




















Totaal aantal Berichten: 2533
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
par eXeMple! schreef:garagestmarien schreef:Dus die auto’s moet je NU kopen voor weinig, want over een tijdje verandert de vraag en is men JUIST opzoek naar diraviloos. Vraag me niet waarom, maar je zult het zien.
Interessante stelling. Eigenlijk wil ik wel weten waarom…
![]()
Gokje van mijn kant: diravi’s gaan kapot en over een tijd worden onderdelen steeds duurder…?
Ik denk de zeldzaamheid, het zijn wel de oer CXX dus zonder toeters en bellen.
Edit klopt natuurlijk niet helemaal wat ik zeg, toeters hebben ze wel maar je begrijpt wat ik bedoel.
Het is natuurlijk niet alleen het diraviloze wat schijnbaar niet populair maar ook een aantal onderdelen die later gemodificeerd zijn dus nu al schaars en/of niet meer te vinden zijn.
Waterman kan daar een hele duidelijke uitleg overgeven.
Citroen c32 Hilton XLS













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
waterman schreef:Trouwens, iedereen wil wel per sé een 5 bak, maar de eerste jaren dat de cx een 5 bak had was dat een behoorlijk korte bak. De GTI van de jaren 77-78-79 maakt in 5 bijna net zoveel toeren als een 2400 pallas uit die jaren in z’n 4! Pas vanaf zo’n beetje 1980 werd die 5 een echte overdrive om brandstof mee te sparen en het geluid wat te drukken.
Had de Pallas met optionele 5-bak niet een langere bak? Hé waar is die MJ79 folder nu gebleven!?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

























Totaal aantal Berichten: 6524
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De puurheid en zeldzaamheid zal inderdaad een argument zijn.
Aan de andere kant: bij Citroville staat al tijden een mooie 1975-er te koop en ook op de website van de club staat met regelmaat een Luxemburgse “oer-CX” aangeboden. OK, ze zijn niet spotgoedkoop, maar lijken me erg nette auto’s. Dus afgaande op die twee auto’s is de vraag ook weer niet zó groot…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Kan dit, een serie 1 uit 1986? En ook nog meegespoten bumpers?





















Totaal aantal Berichten: 2533
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
bonetone schreef:Kan dit, een serie 1 uit 1986? En ook nog meegespoten bumpers?
Kijk eens goed naar de interieur foto
Citroen c32 Hilton XLS
Ja dat doe ik, dat is toch serie 1? Of ben ik nu helemaal van het padje?





















Totaal aantal Berichten: 2533
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
bonetone schreef:Ja dat doe ik, dat is toch serie 1? Of ben ik nu helemaal van het padje?
Ik begon ook te twijfelen, volgen mij zijn de deur panelen wel serie 1 evenals een aantal dasboard delen de middenconcole ook tja nu weet ik het ook niet meer sorry dat ik je op het verkeerde been heb gezet.
Qua bouwjaar klopt het sowieso niet….....
Wel een creatieveling die dat ding heeft aangepast.
Citroen c32 Hilton XLS
Het overgangstype met stalen bumpers in de kleur van de carrosserie en ronde klokken?
Ja precies, deurpanelen en dashboard zijn serie 1. Nou zijn die deurpanelen niet zo’n probleem maar wie gaat er nu een serie 1 dash in een serie 2 zetten!!??
Dus dan vraag ik me af of het bouwjaar wel klopt…






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Is geen serie 2, gewoon een GTI Turbo van het overgangsmodel. Dat werd in principe alleen in 1984 en 1985 geleverd, maar het zou best kunnen dat deze een tijdje zonder kenteken in een showroom heeft gestaan.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
par eXeMple! schreef:bonetone schreef:Of niemand heeft nog de moeite genomen om te gaan kijken?
trouwens: Datum aanvang tenaamstelling 12-10-2009
Mss is ie vorige maand verkocht, maar advertentie nog niet weggehaald?
Nee dus, niet verkocht staat sinds vandaag weer op marktplaats. Link
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2533
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Oke nu hebben we weer wat geleerd.
Ik dacht dat ik al heel wat wist van een CX
Citroen c32 Hilton XLS
Tjerk schreef:Is geen serie 2, gewoon een GTI Turbo van het overgangsmodel. Dat werd in principe alleen in 1984 en 1985 geleverd, maar het zou best kunnen dat deze een tijdje zonder kenteken in een showroom heeft gestaan.
Ok, dat zou het verklaren.
Ik denk, dat het inderdaad is verklaard met ‘overgangsmodel’. Dit is een echt wannahave-type. Het is een zeldzame uitvoering en één met moderne (serie 2) rij-eigenschappen en toch de uitstralijng van een serie 1. Wat ik ervan zie op de foto’s, klopt de auto helemaal. Er staat alleen niet in de advertentie, dat er airco op zit. En dat maakt wat mij betreft het verschil. Leer zou trouwens ook mooi zijn. Maar in stof uitgevoerd, is dit het interieur, dat erin hoort. En het ziet er zo te zien nog redelijk fris uit ook, zonder te veel uitgelubberd te zijn. Op de voorbumper zitten wat ongerechtigheden zo te zien. Mooie kleur ook voor een CX.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6524
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Wat is zeldzaam…? Er zijn er 1.500 van gebouwd en dat is inderdaad niet veel. Maar de pest met populaire typen als deze is dat ze gekoesterd worden en je dus toch regelmatig overgangsmodellen voorbij ziet komen op de diverse autosites en bij specialisten. Een vroege Diravi-loze CX is pas zeldzaam… (maar die wil weer niemand hebben)
Was dit overgangsmodel wel leverbaar met leer? Ik heb hem nog nooit gezien mét.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)