Tjemig, echt niemand een idee, of is het zo, dat niemand kijkt of reageert omdat het te moeilijk is ?
Een aanwijzing dan om op weg te helpen, maar dan vind ik wel, dat de exacte aanduiding van deze unieke schoonheid moet komen. Het is een bewerking van de auto die te boek staat als de eerste GT.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tja, dit soort dingen kosten soms tijd hoor. Reken maar dat diverse forummers ermee bezig zijn. Maar we zijn ook gewoon aan het werk…

Totaal aantal Berichten: 7608
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Robin Visser schreef:Een aanwijzing dan om op weg te helpen, maar dan vind ik wel, dat de exacte aanduiding van deze unieke schoonheid moet komen. Het is een bewerking van de auto die te boek staat als de eerste GT.
De eerste GT? Dan denk ik aan een Bentley Continental - maar dat zie ik er nog niet direct in. Ik was al aan het zoeken geweest naar Jaguars e.d met een italiaanse carosserie. Ik zoek nog even verder. Maar niet nu - werk te doen.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De eerste GT, da’s natuurlijk een heel subjectief iets.
Maar vooruit dan, een schot voor de boeg: Lancia Aurelia GT.
Is het niet, dat heb ik al gezien, maar is het ver genoeg terug?
Even plaatje herhalen:
Robin Visser schreef:

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Honda?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
par eXeMple! schreef:Tja, dit soort dingen kosten soms tijd hoor. Reken maar dat diverse forummers ermee bezig zijn. Maar we zijn ook gewoon aan het werk…
Ik ook tussen het schrijven op het forum door.
par eXeMple! schreef:De eerste GT, da’s natuurlijk een heel subjectief iets.
Maar vooruit dan, een schot voor de boeg: Lancia Aurelia GT.
Is het niet, dat heb ik al gezien, maar is het ver genoeg terug?
Echt loeiheet, niet meer uit te houden zo heet maar…..
Robin Visser schreef:maar dan vind ik wel, dat de exacte aanduiding van deze unieke schoonheid moet komen.
De aanwijzing was in ieder geval een topper…

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Alfa Romeo 6C 2500 Berlinetta (Pinin Farina)?
Helaas !

Totaal aantal Berichten: 11881
- Xantia TD SX
Lancia Aurelia B52 Coupe van Vignale, ik denk met het kenteken AM-16-50.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
We hebben een winnaar ! Lancia Aurelia was natuurlijk loei heet. Het waren alleen de exacte specificaties waar ik nog naar vroeg. Het ging om deze specifieke auto, die bezoekers van het concours op het Loo of Techno Classica in Essen moetsen kunnen herkennen. De auto is de op één na beste geworden op het Loo 2 jaar geleden en stond toen een paar maanden eerder ook in Essen.
Was je erop gekomen zonder de aanwijzingen ? Leuke auto. De auto was een schuurvondst die via het circuit van Paul Koot bij mijn kennis Norbert terecht is gekomen. Het bedrijf van Paul Koot heeft de auto gerestaureerd in Italië. Paul Koot is ook degene die Touring nieuw leven heeft ingeblazen. Deze Aurelia heeft een unieke koets. Precies zo, is er maar één van bekend. Er schijnt nog een Ferrari te zijn met bijna dezelfde koets. Het grappige is, dat er veel pogingen zijn gedaan om het uiterlijk van de oorspronkelijke Aurelia te verbeteren. En hoewel erg apart, vind ik dat het zelfs Vignale niet is gelukt. Qua model oogt de auto iets uit balans. De heupen aan de achterkant lopen een beetje raar naar beneden. Het is deze auto die ik wel ‘ns aanhaal bij verhalen over doorgeslagen streven naar originaliteit. De luchthapper is niet origineel. Die is er bij de restauratie in geklopt om meer koeling te genereren. Paul zei me hierover, dat dit destijds vaker werd gedaan en dus hedentendage ook een geoorloofde modificatie is. De auto heeft nu 2 kleuren, maar had dat origineel ook niet. Voor de rest zijn de zittingen voorzien van banen in plaats van origineel vlak leer. Dat was een verzoek van Norbert omdat dit minder uitlebbert. Het is een echte leukerd.

- Xantia TD SX
Die was niet zomaar op de gok te verzinnen, maar dat is met speciale oplages en/of unikaten sowieso moeilijk. Via de hints was er wel uit te komen, dat dan weer wel. Het is wel een heel bijzonder ding. En ik ben het met je eens: de lijnen hebben net niet de goede flow. Wat heel jammer is omdat het op de details een echt fantastische auto is!
Maar nu… Moet ik even een nieuwe verzinnen. Ik kom daar ASAP op terug!
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Peter kwam met de clou. Ik heb dat ook maar ergens gelezen, dat de Aurelia de eerste echte GT is. Een tijdje terug zei Evert-Jan me, dat volgens hem de SM de enig echte GT is. Ik deel de mening niet. De SM is top. Maar ook de Aurelia lijkt mij er één, een (toen) snelle coupé gemaakt voor lange afstanden en ik denk naar maatstaven van toen ook comfortabel. Mijn maatje Coen heeft pas met Norbert een rally mee gereden en hij vond de rij-eigenschappen wel echt uit die tijd, niet echt vlot, wat lawaaiïg en stroef.
Nou, ik ben benieuwd wat de nieuwe opdracht wordt. Mocht ik ‘m ooit weer moeten bedenken, heb ik er al wel één.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nogal een schuurvondst zeg…
Ik heb er ook één gedaan en die is me zwaarder bekomen. Het scheelt, dat bij zo’n unieke auto het werk meer rendeert. De restauratie-uren zijn hetzelfde….

- Xantia TD SX
Pfoei. Nogal wat gekrakeel hier om huis maar dat is alleen maar gezond natuurlijk Maar daardoor zijn excuses voor de vertraging wel op zijn plaats…
Dan nu de nieuwe opgave:
Derk