2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
verstralers mee laten branden bij dimlicht
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 27 oktober 2009 10:36 PM
  [ # 16 ]

Ik weet zo maar drie driestanden schakelaars: ruitenwisser, knipperlicht en parkeerlicht. Aangezien de eerste twee onmisbaar zijn, zal het dus wel de parkeerlichtschakelaar zijn.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Daniel Brochet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 27 oktober 2009 11:38 PM
  [ # 17 ]

Het wordt steeds briljanter: hoe krijg je die 2CV-lampen in de behuizing van de verstralers?

DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 oktober 2009 09:36 AM
  [ # 18 ]

Dat van die eend lampen ga ik eens opmeten. Weet bijna zeker dat eend lampen te groot zijn…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 28 oktober 2009 10:54 AM
  [ # 19 ]

Beide 15 cm. De diameter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 oktober 2009 11:35 AM
  [ # 20 ]

krijg nou tieten!  surprised

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2009 11:54 AM
  [ # 21 ]

Allemaal leuk en aardig, feit blijft dat je maar 2 dimlichten aan de voorzijde van je voertuig mag voeren en dat je gewoon effe 90 eurootjes mag aftikken aan de heren in Leeuwarden bij overtreding.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7611
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 oktober 2009 12:56 PM
  [ # 22 ]

Dat klopt - maar in elk geval voor de tegenliggers netter dan de verstralers meeschakelen met dimlicht. Dat vind ik echt een botte truc, je bent (in elk geval in Nederland) niet alleen op de weg. Als je dimlicht onvoldoende is, laat je je ogen testen of maak je je lampen een keer goed schoon.

Profiel  
 
Gepost: 28 oktober 2009 01:02 PM
  [ # 23 ]

Ik zag ook het nut niet zo van het meeschakelen van je verstralers met het dimlicht. Op het moment dat je deze kunt voeren ben je dan toch altijd in een situatie dat groot licht ook kan? Tenzij je zoals mijn voorganger suggereert gewoon heel asociaal met die verstralers aan gaat rijden en iedereen verblind…

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 28 oktober 2009 09:36 PM
  [ # 24 ]

wel een hele over discussie over de verstalers maar wie kan me vertellen hoe je de verstralers naar beneden afsteld excaim

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 29 oktober 2009 08:48 AM
  [ # 25 ]

Het afstellen naar beneden of naar boven is eenvoudig: aan de achterkant van de lampenbak zit een mooie stelmogelijkheid.

Het naar beneden stellen van je verstralers zorgt er niet voor dat je niet meer verblindt. In tegenstelling tot een dimlichtbundel met een scherpe, horizontale lichtlijn kun je een grootlichtbundel met een diffusse lichtkegel niet naar beneden draaien zodat ‘ie niet meer verblindt. Rijden met verstralers aan, al dan niet naar beneden gesteld is zeer gevaarlijk omdat je tegenliggers verblindt. Niet doen dus!

Daarnaast doe je het hele karakter van vier lampen teniet. Als je alleen de buitenste lampen gebruikt dan schijnt bij goed afgesteld dimlicht het grootlicht niet ver genoeg. Bij dubbele lampen kun je dat fijn afstellen, zodat je dimlicht niet verblindt en je grootlicht verder weg schijnt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 oktober 2009 10:21 AM
  [ # 26 ]

Bovenop de verstraler het wieltje een paar slapen los, en dan met het wieltje aan de achterkant de lamp hoger of lager zetten. Wieltje bovenop weer vast.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 29 oktober 2009 11:16 PM
  [ # 27 ]

Bedankt voor alle leuke en interessante reacties.  Gerald DSuper op die foto met die twee reflectoren lijke mij behalve diameter ook het glas identiek. Is het verschil dan slechts de lamp cq fitting in de reflector?
bedankt voor alle uitleg. Ik zie het probleem van 4 dicht bij elkaar geplaatste koplampen niet zo ,uiteraard op voorwaarde dat ze niet verblinden. Dat het niet mag.. ja ehh ik ben en blijf een nederlander en je mag zoveel niet.duhh bovendien ik zie ik wel meer autos rijden met 4 koplampen.

verstalers, tenminste de van mij hebben een zeer gerichte lichtbundel en zijn zeker niet diffus zoals een groot licht.Deze bundels zijn zeer goed af te stellen zowel hoog/laag als links/rechts.
Ik wil gewoon meer plezier van mijn anders bijna nooit gebruikte meedraaiende koplampen.
Indien nodig zal ik er 2cv lampen inzetten die heb ik nog wel liggen.Het idee van 4x groot licht spreekt me wel aan met die donkere nachten hier.
Overigens jongens,de schakeling die ik voorstelde geeft je de mogelijkheid je verstralers in te schakelen bij dimlicht , het hoeft niet, je kan kiezen. Het is dus alleen een mogelijkheid meer (ipv je stadslicht)
Ik vind groot licht niet altijd prettig,zeker met regen of sneeuw, verstralers hebben toch een heel andere functie.

maar goed , voorlopig ff niet rijden. ik heb gevonden waar het water in mn kofferbak vandaan komt… een lekkere lasklus aan de zijkant van mn hoedenplank. Mn achteruit eruitgehaald , kofferklep verwijderd. ribbelplaatje weg, clignoteur weg, achterbank eruit. door de vorige eigenaar gepopnageld aluminiumplaatje eruit, (nog bedankt) roest wegsteken en een mooi groot gat over. grrrr
afijn kan ik eindelijk die lekkage verhelpen.
kan iemand mij vertellen of het gevaarlijk is vlak bij een LPG tank te lassen?
Vlakbij een benzineleiding of tank (vaak kunstof)durf ik niet ivm explosiegevaar.Maar wat met LPg, is dat ook zo explosief en/of is dat veilig genoeg gebouwd?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 30 oktober 2009 08:42 AM
  [ # 28 ]

LPG leidingen zijn van koper (meestal). Er aan lassen zou ik zeker niet doen en als je in de buurt ervan moet lassen raad ik aan er een plaatje alu of blik omheen te vouwen. De vulleiding (als je een buitenvuller hebt) is meestal van rubber daar zou ik helemaal niet bij gaan lassen. Die kun je er ook eenvoudig tussenuit halen. Is zowel bij de tank als bij de vulnippel beveiligd met een afsluitklep. Er zit dus altijd een beetje LPG onder druk in die leiding (voorzichtig losmaken).

De LPG tank zelf is van dik (enkele mm) staal gemaakt maar ook hier geld, niet direct aan lassen. Bij lassen dicht in de buurt is het ook beter om te voorkomen dat gloeiende lasspetters op de tank kunnen vallen. Afdekken dus.

Succes

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook