





















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Goed bezig !
En zelfs op die foto zie je iets van het bouwjaar.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Mark Gielen schreef:Dus na het eten maar even naar de man to gereden en de onderdelen bekeken, en tja er zit veel bij waar ik zo 123 niet iets mee kan maaaaar….. in de laatse kist zitten zomaar 3 fonkel nieuwe deurrubbers
helaas ontbreekt de 4e maarja je kunt niet alles hebben. Maar ik heb ze toch maar gekocht voor een prikkie.
Zijn die rubbers dan niet te reproduceren? Want mijn rubbers zijn eigenlijk ook aan vervanging toe maar die dingen zijn dacht ik nergens meer te krijgen.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja, CX basis zal ze ongetwijfeld hebben en reproducren is vaak toch weer duur aangezien de oploga meestal laag is. Eigenlijk zouden de europeese CX club de koppen bijeen moeten steken en dan samen zo’n initiatief ontwikkelen dan is de afname in ieder geval groter en dus de prijs interessanter.
Vandaag ook nog ff keerring 2 erin getimmerd aangezien er geen post is geweest met onderdelen. maarja die zal morgen dan wel komen hebben we dan oo iets te doen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Er staat op de meeste oldtimer beurzen wel een stent waar ze nieuwe rubbers verkopen.
Citro beurs staat ie ook.
Daar kun je nagenoeg het zelfde profiel rubber kopen dat overeen komt met jouw deurrubber.
Het enige wat je moet doen is de verstekken zelf maken en verlijmen.
In deze hoeken moet je wel een verstevegings rubber zetten ( ook bij hem verkrijgbaar.).
Dit is een precies werkje maar zeer goed zelf te doen.
Je moet alleen niet zijn lijm gebruiken maar een andere.
Hier kan ik je wel aan helpen.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo vandaag weer lekker bezig geweest en op zich wel opgeschoten met het weer in elkaar bouwen maar toch een tegenvallen.
De meevaller was dat de post er al om 8,45 was met de rubber voor de remcylinder alles in gebouwd assen eronder wiellagers etc etc en toen zat alles in elkaar.
Bak olie bijgevult, scheut LHM in het vat starten en mevrouw kwam in beweging, maar toen…..
De remmen ontluchten, eerst voor geen probleem lucht was 5 min later uit maar achter niks ???? geen remwerking of lucht of LHM…
Dus ik denken ja stom de motor moet lopen ok starten en nog niks ??? hmmmm ok ff in de haynes kijken en ach tuurlijk er moet druk op de achter vering staan, dus naar de rijstand en nog niks…....
nog maar eens denken en eerst rechtsachter ontluchten nog niks.. en nog maar eens denken, heb ik dan iets verkeerd gedaan bij de hoofdremcylinder. De uitgang voor achter daar maar een losgehaald maar niks dan de ingang maar er eens af en ook niks, dus geen aanvoer… raar
Omdat de aanvoer via de achtervering loopt de auto maars eens in de hoogste stand gezet en ja hoor een verse straal uit de aanvoerleiding die nog los zat, nu het ding nog terug prutsen op de hoofdremcylinder… en dat wordt van de week nog ff lekker prutsen had er vandaag geen zin meer in.
Nu ben ik mij zelf natuurljk aan het bedenken waarom werkt het in de hoogste rijstand ineens? en dit heeft volgens mijn logica natuurlijk te maken met dat de achterwielen in de lucht hingen en dus geen tegendruk hadden en de lastafhankeljke remkracht verdeler voor achter dus niks doorgeeft dan lijkt mij de enige logische verklaring.
Maar niet getreurd iig weer een hoop geleerd vandaag.
Mark
CX 2000 pallas ‘78














































Totaal aantal Berichten: 43387
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je verklaring is niet alleen logisch, het is ook nog eens juist!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Da’s mooi dan weet ik igg dat ik niks verkeerd heb terug gebouwd en alles goed zit, en tja volgende keer eerst naar de hoogste stand en dan de achteremmen ontluchten, al doende leert men.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo,
na het gepruts van gisteren met het ontluchten ging dit vandaag perfect nadat alles wat onnodig was losgahaald weer vast zat, maar ach zo blijft het iig lekker gangbaar
Maaaaaaaar nu gebeurd er na het inleggen van de eerste versnelling niks buiten een beetje gerommel van het differentieel, pffffff garage het opritje is lekker bezig na een korte blik lijkt het er nu op dat de lange aandrijfas niet goed in het differentieel zit,
maargoed da’s voor morgen want zelfs in Limburg begint het nu na een zonnige week te regenen en te onweren.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo, vandaag precies 5 minuten bezig geweest en toen waren we klaar.
De oorzaak van het gekraak is duidelijk, nadat ik vandaag per toeval even langs Raamsdonkveer ben geweest wees Sjors mij erop dat de buitenste homokineet wel eens uiteen gevallen zou kunnen zijn bij de langen as, en da’s ook precies wat er aan de hand is en natuurlijk is hierbij de ashoes dus kapot gegaan.
Dus morgen maar ff een nieuwe scoren in Raamsdonkveer, en dan kunnen we weer rijden.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
We rijden weer
Na dat ik gisteren nog ff bij “La Leo” geweest ben voor een nieuwe hoes de as er gisteren uit gehaald en wat blijkt de binnenste hoes was ook beschadigt dus vandaag nog een hoes gescoord in Leerdam, (wat is het toch fijn als je door het halve land mag werken ben je altijd wel ergens in de buurt)
Vanavond dus de as weer compleet gemaakt er onder gepruts en gaan met het ding, en moet zeggen de eerste indruk lijkt beter, blijkbaar heeft de homokineet al langer lecht gezeten aangezien het schudden van de pook in nu weg is en nu kan ik ook die kloink verklaren die ik een oaar keer gehoord heb bij inparkeren in een oneffenhijd.
Zondag dus lekker toeren dor Zuid-limbiurg en Belgie met de oldtimerclub Heel.
Voor de liefhebbers nog een paar foto’s van de ingrepen die me uiteindelijk een week hebben bezig gehouden, is maar goed dat het niet per uur gaat.
De nieuwe rubber in de remcylionder nu wel goed gemonteerd
Het ding weer op zijn plek
Het gat waar de olie richting subframe loopt wat nu voorlopig niet roest
en tot slot je moet ze goed opvoeden
Mark
en oh ja nog ff naar de boerenbond voor 80 kg kattenbakkorrels om de oprit weer toonbaar te krijgen.
CX 2000 pallas ‘78




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er allemaal nog lekker fris en schoon uit.
Veel zweefplezier maar weer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Na al het vettige gepruts van vortige weer maar weer eens de andere deurpanelen opgezocht, want daar moet toch echt iets aan gebeuren die dingen zien er niet uit, de bestuurders kant is boven in totaal kapot en de bijrijders kant staat bijna haaks en tja vanzelf gaan ze niet erin.
Een van de panalen komt duidelijk uit een rode CX getuige de verf dus die er eerst maar eens van gepoets want tja da’s geen gezicht, en natuurlijk zijn alle bevestigings punten uitgescheurd dus dat wordt nog een lekker feest om dat vast te zetten.
De achterste panelen had ik iig al recht getrokken op een paar oude deuren en die van voor zijn goed dus plan van aanpak is nu om ze van binnenuit te beschermen tegen vocht door er een of andere primer/coating op te schmeren/spuiten en een kijken of we de beschadigingen weg kunnen werken, kunnen we dus nog wel een paar avonden aan besteden.
en o ja er ligt nu een week een stuk karton onder de auto en er ligt geen olie op, lijkt erop dat ze nu lekvrij is
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Ik heb op vakantie een duits autoblad gekocht waar in artikel over kunststof reparatie.
In het artikel lijkt het allemaal vrij simpel.
Oldtimer praxis augustus blz 21
Wie weet kun je er wat mee
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Kun je die pagina inscannen ? anders moet ik van het weekend ff de grens over wippen kijken of ik ergens kan vinden.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Je hebt een berichtje
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v