Mulder schreef:Ik sluit me hierbij aan, verlaagde plafonds zijn zó jaren zeventig…
Mijn auto is uit 73 dus vandaar:
Ik had destijds niet veel keus aangezien er bij aanschaf al een lelijk erg laag plafond inzat. Dat heb ik dus snel aangepakt. Het was een hoop werk maar ik ben nog steeds blij met het resultaat. Het is gewoon mooi, punt, en handig bovendien. Ik zet er zo een andere radio in of andere accessoires, boxen zitten op een goede plaats en voor de rest kun je alles origineel laten. Bedienen van de radio is makkelijk en veilig want je kunt voor je uit blijven kijken en hoeft niet naar beneden te turen (je zult de eerste niet zijn die achterop een file knalt doordat je met je radio zit te klooien). Kortom ik zou het zo weer doen. Om verder op de originele vragen terug te komen. Mocht je een oriignele dakrand voor hebben (wat ik niet had) dan zou ik die helemaal verwijderen zodat je hem eventueel weer terug kan zetten. Ik zou dan twee pallas zijstukjes maken van zacht metaal en die bekleden en tussen de binnenlamp en de console klemmen verder loopt ook bij mij de dakbekleding zelf, onder de console, helemaal door naar voren

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik vind hem mooi! Punt.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
gerardeux schreef:Mulder schreef:Ik sluit me hierbij aan, verlaagde plafonds zijn zó jaren zeventig…
Mijn auto is uit 73 dus vandaar:
Ik vind dit ook mooi, en die van mij is uit ‘74
gerardeux schreef:
Mocht je een oriignele dakrand voor hebben (wat ik niet had) dan zou ik die helemaal verwijderen zodat je hem eventueel weer terug kan zetten. Ik zou dan twee pallas zijstukjes maken van zacht metaal en die bekleden en tussen de binnenlamp en de console klemmen verder loopt ook bij mij de dakbekleding zelf, onder de console, helemaal door naar voren
Goed idee van die zijschotten, zou je nog rond/vloeiend kunnen laten overlopen in de console.
De onderrand van de console zou ook rond afgewerkt kunnen worden voor de hoofdbescherming.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Hartelijk dank voor alle antwoorden. De meeste reacties zijn van auto’s van latere bouwjaren, maar dat mag de pret niet drukken! Ik vind een bovenconsole veel mooier dan gepruts in of onder het dashboard. Of het nu jaren 70 is of niet… Ik ga hem mooi (en zacht, met een onderlaag) bekleden met hetzelfde materiaal als de hemelbekleding. Aan de onderkant normale luidsprekers en aan de voorkant kleine tweeters. Dat wordt nog wel wat! Een mooie klus voor komende winter.
Aad

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Wat nog niet is genoemd:
Een boven ingebouwde radio is ook niet zichtbaar voor ‘lange vingers’. Vooral als je beneden een ‘waardeloze’ radio laat zitten, daar breken ze je auto niet voor open.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Aad,
Heb je al eens overwogen om te kiezen voor de enige echt originele mogelijkheid? Er is namelijk wel degelijk een officiele inbouwmogelijkheid in het 63-er ID19 dashboard: het radiopaneel van Radiomatic. Deze werden zowel als fabrieksoptie als after-market geleverd. Het radiopaneel met radio komt in plaats van het blinde dashboardpaneel tussen handschoenenkastje en de tellerunit. Het paneel heeft dezelfde kleur krimp-lak als de rest van het dash.
Ze zijn er in metaal en kunststof en (evenals de bijbehorende volchroom Radiomatic radio’s en speakers) met een beetje mazzel nog wel te vinden bij de bekende DS-onderdelenleveranciers, zoals Huub in ‘t Zand in Grubbenvorst. Zie ook het autoradioartikel in La Bombe Citroen nr 276, maart 2008. Mocht je echter het hedendaagse confort willen van een cd-wisselaar, RDS, MP3 en wat nog meer, tja dan is zo’n originele oplossing misschien toch niet je ding, en heb ik niks gezegd!
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”