Slecht starten van traction
john traction
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-08-2009

Gepost: 16 augustus 2009 11:00 PM

Traction start als hij koud heeft,bij een temperatuur van ongeveer 60 graden start hij bijna niet meer.Had dit vroeger niet,het is sinds ik naar Arras ben geweest ongeveer 110 km .Wie kan mij tips geven wat het zou kunnen zijn. ConfusedConfused:

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 21 augustus 2009 12:15 AM
  [ # 1 ]

Geef je wel of geen gas bij een warme motor?
Ik geef overigens altijd gas bij het starten van een warme motor

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
Gepost: 21 augustus 2009 03:12 AM
  [ # 2 ]

Vapourlock, veel voorkomend euvel bij Tractions. Doordat de benzineleiding van de pomp naar de carburateur over het blok heen gaat loop je de kans dat er bij warme motor (na stilleggen) wat benzine terugloopt en er een luchtbel ontstaat in de slang. Door de warmte van de motor is deze bel erg moeilijk te omzeilen en start de auto slecht. Remedie, even slang van de carburateur, even pompen met de handpomp tot er benzine uit de slang komt, slang weer aansluiten en nogmaals proberen. Anders wachten tot de motor voldoende is afgekoeld. Probeer de slang iets verder weg te leggen van de warme delen. Zelf heb ik een stukje loze benzineslang op het tapeindje van het kleppendeksel gestoken, waar ik vervolgens mijn benzineslang overheen leg, zodat er wat meer afstand ontstaat tussen het warme kleppendeksel en het motorblok. Tot op heden nog geen last gehad van vapourlock.

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 21 augustus 2009 06:09 PM
  [ # 3 ]

Ben met Graddus eens dat dit (Vapour lock) zeer waarschijnlijk de oorzaak is. De benzineslang loopt trouwens bij mij over de waterpomp voor de motor langs. Dit is een wat langer traject maar wellicht een stukje koeler dan via het klepdeksel over de motor.
Daar bij de waterpomp zit bij mij overigens een orgineel beugeltje waar de benzineslang in wordt vast gehouden.

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook