oscar,
bedankt voor de uitleg.
kan het ook zijn dat er bij de pook zelf een slecht contact zit? en waarom gebeurt het alleen als de motor warm is. Koud doet het startgebeuren het altijd,.... zonder uitzondering.
als de motor warm is en ik leg het gele draadje aan de massa zou de motor dus moeten starten. als ie dat zonder kuren doet ligt het dus aan het pookmechanisme..!
Joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster



Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Mijn startrelais werkt prima maar de accuklem waar hij aanvast zit is gaar en niet meer vast om de accupool te klemmen. Je schuift hem er dus zo af en op. Is het mogelijk die loden accuklem te vervangen? Zo ja hoe en vooral waar kun je de juiste bestellen? Op internet heb ik ze nog niet kunnen vinden.
Alvast bedankt voor tips.
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Hebben ze bij Chyparse, maar dan heb je het geheel met startrelais en kabel naar startmotor er meteen bij. Alleen de loden accu-klem heb ik ook nog niet kunnen vinden helaas.
Volg je hart, gebruik je hoofd.



Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Ik zoek alleen de accuklem. Relais en kabel mankeert niets aan. Is zonde van m’n centjes.
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior





























Totaal aantal Berichten: 10576
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Brezan verkoopt losse klemmen, alleen zijn die wel van messing.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43400
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En daar past dat relais eigenlijk niet mooi op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Losse messing klemmen vind je in allerlei soorten en maten voldoende op internet maar, zoals waterman zegt, die lijken me niet goed te passen. Die aanbieders van complete sets van ralais + kabel moeten die klemmen toch ook ergens vandaan halen zou ik zeggen. Maar waar?
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior














































Totaal aantal Berichten: 43400
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die dingen worden speciaal voor de DS gemaakt. De loden klem wordt namelijk aan het relais gegoten in een mal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
OK. Is er dan een goed alternatief om die klem te vervangen met een ander type of de oude opgerekte weer bruikbaar te maken?
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
mel schreef:
Alvast bedankt voor tips.
Met een normale accuklem heb ik wel eens de bout verwijderd en een deel van de klem weggevijld om daarna betere passing te krijgen.