1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
HELP!! hoe bevestig ik een dakkoffer?
sandraatje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 17-07-2009

Gepost: 17 juli 2009 12:49 PM

Hallo,

ik ben in het bezit van een C4 grand picasso uit 2007 zonder dakrailing, ook de fixpoints lijken te ontbreken. Ik heb contact gehad met de citroendealer en die weer met citroen nederland en ook zij wisten niet hoe ze me moesten helpen. heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om evt toch een dakkoffer mee te kunnen nemen op vakantie? Kan iemand me misschien laten zien waar die fixpoints zitten met een foto?

Groeten, Sandra

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 18 juli 2009 12:34 PM
  [ # 1 ]

Misschien geeft deze topic de oplossing:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=861033

Succes

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 21 juli 2009 02:29 PM
  [ # 2 ]

Hallo Sandra,

Het topic waar naar verwezen wordt loopt dood en hier komen ook niet veel reacties. Daarom hier ff mijn advies en vermoeden.
Ik kan me niet voorstellen dat citroen de voorbereiding voor de dakrailing niet in alle auto’s standaard maakt. alleen ze worden niet gebruikt en afggedekt met een strip.
Ik denk dat je het beste advies en ook een goede prijsopgave voormontage bij een carroseriebedrijf kunt krijgen. die jongens zijn ook in staat om snel ff de afdekstrip weg te nmenen en te kijken of de bevestigingsgaten er zitten. Zo ja dan is het voor hun onderdelen bestellen en monteren. bij een garage komt zo’n klus zelden voor al moeten zij uit hun onderdelen boek wel kunnen zien hoe de situatie bij jouw auto is.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
sandraatje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 17-07-2009

Gepost: 21 juli 2009 10:14 PM
  [ # 3 ]

Hallo Vader en Cornelus,

De meneer van het topic waar Vader naar verwees heb ik aangeschreven of hij misschien in de tussentijd een oplossing had. Helaas had hij nog steeds geen oplossing.

Vervolgens ben ik eens logisch na gaan denken en ben ik tot de conclusie gekomen dat citroen onmogelijk verschillende daken maakt voor praktisch dezelfde auto omdat dat veel te kostbaar is. Ik heb de achterklep geopend en heb gekeken of de strip in de auto vastzat, maar dat was niet zo en heb toen geprobeerd om hem los te klikken, gewoon doormiddel van m’n vingers achter de strip te plaatsen en hem naar me toe te trekken. Tot mijn grote verbazing lukte dit en heb hem helemaal losgemaakt tot ik… jawel… schroef gaten zag zitten. Mijn gedachtte was dus goed dat citroen gewoon dezelfde daken produceerde voor zijn auto’s. Ook kon ik hem weer heel makkelijk terug klikken.

Ik ben vandaag dus naar de skibox verhuurder gereden en heb hem mijn ontdekking laten zien. Hij kon me meteen vertellen dat daar makkeijk een skibox op gemaakt kon worden en complimenteerde me met mijn ontdekking.

Ik ben dus helemaal happy en kan zonder aanhangwagen op vakantie met mijn kroost Wink

Ik wil jullie bij deze bedanken voor de reacties en wie weet heeft er in de toekomst nog iemand iets aan mijn ontdekking.

Groeten, Sandra

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 21 juli 2009 10:45 PM
  [ # 4 ]

Dat is een pracht ontdekking.
Dus als je eventueel strips bestel met klepjes dan is geheel kompleet.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 21 juli 2009 10:50 PM
  [ # 5 ]

Hallo Sandra,
Gelukkig dat je het zo kunt oplossen. Mijn veronderstelling dat die gaten er moeten zitten had jij dus ook al ontdekt en weet nu iedereen.
Je laat nu een aparte constructie maken die op deze gaten past en gaat niet over tot de standaard dakrailings.
Je moet dan wel in ogenschouw nemen dat de constructie die voor jouw gemaakt wordt niet in overeenstemming is met het citroen ontwerp en niet de goedkeuring draagt van de RWD.  Maar goed als er niks gebeurt is dat ook niet erg.
Waar je wel aan moet denken is dat je zodra je de dakkoffer verwijdert de schoefgaten met dopjes of boutjes worden afgedicht. anders krijg je lekkage in de auto en dat is niet prettig. Die gaten zijn nu afgekit en met een draadtap moeten die schoongemaakt worden.
Prettige vakantie,
Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 21 juli 2009 10:52 PM
  [ # 6 ]
Vader schreef:

Dat is een pracht ontdekking.
Dus als je eventueel strips bestel met klepjes dan is geheel kompleet.

Helaas Vader, strips met clips bestaan niet voor de Grand picasso. die worden alleen voor de 5 zits gemaakt.

Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 21 juli 2009 11:03 PM
  [ # 7 ]
cornelus079 schreef:
Vader schreef:

Dat is een pracht ontdekking.
Dus als je eventueel strips bestel met klepjes dan is geheel kompleet.

Helaas Vader, strips met clips bestaan niet voor de Grand picasso. die worden alleen voor de 5 zits gemaakt.

Groeten, Gerard.

Oke jammer voor haar, maar zonder strips heen en weer gaat natuurlijk goed lukken, bij terugkomst strip er weer in en klaar is sandraatje.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 21 juli 2009 11:08 PM
  [ # 8 ]

Ik weet niet of alleen die strip voldoende is om het geheel helemaal waterdicht af te dekken….

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 21 juli 2009 11:14 PM
  [ # 9 ]
tilanus schreef:

Ik weet niet of alleen die strip voldoende is om het geheel helemaal waterdicht af te dekken….

Hallo tilanus, dat schrijf ik ook die gaten moeten na demontage worden afgeplugd om lekkage te voorkomen.
wel leuk dat dit topic nu weer loopt.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 21 juli 2009 11:20 PM
  [ # 10 ]

Ik las het inderdaad;

Dat gaat vieze bruine plekken op je hemel geven… Laughing

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 21 juli 2009 11:22 PM
  [ # 11 ]
tilanus schreef:

Ik weet niet of alleen die strip voldoende is om het geheel helemaal waterdicht af te dekken….

Waterdicht. Het zijn strips die er zo ingeschoven zijn. dan zal je deze al moeten af kitten.
Ik heb bij me eigen gekeken en heb een klepje open gemaakt. Hier is geen afdichting op de bevestigings punten. Kan er zo een m6 boutje in draaien.
Het lijk of de dakplaat uit 1 plaat is geperst dus is dan helemaal waterdicht.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 21 juli 2009 11:38 PM
  [ # 12 ]

Hallo Tilanus, Inderdaad je kunt er zo een bout indraaien, maar niet diep.
Doe je dit wel dan verwijder je de afdichting en krijg je lekkage. De bouten die in het dak gedraaid worden bij montage van mijn allesdragers gaan zeker 15 mm het dak in. Bj de alles dragers heb ik kunststof afdichtingsdopjes gekregen om te monteren na afnemen van de dakdragers. Bij mijn C5 waren dat boutjes en moest ik de draad optappen met een meegeleverde tap.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
sandraatje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 17-07-2009

Gepost: 22 juli 2009 10:25 AM
  [ # 13 ]

Ik ben natuurlijk een vrouw en heb absoluut geen verstand van auto’s Wink Ik was er zelf al achter dat de gaten die onder het stripje zitten eigenlijk voor een dakrailing betemd zijn. Aangezien ik een leasewagen heb mag ik er dus niet zomaar een dakrailing op zetten, helaas. Begrijp ik het nu goed dat wanneer we de koffer eraf halen ik de gaten vol moet stoppen met kit voordat de strip er weer op gaat of zijn er ook voor dit model rubberren afdichtstopjes die je er in kunt stoppen en zo ja, kunnen jullie me dan ook vertellen waar ik die vandaan moet halen?

Groetjes

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 22 juli 2009 01:38 PM
  [ # 14 ]

Je kunt in de gaatjes een rvs boutje draaien, dan is deze dicht. Weet alleen niet of de hoogte tussen de kop van het boutje en de strip groot genoeg is. Anders komt de strip tegen het boutkoppie aan als je de strip er weer in schuif.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 22 juli 2009 01:57 PM
  [ # 15 ]

Hallo Sandra, Je kunt de gaatjes zoals Vader schrijft afstoppen met RVS boutjes. Je moet er dan wel op letten dat de kop niet te hoog is anders krijg je de strip niet meer gemonteerd. bij de C5 gebeurt dat ook zo. Bij mijn 5P C4picasso heb ik kunsstof dopjes gekregen om in de gaatjes te drukken als ik de dakdragers afneem. wellicht zijn deze te koop bij citroen of een technische vakhandel.
Succes en prettige vakantie, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook