Lawaai ter hoogte v/d Turbo bij het stilleggen v/d motor 16
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 14 augustus 2009 07:53 PM

Bij het stilleggen van mijn motor heb ik een trillend lawaai dat zo’n 3 seconden aanhoud ter hoogte van de turbo,iemand ervaring met dit probleem? 16 Hdi 110 Pk
Confused:

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 14 augustus 2009 07:54 PM
  [ # 1 ]

Re: Lawaai ter hoogte v/d Turbo bij het stilleggen v/d motor

johan20 schreef:

Bij het stilleggen van mijn motor heb ik een trillend lawaai dat zo’n 3 seconden aanhoud ter hoogte van de turbo,iemand ervaring met dit probleem? 16 Hdi 110 Pk
Confused:

Laat je je motor wel een tiental seconden stationair draaien voordat je het contact afzet? Je turbo is oliegelagerd dus als hij nog draait en je zet het contact af, stopt de oliepomp en draait je Turbo droog. Naar verloop van tijd ga je em vast horen, en kan je ook vast gaan sparen voor een andere.

Daarom moet je de motor stationair laten draaien zodat de Turbo uit kan draaien voordat je het contact af zet.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 14 augustus 2009 08:02 PM
  [ # 2 ]

Re: Lawaai ter hoogte v/d Turbo bij het stilleggen v/d motor

T(h)ijs schreef:
johan20 schreef:

Bij het stilleggen van mijn motor heb ik een trillend lawaai dat zo’n 3 seconden aanhoud ter hoogte van de turbo,iemand ervaring met dit probleem? 16 Hdi 110 Pk
Confused:

Laat je je motor wel een tiental seconden stationair draaien voordat je het contact afzet? Je turbo is oliegelagerd dus als hij nog draait en je zet het contact af, stopt de oliepomp en draait je Turbo droog. Naar verloop van tijd ga je em vast horen, en kan je ook vast gaan sparen voor een andere.

Daarom moet je de motor stationair laten draaien zodat de Turbo uit kan draaien voordat je het contact af zet.

Dit doe ik altijd,het lawaai is er zelfs soms als de motor stationair heeft gedraaid!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 14 augustus 2009 08:05 PM
  [ # 3 ]

Heb je altijd om de 20.000 de beurt laten doen? De 1.6 HDi motoren zijn nogal gevoelig voor langer doorrijden met oude olie heb ik vernomen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 14 augustus 2009 08:08 PM
  [ # 4 ]
T(h)ijs schreef:

Heb je altijd om de 20.000 de beurt laten doen? De 1.6 HDi motoren zijn nogal gevoelig voor langer doorrijden met oude olie heb ik vernomen.


Ik laat ze zelfs om de 10.000 doen bij een dealer.

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 19 augustus 2009 02:03 AM
  [ # 5 ]

Ik heb gevonden waar het lawaai vandaan komt,als men voor de turbo staat heb je aan de onderkant van de turbo een behuizing waar een stangetje in op en af gaat en ik denk dat het lawaai van uit deze behuizing komt,net een membraan dat een beetje stroef loopt.ik weet enkel niet waarvoor dit dient en of het kwaad kan! De wagen rijd voor de rest normaal.Kan iemand mij eens wijzer maken over dit probleem.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 19 augustus 2009 09:15 PM
  [ # 6 ]

meestal is lawaai bij het uitzetten van de motor het 2 massa vliegwiel….

Turbo heb ik nog niet mee gemaakt (2 massa vliegwielen daar in tegen wel)

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 19 augustus 2009 09:27 PM
  [ # 7 ]

wat bedoeld U met 2 massa vliegwielen en waar bevinden die zich?

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 19 augustus 2009 09:43 PM
  [ # 8 ]

tussen de motor en de versnellingsbak


Wat voor soort geluid is het?

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 augustus 2009 09:47 PM
  [ # 9 ]
johan20 schreef:

Ik heb gevonden waar het lawaai vandaan komt,als men voor de turbo staat heb je aan de onderkant van de turbo een behuizing waar een stangetje in op en af gaat en ik denk dat het lawaai van uit deze behuizing komt,net een membraan dat een beetje stroef loopt.ik weet enkel niet waarvoor dit dient en of het kwaad kan! De wagen rijd voor de rest normaal.Kan iemand mij eens wijzer maken over dit probleem.

denk dat mijne dat ook doet, die trilt ook ergens iets na bij het afzetten van de auto.. Wink

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 19 augustus 2009 10:35 PM
  [ # 10 ]
citroënmonteurtje schreef:

tussen de motor en de versnellingsbak


Wat voor soort geluid is het?

Het komt wel degelijk uit de klep"behuizing” aan de rechter-onderkant van de turbo als je recht op de turbo kijkt.Het lawaai is als een membraan dat niet direct op zijn plaats komt.

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 25 augustus 2009 11:55 PM
  [ # 11 ]

Vandaag naar de garage geweest,daar hebben ze de onderdrukspomp van de turbo vervangen en tot nu toe is mijn probleem opgelost. De rekening volgt later,ik hou jullie op de hoogte. Laughing

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 29 augustus 2009 03:55 PM
  [ # 12 ]

Dit heeft mij 144€ gekost werkuren en btw inbegrepen,toch redelijk veel voor zo een dom ding. Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook