16 van de 17
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 Volgende > 
   
Rusty’s CX break, the end…..
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 08 september 2012 11:26 AM
  [ # 226 ]

Een draad (de dikke) met schroefoog gaat via het koppelpunt op je startmotor naar de accu. Dat is de draad waar de laadspanning op komt. De ander is voor de veldbekrachtiging van de dynamo. Bij de cx loopt dat via het controle lampje in je dashboard. De normale twee draads uitvoering.
Er zijn ook dynamo’s waarbij de veldbekrachtiging en het controlle lampje ieder een eigen draad hebben. Deze dynamo’s hebben dus drie draden. Lastig. Je kan de dynamo wel laten werken door een extra spannings draadje te leggen van een stroombron na het contactslot maar ben bang dat het controlle lampje niet goed gaat werken. Handigste en prettigste oplossing is een originele twee draads dynamo scoren. Ik ken het probleem maar geen goed werkende oplossing

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 08 september 2012 11:42 AM
  [ # 227 ]

Hmmm nog geen atwoord! Wink ik heb nu de andere dynamo erin zitten en het stekkertje wat bij de 2 polige op de L aansluiting zit bij deze dynamo aangesloten, de andere (+aansluiting) los laten hangen.

Nu maar hopen dat ie t doet!

O ja waarschijnlijk de oorzaak gevonden voor de problemen, een koelvloeistofslang direct boven de dynamo had een heeeel klein scheurtje, die nu ingekort, hopen dat t daarmee is opgelost!

Greetzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 08 september 2012 11:51 AM
  [ # 228 ]

Haha terwijl ik aan t typen was wel antwoord! Smile s ff alles rustig doorlezen!

Greetzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 08 september 2012 12:48 PM
  [ # 229 ]

Om je dynamo het leven te verlengen zou ik zelf daar waar koelvloeistof is gelekt , even schoon sprayen met ethanol(remreiniger)
Koelvloeistof is op glycol basis en niet echt handig rond elektronische componenten… hierna even de siliconen-spray er over en hopen dat er nog niets is gecorrodeerd.

Veel rij plezier na het tackelen van dit elektrisch probleempje

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 09 september 2012 09:43 AM
  [ # 230 ]

Gisteren dus andere dynamo erop, weer alles gemeten, maar helaas geen wijzigingen in het geheel. Toen op het geweldige idee gekomen om de laadspanning direct op de dynamo eens te meten. 13.8V! En op de accu wisselend tussen de 11.8V en 12.5V…..

Ahum, tja, verder maar geen commentaar….. Smile

Alles netjes vastgemaakt en ook m’n eigen dynamo er weer op, laadspanning op de accu is nu 13.5V (bij een volledig lege accu)

Op naar t volgende probleem!

Greetzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 10 september 2012 09:24 AM
  [ # 231 ]

nou m’n eigen dynamo weer teruggebouwd, alles vast gedraaid, gemeten, netjes 13.8V laadspanning, dus alles ok!

maarrrr na c.a. 150 km begint t dynamolampje weer op te lichten, heel af en toe, maar wel steeds vaker…. weer alles doorgemeten maar niks kunnen ontdekken, accu ook netjes op spanning…

weer 100 km verder brandt t lampje meer wel dan niet Sad t gekke is dat t wel lijkt alsof ie bij hogere toeren vaker aan is… gaat t laadstroomlampje ook branden bij een te hoge spanning? (lijkt me niet, maar toch) anders is er misschien ergens een kabelbreuk?!

ik ga maar weer eens meten! iemand verder nog ideeën?

greetzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 12 september 2012 07:10 PM
  [ # 232 ]

Net weer even wat gemeten en getest, maar niks kunnen ontdekken…..  Gewoon goede laadstroom, alle draden lijken in orde, meter op accu, c.a.14v draden bewogen, maar geen rare dingen. Ook een stukje gereden, maar lampje blijft nu gewoon uit…

Wie het weet (of nog een idee heeft) mag het zeggen!

Greetzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 september 2012 08:30 PM
  [ # 233 ]

Karakter.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 13 september 2012 12:15 AM
  [ # 234 ]

Ik heb geen idee waar het electronisch signaal gevertje voor het accu lampje zit…. Maar als het nat mocht zijn van je koelvloeistof lekkage , zal het nu wel droog zijn misschien?...Dat zou wel handig zijn want dan ben je van de meleur af!

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 13 september 2012 09:06 AM
  [ # 235 ]

lekkage is uiteindelijk meegevallen, dat bleek ontstaan bij het werken aan de dynamo.

volgens mij werkt het zo; als de spanning van de accu (veel) lager is dan wat de dynamo levert gaat het lampje aan. dus moet er ergens iets niet kloppen (of toch de spanningsregelaar??)

ik heb nu een oude 12v plug waar ik ff stekkertjes aan de kabels ga knijpen zodat ik die direct op mijn multimeter kan aansluiten. dan kan ik onder het rijden kijken wat ie doet, en wat de spanning is als het lampje aangaat!

morgen mag ie weer mee voor een weekendje, dus dan zullen we wel zien!

greetzzzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 september 2012 10:58 AM
  [ # 236 ]

Via het lampje wordt de dynamo bekrachtigd.
En gaat dus ook branden bij te hoge spanning.
Dit gebeurt bij 15 en 15,5 volt
En misschien neemt 1 van de verbruikers teveel stroom op en dan gaat hij ook branden.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 13 september 2012 11:52 AM
  [ # 237 ]

Waar zit het signaal gevertje voor dat lampje dan… in de spanningsregelaar van de dynamo toch?...

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 september 2012 11:57 AM
  [ # 238 ]

yep.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 13 september 2012 12:03 PM
  [ # 239 ]

en als er nu glycol in de spanningsregelaar gelopen is?...Maar ik zou een multimeter op het begin en het einde van de signaaldraad zetten en daar eens flink mee rommelen… En anders is er nog een aanstekerplug voor in de auto te verbouwen om die tijdelijk permanent aan een meter te hangen… dan zie je beter wat er wanneer aan het gebeuren is…

Electronische meleur is waar je het minst op zit te wachten in auto’s als de onze lijkt mij…
Opnieuw veel succes man!

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 13 september 2012 12:04 PM
  [ # 240 ]

als ie idd ook gaat branden bij een te hoge spanning, vrees ik dat ie idd een te hoge spanning geeft, hij laadt verder goed bij (wat ik tot nu toe heb kunnen meten) maar nog nooit kunnen meten als ie brandt (omdat dit altijd tijdens t rijden is en voornamelijk bij langer rijden en hoge toeren lagere toeren minder vaak)

ik zal morgen wel ff meten

greetzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
 
16 van de 17
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook