schakelen Senso
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 04 oktober 2004 11:50 PM

Ik hoor hier regelmatig dat wanneer je ff je voetje oplift bij het schakelen dat het dan zachter verloopt ...

dit is ook zo, maar wat ik wel merk is dan dat de koppeling eventjes doorslipt wanneer je opschakelt, je haalt je voet eraf en je duwt terug op de gas dan zie je het heel goed aan de toerenteller ...
Is dit omdat ik te vlug mijn voet er terug opzet of zo ...
kan dit kwaad?

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 04 oktober 2004 11:59 PM
  [ # 1 ]

ik lift bij het met de flippers schakelen altijd heel lichtjes m’n maatje 44.5


wat me trouwens opvalt bij de Senso is het trage reageren vanuit stilstand: bij stoplichtsprintjes mis je vaak een aantal meters   Crying or Very sad


afgelopen zaterdag op deze manier nog een duelletje verloren van een Leon 1.8-20V; op papier een bijna gelijkwaardige tegenstander

(iets meer vermogen & koppel, maar ook een hoger gewicht)


wat mij in de praktijk opvalt is de souplesse bij het dooraccellereren en het doorschakelen in de versnellingen: daar laten veel mensen juist steekjes vallen…

Vanavond weer iets leuks meegemaakt:  m’n ega is inmiddels gewend dat ik de senso benut om lekker op te schieten bij het verspringen naar een groen verkeerslicht…

het Golfje III dat naast me stond op de singel alhier was iets sneller weg maar later langzamer, waarop ik een droog commentaar vanaf de passagiersstoel kreeg: ‘hij is begonnen !’ ,  doelend op de VW Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
hessel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 03-04-2004

Gepost: 05 oktober 2004 04:00 PM
  [ # 2 ]

Je moet bij een stoplicht een beetje gasgeven zodat hij net niet wegrijd en zogauw het licht op groen gaat por je hem vol in….. Zogauw de ander doorheeft dat het licht op groen staat heb ik alaang 2 autolengtes voorsprong.

En dat liften werkt echt super bij het opschakelen.
Laatst wezen gummen op ons industrieterrein en ESP werkt echt. Zonder ESP glijd hij iets van achter en met EPS lukt je dat niet.

C YA

Hessel Roskam

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 05 oktober 2004 07:57 PM
  [ # 3 ]

maar wanneer jullie dan het voetje opliften, haal je hem dan helemaal af het gaspedaal of juist een klein beetje ...

want als je hem helemaal eraf haalt, en je duwt dan lekker terug op de gas voel je de koppeling een klein beetje doorslippen ...

denk ook dat het normaal is omwille dat hij schakelt en ik mssn iets te vroeg/hard op de gas duw ...

het vertrekke lukt aardig goed hoor ....

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 05 oktober 2004 09:17 PM
  [ # 4 ]

ok heb dus de oplossing Smile

ik reed dus te rustig , m’n pa zei duw hem eens ff op zijne gas en probeer dan die truk eens

dus ff tot 4500 toeren geweest en dan klik schakele ff voetje beetje optille en terug plaatse en hij ging er als een speer vandoor Smile

ff erna tot 3000 toeren en dan proberen, met heel weinig gas indrukken en dan voel je het wel

waarschijnlijk het beste: normaal rijden, voetje laten staan
sportief rijden: genoeg gas induwen, en voetje lichtjes opheffe Very Happy

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
hessel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 03-04-2004

Gepost: 27 december 2004 10:40 PM
  [ # 5 ]

Zit nu inmiddels op 9500km op de teller en de auto schakelt steeds beter/soepeler, en lift nog steeds ook mijn maatje 44.5 heel ietsjes bij het aaien van de +flipper achter het stuur. Razz

C YA

Hessel Roskam

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 december 2004 11:56 PM
  [ # 6 ]

Sorry sorry,........ik las

schakelen Senso

...en dacht dus even dat het over het SensEO Koffiezet-apparaat ging…..(die van mij is trouwens een Automaat) maar het blijkt over een Citroen te gaan…..dus ik ben alweer weg hier Laughing
(en moet voortaan mijn leesbrilletje opzetten) Surprisedops: 

Nogmaals….sorry dat ik hier even binnenviel. Wink

Profiel  
 
hessel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 03-04-2004

Gepost: 28 december 2004 08:09 PM
  [ # 7 ]

Rolling Eyes  Confused

C YA

Hessel Roskam

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 25 januari 2005 10:37 PM
  [ # 8 ]

id heb er ook al 6350 km op staan, en hij rijd ook steeds beter en beter Smile
heb trouwens een tijdje geleden een hele update gehad, wat alles nogmaals verbeterde ...

De andere uitlaat staat er ook op, en nu gaan we op naar een regelbare verlagingskit Smile

Dan tegen de zomer dikke 16*8 vooraan en 16*9 achteraan eronder Smile

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
hessel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 03-04-2004

Gepost: 26 januari 2005 04:08 PM
  [ # 9 ]

Die update hadden ze er bij mij vanaf nieuwe er ingezet bij de dealer. Heb even geinformeerd maar dat is tot op dit moment nog steeds de meest recente update. Maar die werkt inderdaad super.

C YA

Hessel Roskam

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook