Lucht in hydrauliek
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 24 juni 2009 09:23 PM

Ciao!

Ik heb sinds kort last van behoorlijk wat lucht in de hydrauliek: heftig tikken in rempedaal en schakelpookje (H). Plus een erg harde voorvering. Ontluchten resulteerd in OK voor een paar km, daarna net zo heftig weer terug. Denk dus de voorraadbol of de remaccu. Voor alle duidelijkheid: stuurhuis is net vervangen en daarna prima ontlucht. LHM filter vandaag schoongemaakt, remservo recent bekeken maar lekt niet overmatig.
Nu kan ik hier in Italie helaas niet meer die remaccu vervangen, en moet over een week een rit maken van 400 km richting NL (met de trein de rest). Problemen?

Bedankt,

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 juni 2009 02:36 AM
  [ # 1 ]

Remaccu zou ik uitsluiten, voorraadbol kan je desnoods vervangen door een veerbol (liefst centraal gat opboren dan).

Citroen!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 25 juni 2009 09:29 AM
  [ # 2 ]

Re: Lucht in hydrauliek

Hilko Schmitt schreef:

Ciao!

Ik heb sinds kort last van behoorlijk wat lucht in de hydrauliek: heftig tikken in rempedaal en schakelpookje (H). Plus een erg harde voorvering.

Wat zei je daar?

Plus een erg harde voorvering.

Oké, nog één keer?

erg harde voorvering.

Ja, dan kún je natuurlijk de remaccu, stuurhuis en voorraadbol gaan verdenken, en misschien ook de kachelradiateur en de ruitensproeier. Wink Wink

Zelf zou ik eerst controleren of er niet een voor-veerbol geploft is…

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 juni 2009 09:25 PM
  [ # 3 ]

Harde voorvering kunnen de veerbollen zijn .

Lucht in het systeem kan één keer als er een bol begeeft , maar na ontluchten is dat gedaan .

Ik verdenk nog altijd je rubber slang tussen de tank en je hogedrukpomp of de aanzuigfilter , als daar een miniskuul scheurtje in zit ( gewoonlijk langs de onderkant ) dan blijft hij lucht mee in het systeem pompen .

desnoods zet je er even een rubber of plastiek slang op om terug in Nederland te raken .

Alle fitten NA de hogedrukpomp resulteren enkel in olie lekken !

Succes met je terugreis .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 28 juni 2009 10:21 PM
  [ # 4 ]

Ciao Tuuti,

Slechts even om te melden dat, na een zeer langdurige ontluchting van het systeem (slang aan ontluchtingsnippel naar voorraadtank en draaien maar! HEEEEEEL veel lucht!) de Dame weer rijdt zoals het hoort: zweven zoals vroeger ook voor, geen getik meer en schakelt ook weer veel beter!

Blijft de vraag waar de lucht zo plots vandaan kwam, maar vandaag gedurende een rit van 25 km niet meer teruggekomen. Heb de leiding gecontroleerd zoals aanbevolen, maar is dicht volgens mij. Zoals ze in Italie zeggen als ze het even niet meer weten: Beeuuuhhh??!!

Woensdag terugzweven naar NL. Ik kijk uit naar het ritje (Turijn, even een nachtje stoppen aan Lago di Garda, daarna door naar Bolzano), maar niet naar het verlaten van Italie!

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 juni 2009 10:37 PM
  [ # 5 ]

Molto successo!

Citroen!

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 29 juni 2009 02:54 AM
  [ # 6 ]

Grazie D!

Ik spreek je wellicht snel in NL, Hybrid enz. OK?

HIlko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 juni 2009 11:52 AM
  [ # 7 ]

Kom maar een keer langs als je weer in Nederland bent.

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook