Hoi,
Ergens zit een lekkage in het hydraulisch systeem van mijn DS ID19P uit 1965 (overigens zit er een groen systeem in ingebouwd). De HD pomp slaat om de 4 seconden aan en de auto zakt echt na 1 minuut volledig in (achter vrijwel meteen).
Ik heb inmiddels beide hoogteregelaars, een achterveercilinder en de HD-pomp vervangen. Vier nieuwe bollen en een nieuwe voorraadbol. Als ik de stuurbekrachtiging uitschakel slaat de pomp ipv om de 4 seconden om de 30 seconden aan. Daar zit dus al een belangrijke lekkage. Ik wil de bekrachtiging graag vervangen maar ben wat huiverig na het lezen van enkele topics op dit forum. Hij stuurt nu nl perfect licht en ik lees hier en daar dat een gereviseerde bekrachtiging wel eens tegen kan vallen. Waar kan ik volgens jullie het beste een gereviseerde bekrachtiging halen? of kan ik dat zelf doen?
Zoals ik al schreef zal ik door het vervangen van de stuurbekrachtiging al een belangrijke oorzaak van het vaak aanslaan van de pomp en het snel inzakken te pakken hebben. Maar, hoewel ik de stuurbekrachtiging uitschakelde zakte de auto al na 10 minuten in. Nu resten nog de remservo en ?? (weet iemand de titel van een topic op dit forum waar de mogelijke lekkages te vinden zijn) Mijn vraag hoe test ik of de remservo overmatig lekt?
Alvast bedankt! Mario
DS!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Stuurhuis zou ik halen bij de DS-club of bij Citrotech (die van het magazijn van de DS-club komen ook van Citrotech). Dan krijg je een goed stuurhuis en goede garantie.
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je zou in overleg met citrotech je eigen stuurhuis kunnen laten reviseren, tenzij je haast ermee hebt natuurlijk. Dan ruil je om.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Re: Revisie stuurbekrachtiging
mario123 schreef:Mijn vraag: hoe test ik of de remservo overmatig lekt?
Remservo is eerste verdachte bij een ID als de kont zeer snel inzakt. Je kunt kijken naar de retourleiding van de remservo om te zien hoe ernstig deze lekt. Druppeltje mag, druppelen of vloeistofstroom(pje) is niet goed.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991