Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hallo,
Is er iemand bekend met deze CX? Misschien zelfs een oud eigenaar?
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sd0c8c828615796ec6d9104f6ca124a06/b5840/details/?sid=1891212
En is er iemand die verstand heeft van de diesel CX’en en die misschien mij wil adviseren / helpen bij een eventuele aankoop?
Bedankt!
Niels.
Update: Is er niemand die een beginnend CX liefhebber wil adviseren?
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 7611
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ziet er op de fotootjes niet slecht uit. En het bedrag is in elk geval zeer overzichtelijk. Ik heb de mijne pas sinds kort, ik woon te ver weg en ik weet niets van laswerk, dus aan mij heb je niets. Maar nu staat je bericht in elk geval weer bovenaan. Als onderwerp zou “aankoopadvies gevraagd” wellicht nog iets duidelijker zijn.

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ha break! Dank
Ik zal je advies ter harte nemen!
Way out in the water, see it swimming.
Beste Niels,
Ik heb een Limousine van 1989, die door de garage zorgvuldig (ook preventief) wordt onderhouden. Hij was een stuk duurder dan de auto waar jij naar kijkt, en hij doet het al zeven jaar naar behoren. We rijden ca 20.000 km per jaar. De auto haalt 1000 kilometer op een tank, maar is al met al niet bijzonder goedkoop per kilometer. Maar ja, een CX was ook niet bedoeld om goedkoop te rijden.
Ik sleutel zelf niet aan de auto. Ik vermoed dan ook dat bijna iedereen in dit forum meer verstand heeft van (diesel) CX-en dan ik, maar ze zeggen niet zo veel. Daarom deze kleine bijdrage.
Slechte plekken voor de Limousine zijn dezelfde als voor alle CX-en. Roest en elektra. En hemeltjes. Daar staat dit forum vol mee. De enige extra problemen kun je verwachten bij de plaats waar de auto in verlengd: de dorpel onder de achterdeuren, en bij de dakgoot recht daarboven (daar hebben wij nu wat laswerk). Bij Serie-1 Limousines/Prestiges is ook het dak verlengd, en dat roest dan onder het vinyl, als ik het goed heb. Deze auto is een Serie-2 , dus dat maakt niet uit. Het is waarschijnlijk moeilijk om een fatsoenlijke “nieuwe” achterdeur te vinden, mocht dat nodig zijn.
Volgens mij zijn de dieselmotoren o.h.a. heel betrouwbaar, al lekken ze allemaal wel een beetje. Ik had laatst wel een enorm gat in de versnellingsbak, maar dat had de garage nog nooit gezien. Dat was een dure reparatie…
Het kan best een heel goede auto zijn, maar voor dat bedrag kun je m.i. heel wat aanloopkosten verwachten. Duurdere auto’s zijn niet voor niets duurder.
Misschien helpt dit.
Leon