38 van de 40
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende > 
   
CX’en Te koop
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 20 november 2009 11:28 AM
  [ # 556 ]
par eXeMple! schreef:

Wat let je Ree? Smile

Koppeling is natuurlijk een behoorlijk kostbare reparatie.

Maarreh, 2400 met carburateur(s)? Ik dacht dat 2400 altijd injectie was?
Edit: oh nee op dr Theo zie ik dat hij ook met carb. geleverd is.

Nee hoor 2400 met carbu is best een tijd geleverd. Probleem is dat het niet veel hielp bij de PK’s maar wel aanzienlijk dorstiger was/is. En dan een dubbele carbu erop zal dat niet veel beter maken..Misschien moet die auto maar aan het gas!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 20 november 2009 11:36 AM
  [ # 557 ]

Een dubbele carbu geeft natuurlijk de mogelijkheid van meer lucht en benzine in de motor t.o.v. en enkele, dus in principe ook meer vermogen maar ook meer verbruik uiteraard.

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 20 november 2009 11:40 AM
  [ # 558 ]

heb ergens een keer vernomen dat die twee carbs op voitures van de gendarme zaten gemonteerd ik schat zo in om harder te kunnen rijden en niet voor het rauwe geluid ofzo. Tis tuning van de jaren zeventig. Nu doen ze dat met chips.

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
jamooga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 21-10-2008

Gepost: 20 november 2009 11:47 AM
  [ # 559 ]

Mij is destijds toen ik hem kocht een prijs opgegeven voor 2500 euro om de boel te repareren bij van bemmelen in delft.

Ik had net een week daarvoor al hetzelfde bedrag aan mijn andere cx uitgegeven waarop de motor prompt in elkaar liep.

Toen boden ze mij deze aan onder het mom van het rijd en heeft apk, maar dezelfde reparaties die je aan je oude hebt uitgevoerd moeten bij deze ook.

Ik ben in sept begonnen met een opleiding tot rij-instructeur en dat drukt dusdaning op mijn financien dat ik het niet meer kan opbrengen.

auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 20 november 2009 04:45 PM
  [ # 560 ]

das wel erg jammer. Het is geen optie de auto eerst aan te houden en dan later op te lappen? opzich doet hij het toch gewoon? Als je hem weg doet kan je daarvan spijt krijgen denk ik.

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6468
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 20 november 2009 09:38 PM
  [ # 561 ]

Deze is voorzien van dubbele carburateur.
Auto komt bij Bieberg in Groesbeek vandaan, heb hem daar een paar jaar geleden zien staan. En ook weleens gespot in Rotterdam, een paar jaar geleden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Gepost: 21 november 2009 12:30 AM
  [ # 562 ]
halfgaar schreef:

das wel erg jammer. Het is geen optie de auto eerst aan te houden en dan later op te lappen? opzich doet hij het toch gewoon? Als je hem weg doet kan je daarvan spijt krijgen denk ik.

Mee eensch!
Die optie met die dubbele carbs zie je echt nooit!
Mooie (elektrische?) RVS spiegel erop (een veel gezocht item!).

En 750 is géén geld als ze verder ‘hard’ is. Nee óók niet als de motor eruit moet voor een koppelingwissel!  Oké de lak is wat dof en beschadigd, maar dat kan altijd nog aangepakt worden.

Laten we realistisch zijn: uitgebreide operatie, inclusief alle keerringen, lagers, pakkingen (als het blok er toch uit ligt)....misschien aandrijfas(sen) vervangen. Oké laat het 2500-3000 kosten in totaal. Dan heb je toch voor heus niet teveel geld een strakke, technisch up-to-date CX met een unieke optie, die errug rap kan lopen!!

Zuipen? Nou en! Alsof een 2400i zuinig loopt.  Laughing

Dus liefhebbers: niet dralen, gewoon naar Den Hoorn and go for it. (Ree, this means you)  Wink


Zit er leder in eigenlijk Wiebe? Ik zie dat niet goed op de foto’s.
Erg jammer dat je haar weg ‘moet’ doen. Maar ja, in die omgeving een wagen voor lange tijd stallen en wachten op betere tijden is ook niet goedkoop natuurlijk.  Confused

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 november 2009 12:34 AM
  [ # 563 ]
La Léo schreef:

Ree, this means you

Ik ben thuis nog in onderhandeling voor een traction. Een CX is ook eigenlijk wel voldoende.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 21 november 2009 12:40 AM
  [ # 564 ]
Ree schreef:
La Léo schreef:

Ree, this means you

Ik ben thuis nog in onderhandeling voor een traction.

Oh, nog altijd?
Is dat er nu nóg niet door (gedrukt)??  Mr. Green

Nee tuurlijk Ree,  je hebt groot gelijk:  één CX is toch voldoende.
Maar het zou tof zijn als die auto opnieuw naar een liefhebber gaat!

Zelf heb ik al teveel auto’s (waaronder een CX waar de motor nog STEEDS uit ligt wegens tijdgebrek Evil or Very Mad  Wink  ) en bovendien is m’n geld een beetje op.  Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6468
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 21 november 2009 09:47 AM
  [ # 565 ]

Er zit bruin leer in deze auto.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
jamooga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 21-10-2008

Gepost: 21 november 2009 11:28 AM
  [ # 566 ]

Nee hoor,

geen lederen interieur, gewoon stof. Hemel is netjes, stoelen ok voor de leeftijd en de deurpanelen helaas slecht.

Heb er over gedacht haar idd te houden. Maar gezien het feit dat ik van mijn taxi-salaris de komende 9 maanden nog de helft naar een rijschool zie verdwijnen en de apk voor juni staat, ga ik dat niet redden. Stallen heb ik geen mogelijkheid voor en ben gezien mijn nachtelijke werktijden wel afhankelijk van de auto voor woon werk verkeer.

De hoofdreden is dat ze de laatste maanden zoveel voor me is gaan betekenen dat ik haar iets beters gun. Als ik in haar plaats maar iets kleins/zuinig/belastingvrij kan krijgen ben ik al tevreden. Iets waar de techniek dusdanig is dat ik er nog zelf aan kan werken. Zal wel een kevertje worden denk ik.


Gr Wiebe

auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3

Profiel  
 
Gepost: 21 november 2009 11:38 AM
  [ # 567 ]

Zuinig, een kevertje? Muhahahahaha

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6468
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 21 november 2009 12:14 PM
  [ # 568 ]

O, ik meen dat er destijds bij Bieberg een leren interieur inzat. Maar dat heb ik me dan misschien verbeeld.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 21 november 2009 01:54 PM
  [ # 569 ]

op leboncoin nog een paar mooie dames met weinig km’s:

84-er GTI

mooie serie 2000 super

serie 2 gti zonder roest aan het open dak gulp

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 21 november 2009 05:31 PM
  [ # 570 ]
graddus schreef:

Zuinig, een kevertje? Muhahahahaha

Idd, ik rij met m’n CX 25 GTI zuiniger dan ik destijds met m’n kever reed. drunk

Nee, kan koop dan een leuke 2CV. Dan blijf je tenminste ook in een goeie familie… Smile

Tinfoil schreef:

84-er GTI

Hee dat lijkt de mijne wel, ook met tweed interieur! Maar geen airco…

Poppullupee, 6000 euro… long face

Tinfoil schreef:

mooie serie 2000 super

En sorry maar dat geloof ik niet 8600 km.
Het interieur heeft ook minstens een ton meer gehad. oh oh
Maar niet veel geld…

Tinfoil schreef:

serie 2 gti zonder roest aan het open dak gulp

Aparte kleur hoor. Zie je niet zo veel.
Tja het toit ouvrant is traité anti corrosion. Kennelijk helpt dat.

Profiel  
 
 
38 van de 40
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook