Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Stef Sep schreef:repelsteeltje schreef:Ik meen dat het al vaker hier op het forum gemeld is: als je de spiegel op je voorruit lijmt, heb je goede kans dat je voorruit scheurt, van boven naar beneden. Dat gebeurt niet onmiddellijk, maar wel binnen afzienbare tijd.
Ik raad je aan dubbelzijdig tape te gebruiken, dan zit ie stevig en voor hele lange tijd (vele jaren…).Oef bedankt! Potdorie vrijdag mijn spiegel teruggelijmd op de cabrio met gewone lijm… Die kan er dus weer af. DS voorruiten zijn redelijk zeldzaam hier in afrika.
Check, dat is in ieder geval mijn verhaal: aluminium beugel + lijm op glas + warm weer + verkeersdrempel = gebarsten voorruit. Die 3M tape is een beetje schuim-achtig en kan zodanig de uitzettingsverschillen tussen glas en aluminium beugel opvangen. Het is ook handig om sierstrips en dingen in huis vast te plakken. Ook mijn sierstrips zitten ermee vast, al een jaar of 10.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
vlietmansje schreef:Citroën-das-pas-fën schreef:...Ik kan nu niets meer verzinnen wat voor de APK nog in orde gemaakt moet worden, volgens mij heb ik alle mij bekende probleempunten aangepakt nu…
Je auto heeft toch poosje stilgestaan?
- Kijk even of de gordels goed op- en afrollen en blokkeren, ook aan passagierszijde.
- Veel gesleuteld: accu staat goed vast?Waar laat je de auto keuren, trouwens?
Succes er mee, spannend!
De auto heeft eigenlijk alleen maar stilgestaan sinds ik hem heb…
Qua gordels: deze auto heeft geen rolgordels. Lekker ouderwets! Mijn Dspecial uit hetzelfde bouwjaar had wel al rolgordels, maar die was origineel Nederlands. Misschien heeft dat er wat mee te maken.
Er moeten straks ook nog gordels achterin gemaakt worden i.v.m. de kinderen.
Accu staat ook vast, is een splinternieuwe in gekomen.
Bedankt voor je tips en het meedenken!
Ik had het mankementen-lijstje van de vorige APK nog, en alle punten daarop zijn in ieder geval verholpen. Plus nog wat puntjes die ik zelf wist.
Ik laat de auto keuren bij Harry Verhoeven in Duiven. Dat is tegenwoordig mijn man-in-de-buurt, ik heb er goede ervaringen mee en de beste man restaureert heel erg mooi. Vroeger bracht ik de DSen altijd naar Chris Melgert in Arnhem maar die is met pensioen.
Inderdaad spannend! Eind van de week weet ik waarschijnlijk meer.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…