De veerbol rechtsvoor (deelbaar) is lek. Het handboek zegt dat daar 59 Bar in moet. Nu heb ik een goede achterveerbol liggen. Volgens het handboek moet daar 26 Bar in.
Vraag!
Kan/mag er 59 Bar in een achterveerbol zodat ik die dus als veerbol voor kan gebruiken?
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee! de demper is anders.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat is een duidelijk antwoord! Dus toch maar op zoek naar een andere.Ik heb begrepen dat de ID/DS-club ze inneemt en je tegen “statiegeld” een goede veerbol weer mee kunt nemen. Dat ga ik dan maar eens doen.
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
vorige week een geklapte deelbare veerbol.
Open geschroefd, nieuw membraam erin, weer op druk gebracht. Bij elkaar 57 euris bij D&O services en daarna weer lekker veren. Meteen maar no 2 ook laten doen. Bleek dat hier een accessoire inzat waarmee je de veerkarakteristiek kon veranderen (soort draaischijfje in de bol) iemand hiermee bekend?
grtz
rob





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Deelbare bollen heb je met losneembare dempers (oudere bollen) en met gefelste dempers (nieuwere deelbare bollen). De losneembare dempers hebben ronde stalen plaatjes (verschillende diktes) die je kan wisselen. Hierdoor verander je de dempingkarakteristiek (niet voor amateurs).
Citroen!