C3 Picasso koelventilator probleem
Gepost: 09 juli 2009 11:26 AM

Van mijn C3 Picasso met 751 km op de teller (C3 Aura 1.6+ pack business) gaat de koelventilator motor draaien na ongeveer 1 a 2 minuten rijden.
Het blauwe lampje gaat i.d.d. wel uit. Ook met de airco uit het zelfde probleem.
De motor kan dan m.i. nog lang niet op een dusdanige temperatuur zijn om de ventilator te laten draaien.
De ventilator stopt pas na =/- 4 minuten blazen als de motor uit staat.
Heb al een afspraak met de dealer, ” over 2 weken ” -(
Het kan geen kwaad werd er verteld, en ja dat snap ik ook wel maar het maakt zo’n lawaai als je de auto ergens parkeert.
Citroen Nederland had er nog niet van gehoord.
Hebben meer mensen hier last van ?

Profiel  
 
Gepost: 13 juli 2009 03:46 PM
  [ # 1 ]

C3 Picasso koelventilator probleem (vervolg)

Het kon dus geen kwaad ! Nu weet ik wel beter….
Op vrijdag 10 juli op de A12 kwam ik dus om 1230 uur stil te staan met de melding Emmissie control unit probleem. En de motor stopte er dus mee!! Twisted Evil
Kreeg goed hulp via Citroen Assisitance en de dealer van Drie in Woerden.
Deze had helaas geen leenauto meer(vakantie tijd) en kreeg een huurauto uit Utrecht, al met al kon ik om 1600 uur weer de file in
Heb daardoor wel een trouwerij misgelopen.
Nu vertelt de dealer in Delft “het Motorhuis” dat ik waarschijnlijk een leenauto kan krijgen vanaf woensdag 15 juli voor 29 euro per dag!!
Nou vraag ik je!! Daar koop je nu een nieuwe auto voor !!
Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil
Heb ook een (redelijk boze) mail gestuurd naar Citroen Nederland , kijken of er wat aan te doen valt.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 13 juli 2009 03:53 PM
  [ # 2 ]

Het 2e deel komt me zeer bekend voor.
Ik heb men wagen nu voor onbepaalde duur binnen moeten brengen voor garantiewerkzaamheden aan zowel motor als versnellingsbak bij citroen belux. Toen ik achter een vervangwagen vroeg kreeg ik als antwoord dat het geen probleem was, en ik voor 30 euro per dag gerust een mocht hebben.
Mijn mening is dat als er iets misloopt (wat niet zou mogen) binnen de garantietermijn en je bent je wagen meerdere dagen kwijt dan heb je recht op een vervangwagen en gratis.
Onderhoud e.d. dat is geheel normaal dat je daar geen wagen voor krijgt, of kleine herstellingen die maar een halve dag of desnoods 1 dag duren daar kan ik ook nog mee leven, maar zeker op langere termijn heb je hier recht op lijkt me.

Men moeder krijgt bij haar toyota altijd een vervangwagen, en gratis. Zelfs al is het voor een onderhoud dat 2 uur duurt. Dat is pas service. En de prijs van het onderhoud is met +-100 euro voor een klein en +- 200 euro voor een groot onderhoud ook erg laag. Dus je kan moeilijk zeggen dat het in de prijs in zit.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 14 juli 2009 03:49 AM
  [ # 3 ]

Vreemd. Ik heb enige tijd geleden problemen gehad met mijn toenmalige C5. Kreeg een leenauto en dat heeft me geen cent gekost. Garantiegeval, dus ik begrijp het niet! Ik zou het in elk geval niet accepteren. Mijn C3 Picasso (1.6 Exclusive) heeft van het koelprobleem gelukkig geen last. Probleemloze auto, al vier weken en bijna 2000 kilometer lang…

Profiel  
 
whiteshepard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 31-08-2008

- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
Gepost: 14 juli 2009 07:46 AM
  [ # 4 ]

Niet helemaal on-topic maar…
Als ik mijn auto naar de garage (Citroendealer Luveto in Brielle) breng staat er altijd(!) een leenwagen klaar, ook al is het maar een nemo. (rijdt toch?)
Quant costa?? De brandstof die ik verbruik, meer niet.
Alleen toen ik bijna anderhalve week een leenwagen had omdat ik mijn auto daar totall loss had laten afleveren kreeg ik een rekening.

"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…

Profiel  
 
Gepost: 15 juli 2009 04:09 PM
  [ # 5 ]

C3 Picasso koelventilator probleem , vervolg

Heb kontakt gehad met Citroen Nederland.
Eerst via de webbrowser, zo’ bedankt voor je reaktie mail.
Een dag later toch maar gebeld , kwam dus niet verder dan de helpdesk.
Heb na een vruchteloze diskussie (heb geen kooppremie gehad , geen slooppremie, geen korting , een nieuwe auto gekocht ,blablaabla,, is dit nu de Citroen garantie en klantvriendelijkheid ?)de telefoon erop gegooid.
Werd teruggebeld met de mededeling; Wij betalen de huurauto waar u nu in rijd tot en met de reparatie van uw c3.
Nou , dus eind goed algoed hoop ik dan maar!
Hulde dan voor Citroen !
D

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 17 juli 2009 03:58 PM
  [ # 6 ]

misschien hulde op het einde, maar het kan toch niet dat je eerst kwaad moet worden, maw als je geen boze telefoontjes doet krijg je niks gedaan. Normaal zou net diplomatie moeten werken, daar wordt ik nu eens kwaad van he Twisted Evil  Laughing .
Wij zullen dat probleem nooit hebben hier, vermits we via onze assistanceverzekering (soort reisverzekering en wegenwacht) altijd een gratis leenauto krijgen bij zo’n gevallen, dan doet de verzekering voor ons de boze telefoontjes Laughing .
Dus : als je een reisbijstandverzekering of soort wegenwacht hebt, best eens je polis checken, mogelijk staat het er ergens in.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 18 juli 2009 03:06 AM
  [ # 7 ]

wordt tijd dat citroen zijn dealer netwerk eens goed onderhanden neemt..
ik heb nog nooit moeten smeken voor een vervangwagen..
en de kosten??  alleen de brandstof die ik verbruikt heb.. Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook