Hi,
Zou het mogelijk zijn om zonder al te veel hak en breekwerk een olietemperatuurmeter in te bouwen?
is er ergens een oliesensor of een standaard plaats om die sensor te monteren?
Ik heb nl nog een mooi jaeger metertje dat in de uitsparing van het klokje past.
grt
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je kan de sensor op de plaats van de aftapplug indraaien, maar dan loop je kans dat je deze sensor kapot rijdt op een oneffenheid. Een andere mogelijkheid is de sensor te plaatsen daar, waar normaal de banjobout zit die de cilinderkop en het motorblok met elkaar verbindt (let op: de olie moet wel naar de cilinderkop blijven kunnen!). 3e Mogelijkheid: Vervang de oliedruksensor door een T-stuk, waar je én de oliedruk- én een olietemperatuursensor op kan plaatsen.
Citroen!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Voor oliedruk ga ik akkoord,maar voor temperatuur te meten,is een T-stukje niet de ideale oplossing.
je meet nl. niet de juiste temperatuur,aangezien je met een T-stuk niet in de flow van de olie zit.
als je kijkt bij wagens waar er al een olietemperatuurmeter opzit,dan zit deze altijd ergens rechtstreeks
in de olie of ergens in de passage van olie(SM).





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hey Bloop, geef jij dan ff een suggestie: Waar moet die sensor komen?
Citroen!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wel?Gelijk ge eerst zei,bvb in het carter(das rechtstreeks in de olie) of een andere plaats??
Ik geef toe de DS/ID blokken niet te kennen,maar er zal wel een mogelijkheid bestaan zeker,gelijk bij een SM?
Ik haal dit maar uit mijn leerstof,van hoe ik vroeger op verwarmingsleidingen,voelers en thermometers
moest plaatsen om een correcte meting te krijgen.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Olietemperatuur meten op de carterplug is ook niet de juiste plek. Ik denk inderdaad dat je een stukje huisvlijt moet botvieren in de leiding die via de banjobout naar de cilinderkop gaat. Hier kun je dynamisch, in de flow, de temperatuur bepalen. Niet héél eenvoudig om er iets voor te maken, maar wel de makkelijkste positie denk ik.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In die leiding heb je vrijwel geen flow…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het lijkt me dat de olie in de kop ook heter zal zijn dan in het carter.
Hi,
als ik zo eens naar de opinies hier van de kenners kijk vrees ik dat mn olietemp metertje gewoon op de plank blijft liggen.
Ik hoopte te horen dat er ergens een voorziening of “blinde plug” zat ofzo waar een oliesensor in kan en hoppaa…. maar dat lijkt er helaas niet op.
Ik heb drie metertjes met dezelfde behuizing als het gewone klokje en ik zat erover te denken om klokje, water temp meter en olietemp meter mooi naast elkaar in te bouwen waar het klokje standaard zit.
ik vrees dat het inbouwen van een olietemperatuursensor roet in het eten gooit….
iig bedankt zover voor de suggesties.
grt
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Olietemperatuur meet men gewoonlijk op een plaats waar veel olie aanwezig is of waar sprake is van veel flow. Het carter is de aangewezen plaats om olietemperatuur te meten. Er bestaan oliepijlstokken met een ingebouwde sensor die je in plaats van de originele pijlstok kunt plaatsen. Zo hoef je nergens gaatjes te boren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hi,
heb n.a.v het vorige bericht es even op internet gekeken en in duitsland is er een firma die zo´n peilstok levert.
Ik moet nog even de lengte meten van de DS peilstok thuis maar als dat werkt is dat een prima oplossing @ euri’s 27,-
grt
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Post even een link voor die pijlstok. Die wil ik in de GS!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hi,
hier de link voor de olie sensor peilstok.
http://www.iveka.de email : .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
( babette Kehrenberg )
er zijn twee modellen , één van 61 cm en een van 39 cm.
de lange versie kan je afstellen zodat ie passend te maken is dmv een verstelbare afluiter qua diepte voor de ds.
ze kosten rond de @ 27 euro
Ik heb een pb gestuurd naar bogaard om te kijken of hij de detail tekeningen kan plaatsen met afmetingen etc. die zijn nl in pdf en kan ik hier niet op het forum zetten.
grt
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ben benieuwd naar de pdf’s!
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nog niet binnen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hi,
heb inmiddels zo´n ´olietemperatuursensorpeilstok´ ( woordwaarde??) in huis.
ziet er idd simpel uit en lijkt makkelijk aan te sluiten.
op de peilstok zitten twee schuifcontactjes en achter op de jaeger temperatuur meter voor in het dashboard ook.
Heeft iemand een idee hoe dat aangesloten dient te worden?
welke kabel moet waaraan?
(schema bijgevoegd)
voor groot formaat:
http://www.mijnalbum.nl zoeken: Peilstok
grt en bedankt
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster