7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Airco/aanjager werkt niet, maar soms wel
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 07 december 2010 08:25 PM
  [ # 91 ]

Is die niet voor de klep die de recirculatie regelt?
Een hele nieuwe ventilator of een gebruikte?
Als die bij de garage is ingebouwd kun je toch terug gaan.

Afbeelding Bijlagen
air.gifair1.gif
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
hv-engeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 02-03-2009

Gepost: 08 december 2010 09:23 PM
  [ # 92 ]

Nee, ik ben niet bij een garage geweest. Het inbouwen van een ventilator kan ik zelfs… We hebben alles nagemeten, maar er bleek gewoon spanning op te staan.

Dus, de bediening eruit gehaald. Zelfs op de sloop geweest om te kijken naar een andere. Ook dat blijkt niet het probleem.

Want: de centrale deurvergrendeling doet het niet, de verlichting van het dashboard gaat knipperen (erg sfeervol rond deze tijd), oftewel het is een elektrisch probleem dat kennelijk ergens anders vandaan komt!

Hij staat nu wel bij de garage, want na 5 uur zoeken heb ik het opgegeven. Als ik weet wat dit veroorzaakt heeft laat ik het weten, misschien heeft iemand anders er dan nog wat aan Wink

Overigens bedankt voor het plaatje, het maakt nu wel wat duidelijker hoe het in elkaar zit. Al heb ik er nu niets aan…

Groetjes,

Doortje
(voorheen Daantje)

Profiel  
 
Jos87
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-01-2011

Gepost: 11 januari 2012 08:10 PM
  [ # 93 ]

Iedereen hartstikke bedankt voor de duidelijke toelichting en foto’s! Ook bij mij deed de verwarming het slechts nog maar in stand 4. Dankzij jullie ben ik er in geslaagd eenvoudig een nieuwe weerstand te plaatsen (xsara zonder airco) en de verwarming is weer gefixt, super!!

Profiel  
 
Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 20-05-2004

Gepost: 08 februari 2012 10:26 PM
  [ # 94 ]

laat ik eens wat leven schoppen in een oud topic.

ben al een tijdje niet meer online geweest.

maar het is helaas weer nodig….


sinds enige tijd blies bij Xsara ph3 van 2004 weer standje hard, kapotte kachelweerstand, onderdeel reeds besteld maar stond in back-order.
helaas stopte de blower er vanavond helemaal mee. erg fijn met dit weer.

morgen een kijken of er hopelijk alleen een zekering door is. iemand hier ervaring mee. ik heb wel even gereden met de blower op stand hard, maar kan ie hierdoor ook harder zijn gaan ‘slijten’.

heb er wel geluk mee, heb hetzelfde in mijn vorige Xsaar gehad en ook met de ZX.

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  
 
Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 20-05-2004

Gepost: 16 februari 2012 09:32 PM
  [ # 95 ]

hij is inmiddels weer gemaakt en werkt weer zoals het moet

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  
 
Suk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 28-08-2011

Gepost: 14 mei 2012 04:21 PM
  [ # 96 ]

Ik had ook de probleem met de aanjager die wou ook alleen in stand 4.
Ik heb zojuist de kachelweerstand vervangen.
Was maar een half uurtje werk,
en de prijs van de weerstand viel ook mee maar €18,35 bij de citroen dealer.
Bedankt voor de tip.

Groeten Vincent Suk

Nu een C3 1.4 benzine 2004 en een C2 1.4HDI 2006.
Voorheen 2x een Xsara 1.6 1998, 2x een Xsara 1.8I 16V 2000 en een Xantia 1.8I 16V 1999.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 15 mei 2012 01:18 AM
  [ # 97 ]

Ook hier een kapotte kachelweerstand.

Ben alleen een technische nul met de Xsara. Moet je nu de hele blower eruit halen (Xsara met airco) of kun je puur de losse module via de onderkant van het dashboardkastje bereiken?

Allicht heeft iemand nog een fotootje.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 mei 2012 08:30 PM
  [ # 98 ]

Weerstand zit op de blower. Bekleding onderop los halen en dan vier schroeven lossen en het geheel komt naar onder. Valt reuze mee.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 17 mei 2012 09:26 PM
  [ # 99 ]

Klinkt als goed te doen. Onderdeel is naar me onderweg. Keep fingers cross dat het er zaterdag is Smile

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Maneblusser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 15-11-2012

Gepost: 23 november 2012 09:12 PM
  [ # 100 ]

ste vrienden,
Bedankt voor alle info.
Ik heb de 2 transistoren vervangen, vandaag alles netjes ingebouwd, contact aangezet, motor gestart en ja NIETS!! Heb de kachelmotor er terug tussenuit gehaald en rechtstreeks op de batterij getest zonder de kachelweerstand en de kachelmotor zelf werkt! Kan iemand mij helpen aub? Heb de defecte transistoren netjes uitgeboord, verwijderd, 2 nieuwe MJ11015 besteld, coolpasta gebruikt, netjes gesoldeerd, maar het heeft niet mogen baten
Alvast bedankt!

Profiel  
 
Maneblusser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 15-11-2012

Gepost: 23 november 2012 09:12 PM
  [ # 101 ]

ste vrienden,
Bedankt voor alle info.
Ik heb de 2 transistoren vervangen, vandaag alles netjes ingebouwd, contact aangezet, motor gestart en ja NIETS!! Heb de kachelmotor er terug tussenuit gehaald en rechtstreeks op de batterij getest zonder de kachelweerstand en de kachelmotor zelf werkt! Kan iemand mij helpen aub? Heb de defecte transistoren netjes uitgeboord, verwijderd, 2 nieuwe MJ11015 besteld, coolpasta gebruikt, netjes gesoldeerd, maar het heeft niet mogen baten
Alvast bedankt!

Profiel  
 
Vert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 04-07-2006

Gepost: 24 november 2012 04:03 PM
  [ # 102 ]

Mischien ten overvloede,maar staat de schakelaar niet op de auto stand ?? nice day

Profiel  
 
Vert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 04-07-2006

Gepost: 24 november 2012 04:03 PM
  [ # 103 ]

Mischien ten overvloede,maar staat de schakelaar niet op de auto stand ?? omdat ie wel /niet doet?? nice day

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 26 september 2013 06:52 PM
  [ # 104 ]

Ik heb een xsara break van 2005 met ook een kapote weerstand, opeens vol aan en niks meer te regelen, nu had ik al een nieuwe besteld maar die werkt niet, vandaag nieuwe transistors erop laten zetten, nog niks, er staat gewoon 12v op de kabels.

De oude staat het nummer fw26025a1 op en de niuwe zijn mj11015g, klopt dit?

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 26 september 2013 10:32 PM
  [ # 105 ]

Wel geprobeerd met draaiende motor? Alleen zo doet hij het.

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook