Display geeft aan accu lading defect xsara picasso 1.8 16v ?
natasja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-2008

Gepost: 16 augustus 2009 06:30 PM

Wie kan mij helpen. Mijn display geeft aan accu lading defect. Daar rij je dan met 2 kleine kinderen op de achterbank. Spontaan viel ook gelijk mijn stuurbekrachtiging uit. Dan maar naar de dichtbij zijnde garage, een service only garage van de opel. Daar hebben ze een meting gedaan en inderdaad de dynamo gaf geen voeding. Toch maar naar huis gereden (en wat is dat zwaar zonder stuurbekrachtiging) en daar maar bij een garage neer gezet. Ook een service only garage van de vw. Daar ging een monteur kijken en we zagen toen dat de V snaar er af lag, die lag onder de auto. Ik heb niks gehoord van een klap ofzo. De gekste defecten werden genoemd, met tevens ook hele leuke prijs kaartjes eraan (dynamo, stuurbekrachtigingspomp, airco pomp).

Ik heb contact op genomen met mij citroen garage, morgen word de auto na gekeken door de vw en krijg ik te horen wat er eventueel aan de hand is. Zijn het grote dingen dan gaat mijn garage de auto daar oppikken en repareren, want ja een vw dealer is geen citroen zal ik maar zeggen.

Wat zou het kunnen zijn? En heeft iemand al een keer een soort gelijk geval mee gemaakt? Lekker hoor als je net terug ben van vakantie en je krijgt zo’n misschien wel dure reparatie very sad

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 16 augustus 2009 07:47 PM
  [ # 1 ]

meschien is de riem wel gewoon versleten, waar ga je heen ?

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 augustus 2009 09:11 PM
  [ # 2 ]

Het is toch zo dat als de riem knapt alle zaken zoals airco, dynamo en eventueel stuurbekrachtiging uitvallen? Want er wordt geen nieuwe stroom meer verwerkt. Valt natuurlijk wel te zien hoe alles werkt, bvb elektrische stuurbekrachtiging of niet.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 16 augustus 2009 10:07 PM
  [ # 3 ]

Xsara picasso heeft een pomp aangedreven door de multi riem, net als de dynamo, en de aico

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
natasja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-2008

Gepost: 17 augustus 2009 12:33 AM
  [ # 4 ]
citroënmonteurtje schreef:

misschien is de riem wel gewoon versleten, waar ga je heen ?

De riem ziet er niet versleten uit, maar ja ik ben geen monteur. Wat ik vreemd vind is dat de riem zo kapot is dat het lijkt alsof hij met een schaar is door geknipt, het rubber dan. Ik denk dat naar de citroen dealer ga, ik heb daar een beter gevoel bij. Mijn auto is in onderhoud bij garage bedrijf Dorvo.

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 17 augustus 2009 06:08 PM
  [ # 5 ]

nieuw riempje erop en klaar?
Als ze dat niet binnen een half uur klaar hebben…

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
natasja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-2008

Gepost: 18 augustus 2009 01:00 AM
  [ # 6 ]

Het was alleen de v snaar. Gelukkig maar denk ik dan. Helaas hadden ze het gelijk gemaakt ipv mij op de hoogte te brengen van het defect en eventuele kosten, zoals afgesproken. Hij is nu dus gemaakt door de VW dealer (service only).

De rekening was 164,57 , wel een heleboel geld voor een riem die maar 30,21 kost(ex btw).
Multiriemvervangen   102,00
v-riem                 30,21
kleinmateriaal             2,58
milieubijdrage             3,50
(btw 26,28 ) totaal 164,57
Ik heb dus ook zeker even laten weten wat ik er van vond, zeker omdat er van te voren ook afspraken waren gemaakt die hun niet nagekomen zijn.  Maar goed, kon moeilijk zeggen haal er maar uit. Ik denk wel dat het goedkoper kon maar ja ik had weinig keus…....
Mij zien ze daar niet meer, maar dat weten ze ook bleh

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 18 augustus 2009 01:17 AM
  [ # 7 ]

Veel te veel, prijs voor de riem klopt wel maar €100,- aan arbeid ? Hebben ze hem gepoetst of zo ?

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook