2 van de 2
 < Vorige 1 2

Velgen behandelen
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 27 juli 2009 09:09 PM
  [ # 16 ]

12 jaar en 110.000 km geleden heb ik de velgen laten stralen en schoperen, waarna epoxyprimer en twee lagen 2 k lak zijn aangebracht.
Alleen bij beschadigingen door een stoeprand, bandmontage-apparaat of balanceerloodjes zijn wat roestige punten ontstaan, die ik vorig jaar voor het eerst heb bijgewerkt.
Het schoperen (zinklaag aanbrengen) beschermt deze kleine beschadingen goed.

Het goede resultaat is waarschijnlijk ook veroorzaakt doordat er in de velgen weinig of geen roest geklemd zat voordat de behandeling plaats vond.

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 27 juli 2009 11:50 PM
  [ # 17 ]

Een reactie van een leverancier, toen der tijd is jammer genoeg nooit wat van gekomen:

—>
Geachte heer Cramer,
Een erg interessante discussie op het forum over het wel dan niet verzinken en of het nu schooperen of scoperen is.
Volgens mij en vele anderen met mij moet het zijn Schooperen dit omdat het is uitgevonden door een meneer Schoop.
Maar het word ook wel vlamverzinken genoemd.
Schooperen is samen met volbad-verzinken een van de beste roestwerende methodes, dit komt dat de zink zich opoffert aan het staal.
Wij doen het schooperen al vele tientallen jaren met een erg goed resultaat (eigen auto’s en veewagens van klanten en Duikflessen) maar ook bij oldtimers doen we het veel, dankgoten en dorpels enz. enz..
Wat betreft de prijs normaal reken we € 55,—euro per velg.
En voor het schooperen € 20,—
Als jullie er 45 brengen kan ik dit aanbieden voor een prijs van € 40,—p/s (stralen, schooperen en poedercoaten)
Ik ben ze hier wel meerdere dagen voor nodig.
Bijvoorbeeld dinsdag brengen en zaterdag weer ophalen.
Wat betreft garantie dit is normaal een jaar. Maar na dat jaar mag er eigenlijk nog steeds niets mee zijn als er wat is moet je het altijd laten horen dan komen we hier wel uit.
Maar nogmaals ik verwacht de komende jaren geen problemen dit wijst de praktijk uit.
Banden demonteren kost € 7,—per stuk.
Banden monteren doen wij niet we kunnen niet balanceren.
Met vriendelijke groet
Bas Jansen
Carrosseriebouw Jansen
<—

Misschien heb je er iets aan, prijzen waren zeer scherp!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook