Hallo,
Wat zijn jullie ervaringen met een cx 25 tri break uit 84
is dat een turbo?
Wat is het verbruik (benzine/lpg) van deze auto (bij welke snelheid) en hoe hard gaat ie
Ik zoek een iets stillere auto dan mijn ds break en iets sneller, zou dit een alternatief zijn?
Nog ergens specifiek opletten bij aanschaf?












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb em even in het CX gedeelte gezet. Lijkt me beter.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


























Totaal aantal Berichten: 7611
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het is geen turbo, maar een injectie (een soort GTI break). En het is een geweldig alternatief (mijn vorige auto was een DS23break, nu rijd ik in een CX). De CX is inderdaad wat stiller.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Qua verbruik moet je rekenen op 1 op 10. LPG inbouwen kost 2000 euro vanwege de injectie, geeft je 1 op 8. Hij zal wel rond de 190 lopen. Stiller dan een DS is een CX zeker.
Je moet alles letten natuurlijk, maar vooral op roest…
ik zag een systeem bij het uitlaatspruitstuk wat is de functie daarvan?
kun je iets zeggen over verbruik?


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
een normale tri is geen turbo, geen idee wat voor ‘systeem’ jij bij de uitlaat hebt gezien. Het zou natuurlijk altijd kunnen dat iemand er ooit een turboblok in geknutseld heeft, maar dat is zo niet te zeggen.








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Wellicht een EGR systeem, dat had mijn TRi uit 1984 ook. Vooral zichtbaar bij de inlaat trouwens. Komt de wagen uit Zwitserland? Heb je een foto van de motor?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Leuker nog, heb je een foto van de auto…?
Of heb je geen concrete CX op het oog?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
ja hij komt uit zwitserland

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die van Marktplaats? Mooi.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
pietjan schreef:ja hij komt uit zwitserland
Dan is het bijna zeker het uitlaatgas recirculatiesysteem dat je bedoelt. De zogenaamde schone Zwitserse oplossing. Het zal dan een M25/663 blok zijn met metalen inlaattraject. Je kunt die Zwitserse spielerei er zo afhalen. Bij mij liep het blok door een verstopping daarin, matig. Nadien perfect. En goed op LPG te zetten, het kost je wel wat maar rijdt daarna perfect. Ik heb er Prins Vsi in laten bouwen.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
is het niet mogelijk om een eenvoudige lpg installatie in te bouwen met verdamper, venturie en backfire klep?
Wat is het verbruik op lpg en de snelheid?


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nee, want als de backfire klep in werking treed is je luchtmassameter al om zeep (en die kosten een fortuin als je ze kunt vinden naar het schijnt). Verbruik van mijn 2400 gti op lpg schommelt rond de 1 op 8, snelheidsverschil is er nauwelijks te merken.








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Verbruik van mijn 25 TRi is op benzine 1:8 en op LPG rond de 1:7. Motor loopt op lpg mooier en feller dan op benzine. Topsnelheid, geen idee want hij moet nog langer mee. Het is wel een automaat dus wellicht haalt een schakel TRi betere cijfers.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Het gaat om die wagen uit Vaals? Daar zit zo te zien aardig wat roest aan. Deukje linksvoor. Ook mis ik de TRi hoofdsteunen achterin. Misschien liggen die los? En de wagen heeft een technisch mankement. Dan vind ik hem aardig aan de prijs zo. Europese douane voldaan? Dat is 0,0 voor een auto uit 1984 als die recent is ingevoerd.
Grappig die 2499cc, dat staat op het kenteken van mijn voorheen Zwitserse CX ook. De RDW kan moeilijk omgaan met een M25/663 blok en de Zwitsers hebben daar om ongetwijfeld belastingtechnische redenen 2499cc van gemaakt. Dus dat neemt de RDW zonder nadenken over.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
ja ik was in limburg en heb de auto bekeken. Is geen mooi exemplaar. Hij is over zijn chassis balken gegleden en daar zitten nogal wat deuken in, kan dat nog problemen opleveren bij rdw keuring.
Hoe liggen de prijzen eigenlijk voor de cx breaks met stalen bumpers. Ik zie er niet al teveel aangeboden weet iemand nog iets te koop?