Mijn koppeling doet het prima, schakelt ok, allemaal top. koppeling afgesteld zoals in werkplaats handboek.
enige wat ik voel is als ik de koppelingshevel vastpak onder de motorkap, ik deze makkelijk een 1-2cm naar links en rechts kan bewegen (dus niet in de richting om te koppelen/ontkoppelen, maar in de richting van links naar rechts van de auto).
is dit normaal? erg? lange termijn probleem? oplossing?
Heb al een beetje op het forum gezocht maar niet direct een antwoord gevonden.
gaat om een D-special 1970 met 4 bak.
Bedankt!
Mano

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als dit speling is van de hevel om het draaipunt, zou ik een nieuwe hevel monteren, ze kosten ongeveer 10 euro. Als je het heveltje even demonteert kun je de vorm van het gat zien. Als dit niet meer cilindrisch is maar ovaal, moet je hem vervangen.
Het kan verder niet heel veel kwaad.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
volgens mij is dat ook niet erg. gewoon blijven rijden.
.komma
top, bedankt voor de snelle reacties.
Ik zal er eens naar kijken als ik de tijd heb / er in de buurt aan het sleutelen ben / toch iets moet loshalen daar.
thanks en groetjes,
Mano






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dirkman schreef:volgens mij is dat ook niet erg. gewoon blijven rijden.
Totdat de bout los komt en de helft van de schroefdraad mee uit je versnellingsbak trekt
Walter
Meten is weten , gissen is missen














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad. En dat heb ik vaak zien gebeuren. Ben je niet blij…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok thanks, toch iets wat ik binnenkort moet gaan checken dan.
in het werkplaatshandboek vind ik vast wel hoe ik de hevel loskrijg….
bedankt voor de hulp!
mano