Wielmoeren pilote velgen
S.A.F
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-08-2009

Gepost: 03 september 2009 04:55 PM

Ik ben op zoek naar 20 wielmoeren voor pilote velgen. Deze zijn konisch.

Bij Jose Franssen kosten ze maar liefst 6 euro p/st. Dat komt neer op 120 euro voor de wielmoeren alleen. Als het moet moet het, maar zijn er geen andere adressen/oplossingen (bijv. wielmoeren van een andere auto?) die hiervoor geschikt zijn?

Bedankt weer voor alle hulp!

Profiel  
 
Gepost: 03 september 2009 05:01 PM
  [ # 1 ]

Je kunt bij CTA of de club kijken, maar ik vermoed dat je daar dezelfde prijzen zult tegenkomen. Zeker bij de laatste zijn de prijzen echt wel democratisch, dus als ze daar ook zo duur zijn, ga er dan maar van uit dat er geen passend alternatief voorhanden is. Je wilt een stel wielen monteren die behoorlijk populair zijn in het TA-wereldje en daardoor (en door hun beperkte verkrijgbaarheid) ook duur. Verwacht dan niet dat je voor een prikje wielmoeren gaat vinden. Je zult hier nog wel eens vaker tegenaan lopen trouwens. Het opknappen, rijden en onderhouden van een dergelijk oude auto kost nu eenmaal geld. Dat wil niet zeggen dat je met een beperkt budget niet heel leuk kan rijden met zo’n auto, maar dan komt juist het bovenstaande weer om de hoek kijken. Je kunt tenslotte ook heel leuk en goedkoop kadett rijden, maar als je daar de duurste lichtmetalen velgen uit de bodyshop onder wil, dan gaat het plots ook geld kosten Very Happy

Profiel  
 
S.A.F
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-08-2009

Gepost: 03 september 2009 07:57 PM
  [ # 2 ]
graddus schreef:

Je kunt bij CTA of de club kijken, maar ik vermoed dat je daar dezelfde prijzen zult tegenkomen. Zeker bij de laatste zijn de prijzen echt wel democratisch, dus als ze daar ook zo duur zijn, ga er dan maar van uit dat er geen passend alternatief voorhanden is. Je wilt een stel wielen monteren die behoorlijk populair zijn in het TA-wereldje en daardoor (en door hun beperkte verkrijgbaarheid) ook duur. Verwacht dan niet dat je voor een prikje wielmoeren gaat vinden. Je zult hier nog wel eens vaker tegenaan lopen trouwens. Het opknappen, rijden en onderhouden van een dergelijk oude auto kost nu eenmaal geld. Dat wil niet zeggen dat je met een beperkt budget niet heel leuk kan rijden met zo’n auto, maar dan komt juist het bovenstaande weer om de hoek kijken. Je kunt tenslotte ook heel leuk en goedkoop kadett rijden, maar als je daar de duurste lichtmetalen velgen uit de bodyshop onder wil, dan gaat het plots ook geld kosten Very Happy

Dank voor je antwoord. De Traction van mijn vader is echter meer een restauratieproject “met een korreltje zout”. De auto heeft een emotionele waarde en we hebben er (weer) heel veel plezier van, maar het zal voorlopig zeker onze bedoeling niet zijn de auto in een concours-staat te brengen. Mijn vader heeft nog een (in wél uitstekende staat) verkerende Morgan +8 waarbij de (nog hogere) prijzen voor lief worden genomen.

De Traction heeft 20 jaar met wat kleine problemen in de garage gestaan onder een grote hoop rotzooi. Hier en daar zaten er al wat deukjes, krassen en roestplekjes op. Ook de bekleding is erg versleten. Nu toch na 20 jaar de tijd en energie gevonden om met zijn 2en aan de Traction te gaan werken. Omdat het ook bij ons crisis is, en we de Morgan hebben als “moet-er-perfect-uit-zien” auto, willen we de Traction op een economisch verantwoorde manier opknappen. Voorlopig hebben we ons bij de “vintage look” neergelegd, wat ook wel leuk is eigenlijk.

Neemt nog steeds niet weg dat je inderdaad voor sommige onderdelen niet voor een dubbeltje op de eerste rang moet willen zitten, maar vragen staat vrij nietwaar?

Hieronder een foto van gistermiddag met dus nog de oude velgen, banden en wieldoppen:

p.s.: Voorbeeld van onze “budgetrenovatie” is het monteren van deze pilote velgen. We spuiten ze zelf, knappen zelf de wieldopringen op, etc. Het is allemaal niet het allermooiste dat je ooit tegen zult komen, maar wat ons betreft prima om weer veel plezier van de Traction te beleven! En wie weet krijg ooit IK de energie om hem écht te restaureren tot in het kleinste detail!  Smile

Anyway, ik ben het eens met je. Wilde alleen even onze insteek van de herleefde hobby toelichten!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook