TCT op LPG
Gepost: 09 augustus 2009 02:28 AM

Forummers,

Ga van de week naar een TCT break kijken als vervangen voor de C5 V6 break.

Heeft iemand ervaring met een TCT op lpg/lpi?
Lijkt me toch dat een goede installatie best moet werken?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 augustus 2009 05:19 PM
  [ # 1 ]

Goh bestaat er ook een C5 V5 break, of loopt de V6 op 5 poten Laughing

Her en der op het forum lees ik dat er mensen zijn met LPG op een TCT en zijn tot nu toe tevreden.
Ik had verwacht dat de boel veel te heet zou worden door de turbo, maar het gaat dus wel kennelijk.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2009 09:18 PM
  [ # 2 ]

Aangepast Wink

Iig al mooi dat het zou werken moest het zijn.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 10 augustus 2009 12:31 AM
  [ # 3 ]

TCT op LPG

Hallo citroenbx,
Ik rijd inmiddels een paar jaar met een Prins vsi instalatie. Dit rijdt opzich prima, maar het belangrijkste en meest voor de hand liggende probleem zijn de kleppen. Deze moet je toch om de +/- 20.000 km. stellen. Dit is ook niet zeer eenvoudig te doen. Een “ongeblazen” 2liter heeft echter hydraulische klepstoters en kent dat probleem dus niet.
Het is leuk tanken, maar je moet vanwege de extra kosten toch nog al wat rijden om het te laten uitkunnen.
Succes, Manus.

Profiel  
 
Gepost: 10 augustus 2009 12:39 AM
  [ # 4 ]

Zijn de klepzittingen dan wel erop voorzien?
Indien deze vervangen zijn lijkt het stelprobleem toch serieus minder te zijn.

Een ongeblazen 2liter heeft ook gewone pastillen, het is de 2.0 16v die hydraulische klepstoters heeft.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 10 augustus 2009 01:24 AM
  [ # 5 ]

Re: TCT op LPG

manus schreef:

Hallo citroenbx,
Ik rijd inmiddels een paar jaar met een Prins vsi instalatie. Dit rijdt opzich prima, maar het belangrijkste en meest voor de hand liggende probleem zijn de kleppen. Deze moet je toch om de +/- 20.000 km. stellen. Dit is ook niet zeer eenvoudig te doen. Een “ongeblazen” 2liter heeft echter hydraulische klepstoters en kent dat probleem dus niet.
Het is leuk tanken, maar je moet vanwege de extra kosten toch nog al wat rijden om het te laten uitkunnen.
Succes, Manus.

Alleen een ongeblazen 2.0 16v heefr hydrolische stoters. de 8v niet.En ook dan sla je de kleppen wel in de kop maar hoef je er langer niet naar om te kijken Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 augustus 2009 01:30 AM
  [ # 6 ]

De TCT+LPG ervaringen van mijn achterbuurman ( zie hier zijn profiel ) waren prima. Hij is nu nog op vakantie, maar je zou hem kunnen benaderen om te vragen waar hij zijn installatie vandaan heeft.

[offtopic]@Matthijs309, mijn 16V loopt reeds 380k op LPG, dat lijkt mij geen slechte score. (ook niet als ze er morgen plots mee stopt)[/offtopic]

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 augustus 2009 03:14 AM
  [ # 7 ]

Ik rijd al meer dan 30 jaar op LPG met een Jaguar en dan heb ik het over minder dan 2000 km per jaar. De kleppen moest ik elke 5000 km stellen en de laatste keer was een van de uitlaatkleppen welke 0.30 mm speling horen te hebben teruggezakt naar 0.05 en er was geen mogelijkheid meer om een dunner stelplaatje er tussen te zetten omdat de stoter dan de veerschotel zou raken en indrukken.

Die cylinderkop is dus aan revisie toe en nu hangt er een andere motor in. Via het Jagforum kwam ik in kontakt met mensen die een Flash lube systeem hebben gemonteerd, een injectiesysteem met loodvervanger en bescherming voor de kleppen en zetels. Het hele systeempje kost geen 50 euro inclusief een halve liter vloeistof en de montage is simpel.

Een van de gebruikers zegt dat hij nu 90.000 km heeft gereden met een oude Jaguar op LPG en hij heeft slechts één keer de kleppen hoeven stellen waarbij de speling niet spectaculair was afgenomen.

De klepbediening bij de Jaguar motor is bijna hetzelfde als bij de acht kleppen TCT, stelplaatjes tussen de stoter en de klepsteel. Dus wellicht is het geen slecht idee om bij zo’n motor op LPG een Flash lube setje te monteren.

Profiel  
 
Gepost: 10 augustus 2009 04:00 AM
  [ # 8 ]

Flashlube is idd niet slecht voor je kleppen maar heel je motor vervuild erdoor, en das ook niet positief natuurlijk…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 10 augustus 2009 05:04 AM
  [ # 9 ]

...neem een V6 op LPG? Wink

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 10 augustus 2009 01:11 PM
  [ # 10 ]
patje74 schreef:

De TCT+LPG ervaringen van mijn achterbuurman ( zie hier zijn profiel ) waren prima. Hij is nu nog op vakantie, maar je zou hem kunnen benaderen om te vragen waar hij zijn installatie vandaan heeft.

Ben er weer…
Een TCT op G-3 kan inderdaad probleemloos lopen.
Ik heb hem door Brouwer in Hoogeveen laten inbouwen. Zij hadden het vaker gedaan bij een XM TCT en wisten direct welke installatie zij nodig hadden.
Het problematische is vaak de afstelling met de turbo, maar vraag me daarvoor niet naar de technische details.
Bij mij is er een Landi LSI ingebouwd.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
Gepost: 11 augustus 2009 02:50 AM
  [ # 11 ]
Lampie schreef:

...neem een V6 op LPG? Wink

Dat is én hier niet te vinden én heb geen zin om me nog eens blut te betalen voor de moment Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
ethuijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-04-2016

- XM 2.0 Turbo CT automaat
Gepost: 19 mei 2016 10:20 PM
  [ # 12 ]

Ik heb ook zojuist een 2.0 Turbo CT gekocht. Ik overweeg LPG in te bouwen.

Vragen over de ervaringen m.b.t. kleppen stellen op LPG.

1. Om de hoeveel km is dat nodig?
2. Zijn er ervaringen met een klep smeersysteem op een TCT. DAn veel minder vaak kleppen stellen?

Mvg, E. Thuijs

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook