heb ik ingeruild voor een snoek omdat mijn vrouw deze niet fijn vond sturen. wel is deze technisch en qua uiterlijk en roest in een ZEER goede staat !
dat zelfde geldt voor de xm die ik met eigen ogen heb mogen aanschouwen is dit zeker geen verkeerde prijs voor deze xm.
succes met de verkoop!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
voor de mensen die denken dat er nog meer dingen zouden moeten gebeuren aan deze auto hebben het mis! veelbollen, remslangen en handremkabels zijn allemaal al vervangen ivm de leeftijd..
Zoals de meest wel weten wat betrefd het airco verhaal is dat deze bij al veroudere xm`s de helft van de tijd het toch niet doen en het grote kosten met zich mee brengt voor de niet doe het zelfer..
en in mijn ogen heb je meer aan een goeie kachel in dit land.
Ik heb het niet over gebreken die er nu al aan zitten, maar dingen die louter vanwege de leeftijd gaan gebeuren, alleen later omdat hij niet veel gelopen heeft. Fuseekogels. lagers, startmotor, dynamo, uitlaat, noem maar op. Dat is weliswaar regulier onderhoud, maar wel gerelateerd aan het aantal km’s, dus eerdaags aan de beurt.
Maar daarnaast is een grote auto nauwelijks meer wat waard.
Ik heb voor m’n huidige XM m’n Lancia Kappa verkocht, mankeerde helemaal niks aan en had een partij opties die bij geen enkele XM ook maar leverbaar zijn (en ze deden het allemaal!!) en kon er na 5 mnd te koop staand nog net 600 Euro voor krijgen. ‘t Is gewoon niet anders.
als je zo gaat beredeneren kan je beter direct een nieuwe auto kopen met lekker veel afschrijving ipv een goede tweedehands
T valt me in het algemeen ook op dat het nooit goed is , heeft een auto meer gedraaid heeft ie te veel kilometers, in dit geval weer te weinig , en dan heb je een perfecte met weinig kilometers dan zit er geen airco en of leer in. en dan heb je een met leer en airco dan is daar ook wel weer wat mee.. beetje geneuzel allemaal maar ja wie ben ik.. gewoon rustig afwachten, de serieuze liefhebber die de auto weet te waarderen komt vanzelf
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Dat verband ontgaat mij enigzins.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de relatie tussen een goede tweedehandse auto en de prijs die daarvoor wordt betaald helemaal scheefgetrokken is. ‘t Is louter geworden wat de gek ervoor geeft en ik vind dat ook jammer.

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Yep ik heb er zelf een halve tuin nu vol staan met die wat de gek ervoor geeft… Geloof mij wie gedult heeft kan voor 200 tot 500 al heel wat moois kopen
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard



Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
GoodOldDiesel, voor mij klinkt het dan weer goed dat diesels niet meer aan de straatstenen te slijten zijn in NL. In B namelijk zijn ze nog altijd interessant.
Ik kijk echter overal rond en zie dat voor td 2.1’s met een redelijk aantal km er vaak exorbitante prijzen gevraagd worden. (bijvoorbeeld bij een Citroëndealer in Raalte staan er een paar mooie, maar daar spreekt men snel over 10 à 12000 €)
Ik kan echter geen echte opknapper kopen voor een miniprijs, omdat ik alles bij de dealer moet laten doen en met uurlonen die tussen de 50 à 70€ liggen hier zou ik snel droog brood moeten gaan eten.
Als je er ooit eentje weet staan dat echt goed is (1998/1999/2000) en redelijk geprijisd zou ik het appreciëren een berichtje te krijgen.
(sorry voor het hijacken van de topic)
Roadrunner… never been caught.

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Tja dan koop je deze XM toch?
Ding is geregistreerd na 2006, zou men dan ook nog de rest BPM terug kunnen vorderen die voor deze XM is betaalt? Tis toch weer een 370 euro.
Neen je moet ook niet bij de dealers zoeken, maar bij de particulier, die moeten de wagen letterlijk kwijt…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard



Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
Nee, die heeft geen airco en ik kan niet zonder. En 1994 is te oud voor mij en de vraagprijs klopt toch helemaal niet.
Roadrunner… never been caught.
JJRoadrunner schreef:Nee, die heeft geen airco en ik kan niet zonder. En 1994 is te oud voor mij en de vraagprijs klopt toch helemaal niet.
vraagprijs klopt toch helemaal niet!!??
meneer kan wel heel snel oordelen over een auto die je zelf niet eens gezien hebt!!
erg sneu dat je niet zonder airco kan..
nou,JJRoadrunner
Bij citrofiel in dokkum staat een hele mooie td automaat van 1999 met WERKENDE airco..
360dkm http://www.citrofiel.nl














































Totaal aantal Berichten: 43395
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
breakconfort schreef:JJRoadrunner schreef:Nee, die heeft geen airco en ik kan niet zonder. En 1994 is te oud voor mij en de vraagprijs klopt toch helemaal niet.
vraagprijs klopt toch helemaal niet!!??
meneer kan wel heel snel oordelen over een auto die je zelf niet eens gezien hebt!!
erg sneu dat je niet zonder airco kan..
Ik stel voor dat we in ieder geval aardig tegen elkaar blijven. Ok?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kan TS nou niet eens goed uitleggen wat nou deze hoge vraagprijs moet rechtvaardigen?
Het lijkt alsof je een te groot deel van de door jou gemaakte kosten voor de automaatbak wil verdisconteren in de vraagprijs.
M.i. zorgt deze essentiële reparatie er slechts voor dat de auto überhaupt nog verkoopbaar is als (rijdende) auto, en niet als een vehikel “pour pièces”, zoals men in Frankrijk zegt.
Voor de rest blijft het een redelijk kale Type 1, met alleen de velgen en het dakje als extra’s die hem ietwat onderscheidend vermogen geven. Hij ziet er nog strak uit, maar dat is niet gelijk hetzelfde als ‘als nieuw’.
De relatief lage kilometerstand kan voor sommigen een positief teken zijn, maar zegt niet alles.
Daar tegenover staat dat het een XM is zonder airco en leuke bekleding (velours/alcantara of leer). Cruise Control was ook leuk geweest. De eerste twee zaken tellen toch vaak substantieel mee bij potentiële kopers. Ik denk ook dat veel mensen denken: “Als ik dan toch een (goede) Type 1 wil, dan moet ie wel minstens leer en airco hebben…”
Mensen hebben zoveel alternatieven op XM-gebied. Tussen de 2000 en 3000 euro kun je ook al af en toe een leuke ES9J4 kopen. Ik denk dat je 750 euro van je prijs af moet doen om hem wat aantrekkelijker te maken.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
xm'metje schreef:als je zo gaat beredeneren kan je beter direct een nieuwe auto kopen met lekker veel afschrijving ipv een goede tweedehands
T valt me in het algemeen ook op dat het nooit goed is , heeft een auto meer gedraaid heeft ie te veel kilometers, in dit geval weer te weinig , en dan heb je een perfecte met weinig kilometers dan zit er geen airco en of leer in. en dan heb je een met leer en airco dan is daar ook wel weer wat mee.. beetje geneuzel allemaal maar ja wie ben ik.. gewoon rustig afwachten, de serieuze liefhebber die de auto weet te waarderen komt vanzelf
Er is inderdaad altijd wat. Als het de kleur niet is dan wel een airco.
Of we niet meer zonder airco kunnen. Liever een goede automaatbak dan een brakke airco.
Het lijkt mij een redelijk goede prijs voor het gebodene met de geriviseerde bak.




Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ik heb de eer gehad een aantal keer in deze XM te mogen zweven. Volgens mij reed elke XM zo fijn als deze toen ze de fabriek verlieten..
Het is veel geld natuurlijk, maar dit is m.i. een auto waar je nog héééél veel heerlijke kilometers mee kunt maken zonder enige problemen.. (en dus hoge kosten) Je moet toch elke auto onderhoud geven, een nieuwe auto dus ook. Gratis rijden kan helaas niet..
Inderdaad jammer dat er geen airco op zit, maar niet doorslaggevend, althans voor mij niet. Dat open dak maakt in ieder geval érg veel goed! Een automaatbakrevisie is inderdaad essentieel voor de verkoop, maar doordat deze versnellingsbak ook gereviseerd is, is het nu ook gewoon goed. En dat weet je bij geen enkele xm met wat kilometers zeker.. Dus wat dat betreft vind ik dat deze revisie absoluut een doorslaggevend argument kan zijn.
Succes met de verkoop