



Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Ik heb via-via een klein doosje met oude (van rond 1960) DS19-onderdelen gekregen.
Daaronder een new old stock Ducellier bobine in originele kartonnen koker. Volledig nieuw, mooi groen van kleur en 50 jaar oud. Leuk!
Op het label op de koker staat 2075, 12V, Super Oil, E120. En met de hand geschreven: DM 212-08B. Onderop de bobine staat gestempeld C58 en 2075C.
Uiterlijk lijkt het precies de bobine die al in mijn DS zit.
MAAR, is zo’n bobine ook nu nog goed te gebruiken? Of kan een bobine verouderen, bijvoorbeeld doordat de olie veroudert?
Ik vraag het omdat de bobine die in mijn DS19M van 1964 zit, waarschijnlijk niet meer 100% is.
Wanneer het afgelopen vakantie in Zuid-Frankrijk erg heet werd onder de motorkap, begon de ontsteking te haperen. Navraag bij 123ignition leverde op dat de bobine waarschijnlijk een keer te heet geworden was, en doorsloeg. Oplossing: nieuwe bobine.
Deze leuke Ducellier?
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Ik zou deze leuke Ducellier in de kast zetten en er af en toe eens naar kijken, en een vers exemplaar onder je kap monteren. Ik meende dat deze dingen verouderen. Nieuw kost rond de 30 euro en dan ben je zeker.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ze verouderen door gebruik. Deze gewoon menteren. Mijn SM loopt prima op de 123 met 35 jaar oude ducellier!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>