101 van de 107
« Eerste  < Vorige 99 100 101 102 103 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 september 2014 06:56 PM
  [ # 1501 ]

Ja zo ben ik ook een keer twee originele verdelerkappen op een riesje Italie verspeeld .  tongue rolleye

het is zoals je schrijft , de ene pen te laat , de andere te vroeg .

Bij mij was de rotor doorgeslagen , en daardoor dus ook twee kappen kaduuk .

De originele kap is symetrich verdeeld , door de dubbele rotor klpot dat wel in de originele setup ;

maar niet meer als je op één bobine gaat rijden

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 september 2014 08:31 PM
  [ # 1502 ]

Dat was ook mijn gedachtengang.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 16 september 2014 08:44 PM
  [ # 1503 ]

De oplossing van John Titus lijkt dan ook wel een slimme; een bredere rotor. Is die al op de testbank geweest?

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 16 september 2014 09:03 PM
  [ # 1504 ]

Op de website van Scandcar (http://www.scandcar.nl) kun je voor plm 5 tientjes kap en rotor kopen. Kap=243923. Rotor= 243922. Kap is hetzelfde als van de 1-2-3 zoals Boogaard77 terecht opmerkte. Hoewel het zonder kan, is het het mooist een verloopring te laten draaien. Die komt tussen kap en huis van de (v/d Laan) ontsteker. Ik heb dat gebruikt en dat reed zeer goed. Aan te bevelen dus. Totdat mijn gebit stuk ging. Dat was wel het einde van de pret.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 september 2014 09:17 PM
  [ # 1505 ]
capt kok schreef:

De oplossing van John Titus lijkt dan ook wel een slimme; een bredere rotor. Is die al op de testbank geweest?

Ja , maar was een zelfgemaakte cloon ,

dus zonder aanpassing van de draairichting en centrifugaal systeem : werkt voor geen meter   very very sad

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 16 september 2014 09:40 PM
  [ # 1506 ]

En daarom rijd ik nu met een John Titus!  angel

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 september 2014 09:46 PM
  [ # 1507 ]

Hoeveel kostte die Piet?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 16 september 2014 10:13 PM
  [ # 1508 ]

Dollar 785,- inclusief verzenden. Met jetsers van contactpunten van een Honda voor de injectie. Die verslijt ik in mijn leven niet meer.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 september 2014 10:29 PM
  [ # 1509 ]

We zijn nu wel stevig aan het inhakken op Jan zijn topic ,

maar gaan die IE stuurcontacten mee met de centrifugaalvervroeging ???

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 16 september 2014 11:13 PM
  [ # 1510 ]

En Piet, ben je tevreden en loopt het allemaal soepel? Of heb je nog te weinig gereden?
Ik begreep dat Joris in het begin wat last had van een hik rond 2500 toeren?

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 september 2014 11:29 PM
  [ # 1511 ]

@Walter: Dat vindt Jan prima!. Maar waarom zouden die injectiecontacten met de vervroeging mee moeten gaan? Ze injecteren per 3 tegelijk, dus zo nauw steekt dat niet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 17 september 2014 08:25 AM
  [ # 1512 ]
PBuijsman schreef:

Op de website van Scandcar (http://www.scandcar.nl) kun je voor plm 5 tientjes kap en rotor kopen. Kap=243923. Rotor= 243922. Kap is hetzelfde als van de 1-2-3 zoals Boogaard77 terecht opmerkte. Hoewel het zonder kan, is het het mooist een verloopring te laten draaien. Die komt tussen kap en huis van de (v/d Laan) ontsteker. Ik heb dat gebruikt en dat reed zeer goed. Aan te bevelen dus. Totdat mijn gebit stuk ging. Dat was wel het einde van de pret.

Check die nummers nog even er worden namelijk 2 kappen geleverd met het zelfde nummer. Dat is ergens mis gegaan de producenten. Ik kan de juiste nummers wel voor je navragen.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 17 september 2014 08:26 AM
  [ # 1513 ]

Ik dacht dat de stuurcontacten mee op de as staan van de contactpunten bij de Titus verdeler , en dan gaan die natuurlijk mee met de vervroeging .

Maar dat kunnen we natuurlijk goed bekijken in Piet zijn fotoreportage Laughing

Op de originele is dat niet het geval , en opdat er voor de bevestigingsplaat van die IE puntjes zelfs en gleuf is om ze af te stellen ( gelijk met cil 1 ) vermoed ik dat dit wel eens zou kunnen mis lopen .

Weet ook dat als je de draden 21 en 22 omwisseld de motor ook niet mooi loopt ( hé Piet )

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 17 september 2014 10:26 AM
  [ # 1514 ]

Dat omdraaien van 21 en 22 maakte bij de 1-2-3 wel een heel verschil. Maar die 123 van mij is niet helemaal ok, hoewel hij als reserve zijn diensten wel heeft bewezen. Bij die Titus kan ik nauwelijks verschil opmerken. Ik heb het wel geprobeerd, maar als er al verschil is, dan is het alleen bij het stationair lopen.
Wat die nummers van kap en rotor betreft: ze staan zo op mijn factuur. Bij de kap staat: verdelerkap B27 en B28. Hij staat nog op de site.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 september 2014 10:38 AM
  [ # 1515 ]

Bosch cap : Bosch item number 1.235.522.210 or 1.235.522.302
Bosch rotor : Bosch item number 1.234.332.177

Ik heb dat hikje nog steeds. soms erger soms is het weg. Het omdraaien van de draden meekt geen verschil.

Het vervroegen van de puntjes moet niks uitmaken. als je in het schema kijkt staat dat ruim voor ontsteken van cylinder 1. Verder, als je de draadjes omwisselt spuit cylinder 1 180 graden verkeerd in. Maakt geen verschil..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
101 van de 107
« Eerste  < Vorige 99 100 101 102 103 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook