







Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dat is leuk!
Een 2400 met dubbele carburateur, dat is ooit een optie of after-market item geweest.
Een drama om goed af te stellen (synchroniseren met een waterkolom) maar wel erg leuk…...
Ik denk dat je eerst maar eens je ontsteking moet nalopen als het probleem ineens gekomen is.
Een controle van vacuumslangen kan ook nooit kwaad.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geweldig ding man! Dat synchroniseren is erg belangrijk, het is het behoud van je blok, het verbruik zal aanzienlijk kunnen verbeteren en het loopt als een raket als het goed werkt. Ik heb de tools om dat synchroonstellen te kunnen doen, dus als je dat eens wil laten doen dan moet je maar pb’ en. Zo’n ding is erg leuk. Unieke optie!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou het heeft even geduurd, maar ze doet het weer.
Ik werk altijd s’nachts en iets simpels als alleen even bij de brezan langs kan xo eeuwen duren. Meestal wordt ik pas na sluitingstij wakker. Ik was onder de indruk de verkeerde bougies te hebben gehaald (had het verdere systeem nagelopen en alles leek in orde). Bleek dat ik gewoon de goede had, moest alleen de bovenkant vd bougies losschroeven.
Nieuwe erin en hij draait weer als een tierelier. Gelukkig maar, dit verminderd mijn reistijd naar werk van 2uur (ov) naar 15 minuten (auto).
Nu loopt alleen na de wisseltruc mijn stationair toerental wat mij betreft veel te hoog (tussen de 1200 en 1500rpm). Iemand enig idee welk schroefje ik moet hebben? Heb zelf al lopen morrelen aan het schroefje in het midden tussen de 2 carbs. zeg maar daar waar de gaskabel aan een hefboompje vastzit. Op deze manier krijg ik hem niet lager dan 1200.
Gr Wiebe
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Staat je gaskabel niet te strak?
Citroen!
Of blijft je choke kabel misschien hangen?