3 van de 107
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2393
Geregistreerd: 29-11-2005

- CX 22 TRS
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
Gepost: 23 oktober 2009 12:55 PM
  [ # 31 ]

ach de kleur is mooi dat is het belangrijkste, welke het is .... is niet zo belangrijk..

goed dat je bent thuisgeraakt want dat is toch wel een beetje risky als je niet weet of je kleppen nog wel te doen zijn…ben je van plan om modificaties aan de motor te doen of niet?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 oktober 2009 01:16 PM
  [ # 32 ]

Hier het kleurenschema van de vrienden van de Duitse SM-club:

http://citroensmclub.de/farben.html

Vert des Tropigues is geleverd in 71 en 72, Bleu de Bregançon in 1973 en Bleu Delta in 1974. Volgens dit schema valt Vert des Tropiques af. Maar ja, als er een ander kleurtje op is gespoten, dan weet je het maar nooit…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7372
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 23 oktober 2009 02:17 PM
  [ # 33 ]

@bxsport:
voorvoorgaande eigenaar zou (niet aantoonbaar) kleppen, kettingen en oliepompas hebben laten vervangen.
(ook nog iets met een extra point d’appui voor de spanner)
Ik ben nu bezig de rechterkop er af te halen. Sec. kettingen staat geen merk op, maar na 20000km staan ze nog mooi strak. Als de kleppen massief zijn haal ik voor de zekerheid nog de carterpan er af om het primaire spul te controleren.
Als blijkt dat er niets van dat alles gebeurd is heeft de vorige eigenaar geluk gehad. Hij heeft er sinds 2002 ruim 20.000 mee gereden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23345
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 oktober 2009 02:20 PM
  [ # 34 ]

Mijne is van 73. Bleu delta. Zal ook wel een late 73er zijn dan…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 oktober 2009 02:57 PM
  [ # 35 ]
bogaard77 schreef:

Hier zie je die CX spiegel naast mijne.

Ik kan alleen niet zien welke met CX-spiegel is. Ik zie wel, dat de achterste een Italiaan lijkt vanwege de zij-clignoteurs. En de kleuren lijken wat mijn betreft echt wel een beetje op elkaar. Maar goed, ik ben dan ook getest en wel een heel klein beetje kleurenblind…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23345
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 oktober 2009 02:59 PM
  [ # 36 ]

De voorste is bregancon met cx spiegels. de achterste is Delta. Delta is harder blauw. Dat is idd een italiaan (mijn auto).

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 23 oktober 2009 03:06 PM
  [ # 37 ]

Ach, inderdaad, wat doet het ertoe !? Allemaal prachtige kleuren. Alle kleuren blauw en Vert des Tropiques staan bijzonder goed op een SM. Ik kan niet wachten tot het zover is. Echt smullen dit soort plaatjes en verhalen. Want dat blijft, in welke kleur dan ook, overeind. Weer een stuk Frans erfgoed gered van waarschijnlijke Franse ondergang…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2393
Geregistreerd: 29-11-2005

- CX 22 TRS
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
Gepost: 23 oktober 2009 03:41 PM
  [ # 38 ]
jantje1948 schreef:

@bxsport:
voorvoorgaande eigenaar zou (niet aantoonbaar) kleppen, kettingen en oliepompas hebben laten vervangen.
(ook nog iets met een extra point d’appui voor de spanner)
Ik ben nu bezig de rechterkop er af te halen. Sec. kettingen staat geen merk op, maar na 20000km staan ze nog mooi strak. Als de kleppen massief zijn haal ik voor de zekerheid nog de carterpan er af om het primaire spul te controleren.
Als blijkt dat er niets van dat alles gebeurd is heeft de vorige eigenaar geluk gehad. Hij heeft er sinds 2002 ruim 20.000 mee gereden.


ik ken die verhalen… op de sm zijn ze legio…. als je vraagt en hoe is de motor…wordt er gezegd alles is gebeurd. Maar als men niets kan voorleggen fotos zo moet je ervan uitgaan dat het niet gebeurd is.

En wat is ALLES natuurlijk… oliepompasje, kleppen, kettingen, modificatie waterpomp, asje voor extra smering op de primaire ketting, gebogen kettinggeleider?

en zo kunnen we nog wel effe doorgaan natuurlijk…

Als je ze toch open hebt liggen kan je best de renold synergie 2 kettingen gebruiken beste materiaal dat er is.

Michelin gebruikt ze in hun productie-eenheid omdat deze kettingen 24u/24u draaien, en ze moeten ze tegenover andere merken 3 keer minder vervangen.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7372
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 25 oktober 2009 04:09 PM
  [ # 39 ]

Zo, de kop is er af. De cylinders zien er mooi uit; geen groeven te zien. 1 kan ik niet controleren, want ik laat nr. 1 mooi in het BDP staan. Die zal ook wel goed zijn, want van 1 en 2 zijn de verbrandingsruimtes mooi schoon. Nr 3 heeft wat koolaanslag, maar daar zat de bougiekabel niet vast, Zuigerwand is mooi glad. Ik kan nu niet verder want de klepveertang die ik heb is niet geschikt voor diepliggende kleppen. Eerst maar een andere scoren, en dan woensdag weer verder (is m’n vrije dag)
Alvast een paar plaatjes.




ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2393
Geregistreerd: 29-11-2005

- CX 22 TRS
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
Gepost: 25 oktober 2009 06:07 PM
  [ # 40 ]

goed bezig hoor! heb je al kleppen?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10295
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 oktober 2009 06:08 PM
  [ # 41 ]

Zijn de cilinderwanden spiegelend glad, of zijn er nog hoonsporen te zien. Als er geen hoonsporen meer zichtbaar zijn, is het opmeten en opnieuw honen wel raadzaam.

Citroen!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 25 oktober 2009 08:41 PM
  [ # 42 ]

Beste Jan,
laat je niet gek maken door de motor perfectionisten, of wordt er zelf een.
Voel eens met je vinger of je een stootrand voelt in de cylinders, zo ja, nameten, zo nee, dan is het goed genoeg. Een alfa vebruikt ook 1 op 1000 olie, een maserati ook!.
Kleppen: Ja die uitlaatkleppen wel doen, t’is maar om het zeker te weten. Je kan veel goede KM’s rijden met natrium gevulde kleppen, ze gaan kapot van putcorrosie door stilstaan, niet van het gebruik. Als ze dus echte nieuw natrium gevulde kleppen hebben gemonteerd zou ik ze houden, maar een goede inspectie is nodig, als de klepstelen juist boven de klepkop niet perfect zijn, vervangen.
Primaire ketting: Controleer de spanner door de carterpan te verwijderen, kijk vooral of de spanner nog “spannen kan, d.w.z. of de ketting neit te veel uitgelopen is. Meet daarom ook de lengte van de secundaire ketting na, en vergelijk dat met een nieuwe ketting, de rek moet minimaal zijn.
Die oliepompas zou ik gewoon laten zitten.

Succes met de SM, het genieten is het belangrijkste.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7372
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 25 oktober 2009 08:57 PM
  [ # 43 ]

Ik heb er 1 kop afgehaald om een uitlaatklep te controleren. Als er 1 massief is zal de rest dat ook wel zijn; zo niet, dan vervang ik ze alle 6.
Oliepan gaar er ook nog af. Met de voorkant omhoog en vlampijp aan 1 kant weg is dat een fluitje van een cent.
Bedankt voor het advies!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23345
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 oktober 2009 01:52 PM
  [ # 44 ]

vlampijp hoeft er niet af.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23345
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 oktober 2009 02:09 PM
  [ # 45 ]

Probeer ook of je kan zien hoe de units zijn waar je de kopbouten in gaat draaien. Die willen nog wel eens aaroesten onderin het blok. Je breekt ze dan als je de kop aantrekt…. als er een matig is kan je alles open gaan maken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
3 van de 107
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook