2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Schoonmaken carburateur… iemand een handleiding?
Ivo_86
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 28-04-2006

Gepost: 23 augustus 2009 08:11 PM
  [ # 16 ]

Zoo!! Net terug van de Oldtimerbeurs en een nieuwe pakking gevonden! Very Happy

vanavond ga ik beginnen met het terug bouwen van de carburateur..!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 16 juli 2019 11:15 PM
  [ # 17 ]

Ouwe topics afstoffen, ik hou ervan.

Falk schreef:

Let wel op als je de sproeiers eruit draait, ze zijn verschillend van diameter en daarmee bedoel ik als de kleinere( bij een s2 de 2 buitenste) in het gaatje van de grotere vallen moet je 99% zeker de hele carb demonteren. Ik dacht het ooit ff te doen voor de kinderen naar school gingen joint ...........die kwamen dus mooi te laat. bravo

Gelukkig hebben mijn kinderen vakantie…

CX bleef slecht lopen, dus na tig keer sproeiers reinigen moet er meer gebeuren. Mietert bij het demonteren van de bovenzijde van de carburateur een van de kleine sproeiers in het gat van een van de grotere… Vervolgens zo dom geweest om met een schroevendraaier te proberen het ding eruit te krijgen, met als gevolg dat ie nu helemaal onderin zit. Geen gaatje bovenin de sproeier dus een klein schroevendraaiertje in de top prikken en hem eruit trekken/draaien gaat niet.
Uiteindelijk de carburateur maar van het blok gehaald. Op de kop gelegd, met een stuk hout ertussen op de onderzijde van de carburateur getikt… Muurvast zit dat kreng. Lijkt dol te draaien.

Iemand nog tips…? Het lijkt me toch stug dat je door zoiets een andere carburateur moet gaan kopen…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 17 juli 2019 12:01 AM
  [ # 18 ]

niet op de onderkant tikken maar de gehele carburateur op de kop op hout slaan, eventueel de carburateur eerst lekker warm maken.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 juli 2019 12:47 AM
  [ # 19 ]

Ook geprobeerd. Zal hem morgen eens warm maken, kijken of dat helpt.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juli 2019 08:56 AM
  [ # 20 ]

Dus als redacteur van LCER laat je leden van de TC een artikel schrijven, opdat je zelf kan gaan klussen. Zin om bij de TC te komen? Smile

Ik zou hem eerst demonteren voor zover je kan, dan kunnen er geen andere onderdelen beschadigen:

Dit is een doorsnede van een DMTR, zoek effe op waar je onderdeel nou vast zit:

Ik zou dan aan het tegenovergestelde gat wat perslucht zetten, wel met je hand het andere gat afdichten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 juli 2019 09:20 AM
  [ # 21 ]

Ik begrijp dat ik een artikel tegemoet kan zien…? Wink

Ziet er bekend uit, zelfs het stuk hout…

Kleine sproeier (bestuurderszijde) is in de schacht van de naastgelegen grote sproeier gevallen. Zit helemaal onderin en muur-, maar dan ook muurvast. Als er al een tegenoverliggend gat is, dan vermoed ik dat de sproeier de verbinding blokkeert. En perslucht heb ik niet tot mijn beschikking (je schat me echt veel te hoog in, waarvoor dank overigens). Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die dat wel heeft. Desnoods maar even bij een garage langs.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juli 2019 09:28 AM
  [ # 22 ]

Ja, ik heb iets geschreven, ligt nu bij Peter.

In ieder geval niet met schroevendraaiers gaan peuteren, dat kan echt krassen veroorzaken.
Heb je wellicht een busje remreiniger staan?
De sproeiertjes zitten vast in dat deel wat je vastschroeft in de carburateur. Dit hoort te klemmen.
Mocht dit nou niet meer klemmen (en wat dus de reden kan zijn dat je sproeier onderin is gevallen), dan kan je de deze wat uitbuigen dmv voorzichtig een schroevendraaier tussen de ‘pootjes’ te steken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 juli 2019 05:15 PM
  [ # 23 ]

heb ik ook een x gehad en met sate prikker er uit gekregen . daarna lipje voorzichtig iets wijken en de boel weer in elkaar zetten.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 19 juli 2019 10:52 AM
  [ # 24 ]

Ah, verwarring. Ik doelde op de hele schroef, dus inclusief de afgebeelde sproeier die daar onderin zit. Die zat muurvast onderin de schacht van de lange sproeier. Maar het kreng is er inmiddels na veel prutsen eindelijk uit. De boel zit weer in elkaar, alles werkt weer/nog, alleen nog wel hikken en inhouden bij volgas rond de 4000 toeren in de hoogste versnelling (dat is bij mijn CX dus bij vol dooraccellereren rond de 100 km/u in zijn 4). Dus er gaat iets mis als er extra brandstof wordt gevraagd, zo lijkt het, maar vreemd genoeg dus alleen bij hogere snelheden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 juli 2019 12:28 PM
  [ # 25 ]

Werkt de acceleratiesproeier wel?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 19 juli 2019 12:50 PM
  [ # 26 ]

Nou ja, tot de 100 per uur sowieso wel lijkt me. Vol gas doortrekken is bij lagere snelheden geen enkel probleem.
Welke van de vier is dat eigenlijk…?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 juli 2019 01:00 PM
  [ # 27 ]

Geen van de 4 die jij bedoelt.

Dat is een sproeier, die met een bochtje rechtstreeks benzine inspuit in de venturi van de 1ste trap.
Zelfs met stilstaande motor kan je de werking controleren.
Bovenzijde carburateur zichtbaar en dan ineens volgas geven, dan zie je de benzinestraal.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 19 juli 2019 01:56 PM
  [ # 28 ]

Deze?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 juli 2019 01:58 PM
  [ # 29 ]

Yes!

Komt daar een straaltje benzine uit bij in 1 keer volgas?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 20 juli 2019 11:27 AM
  [ # 30 ]

ja

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook